آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

چند سوال از هیات نظارت بر انتخابات استان گیلان؛ چرایی و چگونگی رد و تایید صلاحیت ها

انتخاباتگرچه هنوز اسامی قطعی تایید صلاحیت شدگان انتخابات شورای شهر این دوره اعلام نشده است اما شنیده های موثق از اتفاقات مبهم و شگفت انگیزی خبر می دهد که ،اصالت و هویت برخی تصمیمات این هیات را به شدت زیر سوال می برد.

از این رو پرسش درباره برخی از این ابهامات از وظایف اصلی رسالت رسانه ای ماست که در ادامه نگاشته می شود:

۱ – آنگونه که در اخبار شنیده شده، عنوان می گردد رد صلاحیت تمامی اعضای شورای شهر پنجم شهر رشت ، به غیر از یکی از آنها محرز و قطعی است.
دلیل اصلی این عدم تایید دریافت پاداش توسط اعضاء شورای پنجم مطابق مصوبه داخلی ، و حکم هیات حل اختلاف استانداری مبنی بر بروز تخلف و بازگرداندن پاداش عنوان شده است.

سوال این است چگونه فرد تاییدصلاحیت شده با شرایط مشابه حداقل با دو عضو دیگراز اینبه اصطلاح تخلف مبرا شده است ؟

چگونه او باهمان بند و شرایط تایید صلاحیت می گردد و همتایان وی به عنوان مثال محمد حسن عاقل منش و امیرحسین علوی موفق به رد شدن از فیلتر هیات نظارت استان نشده اند؟یا بهراد ذاکری که در زمان اعطای این پاداش هنوز عضو علی البدل بوده و اساسا عضو شورا محسوب نمی شده و طبیعتا این مبلغ را دریافت نکرده چرا در زمره ردصلاحیت واقع شده است ؟

۲ – تایید صلاحیت مشاور یکی از شهرداران سابق رشت که به اتهام مشخص توسط سربازان خدوم امنیتی استان بازداشت شده و پرونده ی او هم اکنون نیز در مراجع قضایی مفتوح می باشد و به قید وثیقه سنگین آزاد است ،چگونه و بر اساس چه رابطه و ضابطه ای وبندقانونی جز تایید صلاحیت شدگان قرار گرفته‌است؟

۳- بازیگر صدا و سیمای گیلان که اتفاقا در نقش کاندیدا در سریال تلویزیونی ایفای نقش می کند، چگونه موفق به کسب تایید صلاحیت از این مرجع شده است؟

 آیا استفاده تبلیغاتی از رسانه ملی و استانی که بابودجه دولتی اداره می شود، برای کاندیداهای شورای شهر مجاز است ؟
آیا شائبه‌ی حمایت بخش پر حاشیه و پرونده دار یکی از ارگانهای استان از وی صحت دارد و ایشان به عنوان کاندیدای در سایه مورد حمایت این نهاد و با فشارهای سیاسی موفق به اخذ صلاحیت شده است؟

۴ – شائبه پررنگ نقش قومیت و همشهری بازی به ویژه در خصوص اهالی یکی از شهرهای غرب گیلان در تایید صلاحیت برخی کاندیداها صحت دارد ؟
آیا صرف اینکه فلان کاندیدا اهل فلان شهر است و فلان نماینده مجلس که اتفاقا او نیز اصالتا اهل همین شهر است ضمانی برای تایید صلاحیت اوست؟

۵-اعضای هیات نظارت با حفظ آبروی نامزدها ، حداقل به خود فرد در خصوص کیفیت استعلامهای چهارگانه-بخوانید پنج گانه -وارده شده توضیح کوتاهی مبذول دارند،متاسفانه شائبه جدی وجود دارد در برخی موارد فرد با جمیع استعلامهای سفید رد و دیگری با شاید دو استعلام منفی تایید شده است؟

۶- درافکارعمومی این شائبه ایجاد شده است که رد صلاحیت افرادی که ممکن است در انتخابات دوره یا دوره های بعد مجلس شورای اسلامی به عنوان رقیب اعضای هیات نظارت پا به عرصه انتخابات مجلس بگذارند،  مساله ای است که بی تردید باید اعضای هیات نظارت در این زمینه پاسخگو باشند.

در پایان تاکید می نماییم این رسانه و شورای سیاستگذاری آن حامی انتخاباتی سالم و آزاد است و اساسا طرح سوالات فوق درراستای شفاف سازی و پاسخگویی به افکارعمومی ازعملکرد این دوره هیات نظارت برانتخابات شوراهای شهروروستای استان گیلان است تا درمورد افرادی که در رزومه کم رونق شان غیر از ساخت و ساز غیرقانونی،  ارتباط و سو استفاده از روابط غیر معمولشان با نزدیکان برخی نمایندگان و دستگاه های خاص ،  گزارشات و پرونده‌های مکرر مالی و اخلاقی موج می زند ، ازسوی اعضا هیات پاسخ مناسب داده شود که قطعا هیات نظارت استان بایددر پیشگاه خداوند،  قانون و افکار عمومی پاسخگوی این موارد باشند.

/جارستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا