آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

افزایش دانش روابط عمومی‌ها منجر به ارتقای سرمایه‌های اجتماعی می‌شود

روابط عمومی‌استاندار گیلان نقش آموزشی برای دانش‌افزایی و به‌روزرسانی اطلاعات مدیران روابط عمومی را بسیار مؤثر دانست و گفت: افزایش سطح دانش اجتماعی و قدرت تجزیه‌وتحلیل فعالان عرصه روابط عمومی منجر به ارتقای سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق، ارسلان زارع عصر امروز به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در دیدار هیئت‌ رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های گیلان در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه روابط عمومی پیوندی میان خبرنگاران و ادارات در سطح کشور است، اظهار کرد: روابط عمومی آمیخته‌ای از هنر، خلاقیت و علم برای ایجاد و توسعه تفاهم، اعتماد افزایی و افزایش سرمایه اجتماعی است که وقتی با عشق، علاقه و کوشش خستگی‌ناپذیر همراه می‌شود، می‌توان از آن به «هنر هشتم» هم یادکرد.

وی روابط عمومی را  پل ارتباطی سازمان‌ها با افکار عمومی دانست و گفت: فعالیت‌های مداوم و برنامه‌ریزی‌شده روابط عمومی‌ها برای تعمیق ارتباطات در سویه‌های مختلف و متعدد، در واقع تلاشی در راستای تحکیم پل ارتباطی سازمان‌ها با افکار عمومی است.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه  روابط عمومی‌ها در جهت تحقق اهداف و راهبردهای سازمانی به مخاطبان باید گام بردارند، بیان کرد: روابط عمومی یک رفتار مدیریتی است که با آگاهی از تصمیمات در سطوح عالی، با انجام فرآیند اطلاع‌یابی و پردازش اطلاعات، آن‌ها را در قالب فرآورده‌های متنوع اطلاع‌رسانی باید گام بردارد.

زارع با تأکید بر لزوم توجه مدیران به جایگاه روابط عمومی در ادارات افزود:  فعالان این عرصه باید همواره و پیوسته، خود را در فرآیند یادگیری و آموزش‌های روز، قرار داده تا از این طریق گام‌هایی ثمربخش برای رفع نیازهای مخاطبان خود بردارند.

وی نقش آموزشی برای دانش‌افزایی و به‌روزرسانی اطلاعات مدیران روابط عمومی را بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: یکی از انتظارات من از شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها برگزاری کارگروه آموزش و پژوهش استان است، زیرا  سطح دانش اجتماعی و قدرت تجزیه‌وتحلیل فعالان عرصه روابط عمومی منجر به ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در تبیین این شیوه زیست جدید و رعایت دستورالعمل‌ها برای کاهش آسیب‌های مردم در ایام کرونا گفت: در ایام کرونا و همه‌گیری کووید ۱۹، سبک زندگی مردم تغییر کرده و روابط عمومی‌ها نقش مؤثری در ترویج این امر داشتند.

زارع فرا رسیدن انتخابات را گشوده شدن فصل جدیدی از تاریخ جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: تقویت دموکراسی و مردم‌سالاری دینی، نیازمند مشارکت حداکثری و تحقق این مهم، مستلزم اعتماد افزایی عمومی است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا