آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت: حدود هشت هزار مترمربع فضای سبز رشت افزایش یافت

فضای سبزمیزان توسعه و افزایش فضای سبز شهری رشت در طول سال گذشته ۷.۹۹۸ مترمربع بوده است.

به گزارش تدبیرشرق، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت با بیان این موضوع گفت: میزان طراحی فضای سبز در سال ۹۹ حدود ۷۸.۲۳۸ مترمربع و میزان سطوح گلکاری هم ۴۳۰۵۵مترمربع بوده است.

علیرضا قانع گفت: این سازمان در زمینه توسعه فضای سبز شهری در سال گذشته اقدامات مهمی انجام داده که از جمله آنها می توان به میزان افزایش سرانه فضای سبز، میزان طراحی، ایجاد و توسعه یا بهسازی فضای سبز و طراحی و اجرای دیوارنگاری، نصب المانها اشاره کرد.

وی اضافه کرد: زیباسازی سیمای بصری(رنگ آمیزی مبلمان پارکها، جداول داخل پارکها، المانهای موجود، سطل زباله، رفع نواقص پارکها)، گلکاری(به کارگیری گلهای فصلی در بلوارها، پارکهای مناطق و پیاده راه، تولید گیاهان زینتی، تولید و خرید بوته نشا، کاشت نهال، درختچه، درختکاری)، ، آبیاری، آبرسانی، بهسازی فواره ها، هرس درختان، احداث گلخانه و پارک برخی از مهمترین فعالیتهای این سازمان در سال گذشته در زمینه توسعه فضای سبز بوده است.

قانع در ادامه همچنین آذین بندی، نصب المان های نوری و موقت،تبلیغات محیطی در ایام مناسبتی ،نصب چترهای رنگی برای نخستین بار در رشت در محور بافت مرکزی، جداره سازی دیوارهای قدیمی به وسیله نقاشی دیواری با طرحهای پازلی بر روی دیوارهای بلوکی به صورت جامع در سطح شهر برای نخستین بار، اجرای نقاشی دیواری با موضوعیت مدافعان سلامت برای گرامیداشت کادر سلامت و بهسازی جداره میدان میوه و تره بار امام حسین(ع) از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

 رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت در پایان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده این سازمان اجرای چوب فرش بخش میانی و سنگ پاشی حاشیه باغچه های پیاده راه هسته مرکزی شهر رشت بوده که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا