آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد: تعیین تکلیف ۱۴۵۰ نفر از مربیان پیش‌دبستانی، نهضت سوادآموزی و حق التدریسی

معلمان غیررسمیرحمتی با تاکید بر اینکه باقیمانده هزار و ۵۰۰ نفر از معلمان غیررسمی گیلان هم به زودی به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند، گفت: با احتساب این دسته از معلمان، تمام نیروهای مربیان پیش‌دبستانی، آموزش دهنده‌های نهضت سوادآموزی، خریدخدمات آموزشی و حق‌التدرسی‌ها در استان گیلان تعیین تکلیف می‌شوند.

محمد رحمتی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره نحوه جذب استخدام معلمان غیررسمی اظهار داشت: آزمون استخدامی معلمان سال گذشته یک بار برگزار و نتایج آن هم اعلام شد و منتخبان جهت گذراندن دوره‌های لازم به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند.

وی درمورد وضعیت مربیان پیش‌دبستانی، آموزش دهنده‌های نهضت سوادآموزی، خریدخدمات آموزشی و حق‌التدرسی‌ها هم گفت: تعداد زیادی از این معلمان یعنی حدود ۲ هزار و ۹۵۰ نفر در گیلان مشغول فعالیت بودند که تاکنون هزار و ۴۵۰ نفرشان تعیین تکلیف و جهت طی دوره پودمانی به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر اینکه باقیمانده هزار و ۵۰۰ نفر از معلمان غیررسمی گیلان هم به زودی به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند، اظهار داشت: با احتساب این دسته از معلمان، تمام نیروهای مربیان پیش‌دبستانی، آموزش دهنده‌های نهضت سوادآموزی، خریدخدمات آموزشی و حق‌التدرسی‌ها در استان گیلان تعیین تکلیف می‌شوند.

رحمتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم دارای اهمیت بسیار خاصی است؛ اظهار داشت: امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در گیلان به شکل حضوری و با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: آنچه که تا امروز به ما اعلام شده این است که به غیر از پایه‌های نهم و دوازدهم امتحانات به شکل مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه در جلسه اخیر ستاد ملی کرونا موضوع حضوری بودن امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم تصویب شد اظهار داشت: سلامتی دانش‌آموزان و معلمان برای ما بسیار مهم بوده و در اولویت قرار دارد بنابراین آموزش و پرورش در این مورد دغدغه دارد و تلاش بر این است امتحانات بدون کوچک‌ترین مشکلی برگزار شود.

رحمتی با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش استان گیلان در هفته بزرگداشت مقام معلم به رغم شرایط کرونایی گفت: تجلیل از معلمان منتخب، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و همچنین گلباران مزار شهدا از جمله برنامه‌های امسال هفته بزرگداشت مقام معلم در گیلان بود.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا