آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

مدیرعامل آبفای گیلان در جلسه بررسی وضعیت آب شرب شهرستان رودسر : از محل تنش آبی 10 میلیارد تومان به تصفیه خانه طول لات تخصیص داده شد

آب شرببه گزارش تدبیرشرق؛ مدیرعامل این شرکت در جلسه فرمانداری گفت: منبع تامین آب شرب 580 روستای گیلان، چشمه های موجود در استان است که به دلیل کاهش بارش برف، پیش بینی می شود در تابستان امسال شاهد کم آبی در این روستاها باشیم.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با تاکید بر رعایت صرفه جویی در مصرف آب افزود: برای گذر از شرایط ویژه تابستان و جلوگیری از تنش آبی، هم استانی های عزیز، مصرف آب شرب را مدیریت و از استفاده های غیرضروری پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه بخش عمده آب شرب رودسر از تصفیه خانه طول لات در حال تامین است، گفت: غیر از اعتبارات شرکت آب منطقه ای برای این تصفیه خانه، مبلغ 10 میلیارد تومان نیز از محل تنش آبی برای تکمیل این پروژه تخصیص یافته است.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه مراحل ساخت و تجهیز تصفیه خانه طول لات در 2 فاز تعریف شده است، گفت: عملیات تکمیلی فاز اول این تصفیه خانه تا تابستان سال جاری به اتمام می رسد.

حسینی افزود: هم اینک ظرفیت این تصفیه خانه 450 لیتر بر ثانیه است که در فاز توسعه به 805 لیتر بر ثانیه افزایش می یابد.

وی با اشاره به بازسازی خط انتقال “سفیدآب” بطول 880 متر ، گفت: با اجرای این عملیات پایداری خوبی در تامین آب شرب مشترکین ایجاد شده است.

رئیس هیأت مدیره آبفای گیلان با تاکید بر جلوگیری از برداشت های غیرمجاز از سفیدآب بعنوان تامین کننده اصلی آب شرب شهرهای املش و رودسر، تصریح کرد: این موضوع باید در شورای تامین شهرستان رودسر مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین از اجرای 4 هزار و 500 متر لوله گذاری جهت آبرسانی به روستای فشکل پشته خبر داد و گفت: عملیات احداث ایستگاه پمپاژ، حوضچه آرامش و امتیاز برق برای این پروژه باقی مانده که از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان و تنش آبی به دنبال جذب اعتبارات مورد نیاز و اجرای کامل این پروژه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه جهت تقویت فشار آب شرب روستای قاسم آباد علیاء و سفلی یک حلقه چاه حفر شده، تصریح کرد: با تجهیز و راه اندازی این چاه 30 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب این روستا افزوده شد.

حسینی با اشاره به حفر چاه دوم این روستا با آبدهی 35 لیتر بر ثانیه، گفت: با تجهیز و راه اندازی این چاه و اجرای 500 متر لوله گذاری خط انتقال تا پایان سال جاری، مشکل آب شرب روستای قاسم آباد علیاء و سفلی به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی با بیان اهمیت احداث مخزن در روستای جواهردشت، افزود: بازسازی مخزن فعلی نیز در دستور کار است که باید از اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان تامین اعتبار شود.

مدیرعامل آبفای گیلان در خصوص مشکل آب شرب روستاهای اشکورات نیز گفت: لوله مورد نیاز برای اجرای پروژه آبرسانی این روستاها خریداری شده و باید مراحل واگذاری چشمه انجام پذیرد.

رئیس هیأت مدیره آبفای گیلان همچنین خواستار تصویب اعتبارات مربوط به نگهداری و بهره برداری از شبکه های آبرسانی روستایی و آبرسانی سیار در کمیته برنامه ریزی شهرستان شد.

وی ضمن تشریح پروژه های فاضلاب شهرستان رودسر اظهار داشت: با توجه به اعتبارات تخصیصی، ساخت پکیج و احداث تصفیه خانه لوکال برای جمع آوری بهداشتی فاضلاب شهرک انصاری رودسر در دست اجراست.

مدیرعامل آبفای گیلان در ادامه گفت: جهت الحاق پروژه فاضلاب شهر املش با پروژه فاضلاب شهر رودسر، پیگیری از سوی نماینده مردم شهرستان املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی موثر خواهد بود.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا