آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

پشت‌صحنه تعطیلی کارخانجات گیلان و بیکاری ۱۵۰ هزار کارگر پیگیری قضایی شود

کارخانجات گیلاننماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات استان گیلان در حوزه کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل‌شده گفت: پشت‌صحنه تعطیلی کارخانجات و بیکاری ۱۵۰ هزار کارگر گیلانی باید پیگیری قضایی شود.

به گزارش تدبیرشرق، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های یک مسؤول در نظام اسلامی  اظهار کرد: آنچه برای یک مسؤول در حاکمیت اسلامی مهم است، حق مداری، سازش‌ناپذیری، صداقت در سیاست و عدالت‌خواهی است.

وی با بیان اینکه همه‌کسانی که در نظام سیاسی دخیل هستند شامل قوای سه‌گانه، باید نسبت به مردم توجه جدی داشته باشند، گفت: مردم یک رکن اساسی و به تعبیری، ولی‌نعمت هستند؛ مسئولین به‌واسطه همین مردم بر سر کار آمد‌ه‌اند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به توصیهامیرالمؤمنین (ع) به کارگزاران و استانداران اشاره کرد و افزود: نظام سیاسی در اسلام بر پایه ولایت و محبت است؛ محبت و احترام به مردم باید موردتوجه همه مسؤولین قرار گیرد و حضرت امیر (ع) به مسؤولین توصیه دارند که مردم را با دل‌وجان خود دوست بدارید.

رمضانی با اشاره به جایگاه ویژه مردم در نظام سیاسی اسلام گفت: موضوع مردم از نگاه پیامبر و امام جامعه جزو سلوکی است که باعث رشد می‌شود و اگر عارفی به‌حداعلای ارتباط با خداوند رسیده باشد، ولی هیچ دستگیری از مردم نکند، بسیار ناپسند است

وی با اذعان به اینکه عدالت یک روز حاکم، بر عبادت هزار سال عارف ترجیح داده می‌شود، بیان کرد: اگر انسانی در میدان مردم حضور نداشته باشد، به لحاظ رشد به کمال نمی‌رسد، حضور در بین مردم باید همراه با دوست داشتن و احترام گذاشتن به آنان باشد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه باید در همه سطوح مسؤولیت و مدیریت، محبت و احترام به مردم وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: رضایت مردم باید به‌طور عمومی، جلب شود و بااین‌وجود عموم مردم با حداقلی‌ها هم راضی می‌شوند که باید رضایت آن‌ها جلب شود.

وی با انتقاد از برخی سوء تدبیرها که منجر به فشار بر مردم شده است، بیان کرد: اینکه بر اساس بی‌تدبیری، یک جنس کالایی در دسترس مردم نباشد، قابل‌قبول نیست.

رمضانی صداقت با مردم را از ویژگی یک مسؤول و مدیر اسلامی در هر رده جایگاهی برشمرد و گفت: صداقت با مردم می‌تواند در شخصیت کاریزماتیک مسئول نقش ایفا کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه پرهیز از امتیازخواهی در حوزه مدیریت مهم است، افزود: متأسفانه برخی دوست دارند که مردم در مقابل کوچک‎ترین خدمت، از آن‌ها تشکر کنند.

وی به وظایف کارگزاران جامعه ازجمله ضرورت اصل خدمتگزاری اشاره کرد و گفت: مسؤول باید خدمت و کاری که برای دیگران انجام می‌دهد را کوچک بشمارد و در آن تعجیل داشته باشد.

رمضانی با اشاره به اینکه منت گذاشتن برای انجام خدمت به مردم سبب باطل شدن پاداش احسان و نیکی می‎شود، افزود: کسی که نمی‌تواند کاری برای مردم انجام دهد، باید با مهربانی به فرد بگوید و در ادامه از آن، عذرخواهی کند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) به آثار خلف وعده توسط کارگزاران جامعه اشاره کرد و گفت: انسان اگر وعده بدهد و خلف وعده کند، هم غضب خدا و هم مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امروزه جامعه اسلامی نیازمند حضور حداکثری مردم است، خاطرنشان کرد: بر اساس نگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، این حضور حداکثری در نظام بین‌الملل، ضریب امنیت جامعه و نظام اسلامی را افزایش می‌دهد.

رمضانی حضور حداکثری مردم را جزو موارد دارای اهمیت در مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: مسؤولین باید خدمتگزاری را نشان دهند و تلاش کنند اتفاق‌های مبارک بیافتد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات استان گیلان در حوزه کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل‌شده تصریح کرد: چگونه می‌شود که ده‌ها هزار نفر از کارگرانی که در کارخانجات استان مشغول بودند، حالا با تعطیلی این واحدها، بیکار شده‌اند؛ مسؤولین ما از طرفی به دنبال این هستند که برای بیکاران اشتغال‌زایی کنند ولی از طرف دیگر ده‌ها هزار نفر از کسانی که کار می‌کردند، بیکار شده‌اند.

رمضانی با تأکید بر اینکه پشت‌صحنه تعطیلی کارخانجات و بیکاری ۱۵۰ هزار کارگر گیلانی باید پیگیری شود، افزود: بخش‌های اجرایی، قضایی و نظارتی حاکمیت باید این موارد را بررسی کنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه مردم ما نشان دادند که در کمک‌های مؤمنانه دوران کرونا، کمک به سیل‌زدگان و همچنین یاری‌رسانی به زلزله‌زدگان، کم نمی‌گذارند، گفت: همه باید به دنبال راه‌هایی باشیم که مشکلات مردم حل شود و حضور پررنگ مردم در عرصه‌های مختلف را شاهد باشیم.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا