آخرین خبرهااستان ها

از ظرفیت های بنادر انزلی و کاسپین در مسیر هم افزایی استفاده شود

در دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مطرح شد؛

تدبیرشرق/در دیدار دکتر حمیدرضا آبایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با مهندس علی اوسط اکبری مقدم، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، راهکارهای گسترش همکاری‌های دوجانبه جهت بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌های تجارت دریایی در دریای خزر، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه اتصال به شبکه ریلی موجبات توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و رونق اقتصادی استان و کشور می‌شود، اظهار داشت: بندر کاسپین مکمل بندر انزلی است و با همکاری و هم افزایی فرصت‌های خوبی برای تجارت دریایی کشورمان فرآهم می‌شود موضوعی که از قبل ایجاد ظرفیت‌های جدید در این حوزه حاصل می‌شود.

مهندس مقدم با تاکید بر اینکه کلیه مزیت‌ها و معافیت‌های قانونی منطقه آزاد در بندر انزلی نیز اعمال می‌شود و این امر موجب پویایی این بندر شده، بر لزوم بهره مندی از ظرفیت بنادر منطقه بر توسعه گردشگری دریایی تاکید نمود.

وی لازمه دست‌یابی به بخش بیشتری از تجارت در دریای خزر را تعامل و وجود استراتژی مشترک برای افق بلند مدت اعلام کرد و افزود: افزایش جلسات کاری مشترک میان مدیران و کارشناسان دو نهاد می‌تواند به تحقق این راهبرد سرعت بخشید و زمینه بهره برداری بیشتر از فرصت‌های ترانزیتی خزر درسطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای فرآهم می‌شود

مهندس اکبری مقدم رویکرد سازمان متبوع خود را بر تعامل میان دو بندر واقع در محدوده منطقه آزاد انزلی بیان داشت وتصریح کرد: اتصال به شبکه ریلی نه تنها باعث وصل شدن بنادر جنوب به شمال می‌شود، بلکه موجبات توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و رونق اقتصادی استان و کشور می‌گردد و در این مسیر باید از ظرفیت‌های گردشگری نیز بهره برد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته شده در منطقه آزاد انزلی که با تلاش مدیران سازمان و حمایت‌های استاندار محقق شده، تصریح کرد که باید از پتانسیل‌های بنادر انزلی و کاسپین در مسیر هم افزایی استفاده شود.

وی افزود: تعامل سازنده و بیشتر جهت تسهیل و توسعه همکاری‌ها الزامی است و آمادگی خود را جهت گسترش همکاری‌های دو و چند جانبه با سایر بنادر دریای خزر اعلام می‌کنیم.

آبایی توسعه همکاری‌های دو طرف را باعث ارتقای جایگاه گیلان در خدمات دریای کشور عنوان کرد و گفت: با عنایت به قطب کشاورزی گیلان، می‌توان از ظرفیت این دو بندر در توسعه صادرات غیرنفتی استان و کشور بهره‌مند شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی از استراتژی بندر متبوع خود به سمت کالاهای کانتینری خبر داد و بر لزوم حذف ارزش افزوده تأکید کرد.

گفتنی است در این دیدار افقی عضو هیأت مدیره و معاون بندری و حوزه خزر و مدیران حوزه معاونت و معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی استان حضور داشتند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا