آخرین خبرهااستان ها

عادی سازی روابط با اسرائیل خیانت به اسلام است|سران کشورهای عربی حواس خود را جمع کنند

امام جمعه آستارا؛

تدبیرشرق/نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت نارنجی مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به اینکه پس از هفته ها نماز جمعه به علت شرایط کرونا برگزار شد، گفت: قطعا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توان به سوی شرایط بهتر حرکت کرده و سلامت جامعه افزایش پیدا خواهد کرد.

حافظ نیا با اشاره به فرازی از وصیت نامه امیرالمؤمنین حیدر علیه السلام بیان کرد: اولین چیزی که حضرت علی علیه السلام سفارش کرده اند همان تقوای الهی، خدا ترسی و پوشیدن لباس تقوا و نظم در امور است.

وی ادامه داد: اگر در مسائل مختلف نظم داشته باشیم قطعا دچار مشکلات کمتری خواهیم شد و همچنین ایجاد مهر و محبت در بین مسلمین نیز همواره مورد تاکید امیرالمؤمنین است.

خطیب جمعه آستارا همسایه داری را نیز مورد تاکید ابوتراب علی علیه السلام دانست و تصریح کرد: حق و حقوق همسایه ها در دین مبین اسلام بسیار مورد تاکید بوده است و متاسفانه امروزه با گسترش زندگی های آپارتمانی، عدم توجه به سعه صدر و عدم رعایت مسائل اخلاقی افراد را از همسایه داری دور کرده است.

حافظ نیا ادامه داد: عده ای همسایگان خود را آزار داده و اعمال غیر اخلاقی انجام میدهند و مراجع قضایی و نیروی انتظامی باید در این گونه مسائل ورود کنند.

وی توجه به ایتام را مورد تاکید در وصیت نامه ابوالیتامی علی علیه السلام دانست و تصریح کرد: باید به دختران یتیم دم بخت توجه بسیاری داشت و افراد متمول و مومن با این گونه اعمال خیر عاقبت به خیری را برای خود به ارمغان بیاورند و خداوند و قرآن را مورد توجه قرار بدهند.

وی ادامه داد: قرآن برنامه زندگی است نه برای بالای سر گذاشتن! سعادت دنیا و آخرت در عمل به قرآن است و باید بسیار توجه ویژه ای به نماز به عنوان ستون دین داشت و وقت، هزینه و سرمایه برای این مساله مهم را انجام داد.

امام جمعه آستارا با انتقاد از برخی مسئولان به دلیل عدم توجه به مساله نماز گفت: بعضی مسئولان هنگام ساخت پروژه های عمرانی به ایجاد نمازخانه هیج توجهی نمی کنند و واقعا باید به حال مسئول بی توجه به نماز تاسف خورد، سکوت در مقابل زشتی ها نتیجه اش وضعیت اسفبار اجتماعی می شود.

وی جهاد با زبان، جان و مال را در راه تبلیغ دین یک تکلیف دانست و بیان کرد: انسان باید در راه دین حقایق را روشن کرده و بازگو کند، باید نسبت به معضلات اجتماعی دغدغه داشت و بی تفاوت از کنار مسائل نگذریم، از پشت کردن به یکدیگر و قطع رابطه ها پرهیز کنید و نسبت به اتفاقات پیرامون خود خنثی نباشید.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به جمعه ۱۷ اردیبهشت و ۲۴ رمضان آخرین جمعه این ماه مبارک و روز جهانی قدس گفت: روز قدس روز اسلام و همبستگی با ملت مظلوم فلسطین است و انشالله امت اسلامی یک دل در کنار یکدیگر برای آزادی قدس شریف فریاد آزاد خواهی را سر خواهند داد.

حافظ نیا گفت: اسرائیل یک غده سرطانی است و سران بی غیرت برخی کشورهای عربی حواس خود را جمع کرده و در زمین آنها بازی نکنند، عادی سازان روابط با اسرائیل خائن به اسلام هستند و هر کشوری که دست در دست آنها بدهد، خائن به ملت های اسلامی بوده و رو سیاهی برای آنها باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به ۲۰ اردیبهشت مصادف با ۲۷ رمضان روز وقف گفت: وقف یک حسنه جاریه بوده و باید در جامعه رواج پیدا کند و قطعا برای آخرت خود باید توشه مناسبی را فراهم کنیم.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به فایل صوتی منتشر شده اخیر بیان کرد: خطای در تفکر و خطای در ابراز این تفکر اشتباهات مهم ظریف است و واقعا جای تعجب و تاسف بسیار دارد، اشک ریختن برای مرد میدان هیچ دلیل قانع کننده ای نبوده و با یک پست و توییت قابل جبران نیست.

وی ادامه داد: خدمات مرد میدان در میدان دیپلماسی قابل مقایسه با هیچ کدام از دیپلمات ها نیست، وزیر امور خارجه تصورات فانتزی از دیپلماسی دارد و آنچه که به دیپلماسی قدرت می دهد، میدان مبارزه است، قدرت میدان رزم یک بار قوی برای حمایت از سیاست های نظام و دستگاه دیپلماسی است.

حافظ نیا افزود: قدرت موشکی ایران اسلامی آمریکا را به زانو در می آورد و در میدان مبارزه با دشمن دستگاه دیپلماسی بدون قدرت میدان قطعا منفعل خواهد بود و نگاه ساده انگارانه او نشان از شیفتگی به غرب بوده و این صحبت ها اثرات همین تفکر است.

وی بیان کرد: ما این صحبت های بدون شناخت و درک سیاسی و سواد رسانه ای را محکوم می کنیم و کسانی که در فضای این گونه مصاحبه ها حضور داشته اند از حاضران در فتنه ۸۸ هستند، از شما گذشت، مردم را بیش از این زجر ندهید و زخم دل مردم عاشق سردار دلها را باز نکنید. اقتصاد را که درست نکردید حداقل حرف نزنید! اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید!

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا