آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

از کارخانه تولیدی یونچنگ تا شرکت تولیدی لوتوس/حمید رضا مومنی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جریان حضور در منطقه آزاد انزلی، از چند واحد تولیدی-صنعتی بازدید به عمل آورد

یونچنگدر جریان این دیدارها که فریبرز سعیدی کیا رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان و اکبری مقدم رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشتند ، از تعدادی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شماره یک منطقه آزاد انزلی بازدید به عمل آوردند .

مشاور رییس جمهور ابتدا از کارخانه تولیدی ایران یونچنگ، یکی از تولید کنندگان مطرح سیلندر چاپ کشور که با سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این منطقه مشغول به فعالیت می باشد، بازدید کرد.

دیدار از شرکت تولیدی لوتوس یکی از تولید کنندگان انواع ماسک بهداشتی در این منطقه که طی دوره همه گیری کرونا در کنار چند واحد تولیدی دیگر نقش مهمی در تأمین لوازم بهداشتی مقابله با بیماری کرونا ایفا کرده، دومین برنامه بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بود و در ادامه واحد تولیدی پوشاک خرد اندیشان مورد بازدید قرار گرفت.

واحد تولیدی مزبور که پیش از این یکی از واردکنندگان پوشاک منطقه آزاد انزلی بوده،ظرف سالهای اخیر وارد عرصه تولید شده و به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پوشاک منطقه تبدیل و موجبات اشتغالزایی مستقیم برای افزون بر ۱۰۰نفر را فرآهم نموده است.

حمید رضا مومنی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت : تأمین زیرساخت ها برای تولید محصول از سوی واحدهای کوچک که سرمایه بالایی ندارد جزء اولویتها است ، از طرف دیگر ارتباط درونی این بنگاه ها به کاهش قیمت تمام شده نیز کمک می کند.

وی افزود: توسعه پایدار با ایجاد خوشه‌های صنعتی یکی از هدف‌های سازنده مناطق ویژه اقتصادی است که به منظور تکمیل زنجیرهای تولید و ارتقا کیفیت محصولات با استفاده از فن‌آوری‌های جدید و دانش روز و نیز کارآفرینی با توجه به زمینه خوب و کارگاه‌های کوچک در جذب و به‌کارگیری متقاضیان کار، دنبال می شود.

حمید رضا مومنی گفت : صنایع کوچک با دستیابی به سازمان‌دهی جدید توانسته‌اند با تولید محصولات بسیار کیفی و با قیمت تمام شده مناسب به بازار پایدار جهانی دست یابند و در استخدام نیروهای کار و ترقی و توسعه روزافزون فن‌آوری موفق عمل کنند .

فریبرز سعیدی کیا رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان ضمن تشکر از حضور و پیگیری های جناب آقای حمید رضا مومنی مشاور محترم رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین جناب آقای اکبری مقدم رییس محترم هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه صنعت به ویژه صنایع کوچک بیان داشت : شهرک صنعتی بندر انزلی به واسطه استقرار در محدوده منطقه آزاد تجاری ، صنعتی بندر انزلی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد و تمایل سرمایه گذاری در این شهرک به واسطه قرا ر گرفتن در محدوده منطقه آزاد و به جهت برخورداری از معافیتهای مالیاتی و گمرکی نسبت به سایر شهرکهای صنعتی سطح استان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد .

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت : از آنجایی که این شهرک صنعتی در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار گرفته است و به جهت برخورداری از مزیتهای سرمایه گذاری و گمرکی رغبت سرمایه گذاران برای حضور در این شهرک بسیار زیاد است ولی به علت نبود عرصه صنعتی امکان جذب سرمایه گذار وجود ندارد .

گفتنی است در جریان این بازدیدها مهندس مومنی مشکلات و موانع تولید کنندگان در زمینه تأمین مواد اولیه و خروج کالا را مورد بررسی قرار داد و از نکات جالب توجه این دیدارها،اظهار آمادگی مدیرعامل شرکت لوتوس مبنی برصادرات ماسک های چند لایه بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا