آخرین خبرهااسلایدرتیتر اولخبر داغ

نگاهی به ۲۲ کاندیدای مدعی انتخابات شورای شهر رشت

انتخاباتهرچه به زمان انتخابات شورای شهر رشت نزدیک می شویم، گمانه زنی های بیشتری برای انتخاب یازده نفر نهایی شورا شنیده می شود.

هرچند هنوز فضای انتخاباتی در رشت مانند اکثر شهرهای دیگر سرد به نظر می رسد، اما در مجموع کاندیداهای مختلفی که در این انتخابات شرکت کرده اند امید دارند که همچنان افکار عمومی را به سمت خود جلب کنند. در نبود یک نظرسنجی مناسب شهری، گمانه زنی ها از میزان تاثیرگذاری کاندیداها بهترین اقدام برای شناخت بهتر فضای کنونی انتخابات و معرفی مدعیان انتخاباتی است.

در زیر با توجه به تلاش های تبلیغاتی و آرای گذشته کاندیداهای فعلی و میزان شناخت افکار عمومی لیست احتمالی 22 نفره ( دوبرابر ظرفیت شورا) از مدعیان فعلی انتخابات شورای شهر رشت را به ترتیب حروف الفبا معرفی کرده ایم. مشخص است هرچه به انتخابات نزدیک تر می شویم این لیست ممکن است با تغییراتی همراه باشد.

محمد آرتامهر

آرتامهر فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران در دانشگاه تهران، معاون اسبق بازرگانی کارخانه چوکا و مدیرعامل اسبق هلدینگ برق و انرژی توانمندسازی نیروهای مسلح است. وی یکی از کارآفرینان متخصص در حوزه هوشمندسازی شهری است که به واسطه تحصیلات و فعالیت های اجتماعی و اقتصادی خود به عنوان یک چهره مطرح از وی نام برده می شود. آرتامهر بیشتر به خاطر اصالت خانوادگی رشتی و ایجاد اشتغال برای صدها نفر به واسطه مدیریت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان گیلان شناخته شده و به نظر می رسد به همین علت تاثیرگذاری بالایی در انتخابات خواهد داشت.

مهرداد بردبار

بردبار از فعالان دانشگاهی است که سابقه مدیریتی در دانشگاه پیام نور استان به عنوان معاون و ریاست را در کارنامه خود دارد. وی در دوره چهارم شورا کاندیدا شده بود که با حدود 1500 رای نسبت به نفر آخر لیست اصلی از حضور در شورا باز ماند. بردبار از افراد نزدیک به جبار کوچکی نژاد است و می توان گفت شانس اول نزدیکان پرتعداد این نماینده رشت در انتخابات شورا محسوب می شود.

مصطفی بلورچی

بلورچی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندس معمار، مشاور شورای شهر رشت، انبوه‌ساز مسکن و کارآفرین جوان گیلانی است که در چند سال گذشته برگزاری برنامه های وی برای معرفی و تقدیر هنرمندان، شخصیت ها و جوانان نخبه گیلانی مورد توجه قرار گرفته است. مطالعات علمی پژوهشی ملی و بین المللی وی در حوزه های معماری، ساخت و ساز و توسعه شهری از جمله کارهایی است که وی را به عنوان یک کاندیدای متخصص نشان می دهد. او که مدیریت تلویزیون اینترنتی رادیو رشت را برعهده دارد به واسطه فعالیت های اجتماعی و رسانه ای خود مورد علاقه بخشی از جوانان و هنرمندان است.

علی رضا تاج شهرستانی

هنرمند شناخته شده تلویزیون و برنامه های نمایشی استان گیلان دارای مدرک کارشناسی کارگردانی نمایش است. او بازیگری را از سال ۷۴ در تئاتر آغاز نمود و از سال ۷۹ همکاری خود را با شبکه باران شروع کرد. مثلث تاج شهرستانی، محمد هندی و جابر وثوق محبوبیت زیادی نزد مردم گیلان ایجاد کرد. نقش ولی شکوفه سرایی در سریال جایزه بر محبوبیت هنری او افزود. او در فصلی از این سریال نقش یکی از کاندیداهای مجلس را ارائه داد که موجب شد در انتخابات پیشین بعضی از مردم عکس او را به عنوان کاندیدای خود مطرح کنند. عاملی که شاید خیلی ها آن را از عوامل اصلی کاندیداتوری او در شورا می دانند.

حجت جذب

عضو اصولگرای شورا از حامیان جدی شهردار شدن حامد عبداللهی محسوب می شد. بعد از ردصلاحیت حامد عبداللهی برای سمت شهردار رشت، جذب نیز داوطلب پست شهرداری شد که با وجود محرز بودن عدم تطبیق شرایط شهرداری با سابقه اجرایی وی بر این امر اصرار ورزید. عدم احراز صلاحیت وی برای شهردار شدن توسط وزارت کشور انتقادات از شورا را به دلیل وقت کُشی فراوان در انتخاب یک شهردار به اوج خود رساند. جذب علی رغم رای مثبت به ناصر حاج محمدی مدتی بعد از منتقدان شهردار جدید شد و به خاطر رای به وی از مردم عذرخواهی و ابراز ندامت کرد. او نیز به واسطه حضور در مناطق حاشیه ای و ساده زیستی خاص خود از مدعیان انتخابات است.

بهراد ذاکری

عضو اصلاح طلب شورا که بعد از استعفای جلال الدین محمد شکریه وارد شورا شد از همان ابتدا از منتقدان جدی اصلاح طلبان دیگر شورا شد که از انتخابات دوره دوم هیات رئیسه شورا آغاز گردید و در زمان انتخاب شهرداران به اوج خود رسید. شخصیت هیجانی این پزشک جوان او را همیشه درگیر با بعضی اعضای شورا و مسئولان دیگر نشان داد. با این حال در ایامی چون روزهای ابتدایی بحران کرونا علاوه بر حضور داوطلبانه در بیمارستان رازی پیگیر تر از سایر اعضای شورا خواسته های افکار عمومی را از تریبون شورایی و مجازی فریاد می زد. ذاکری در میان اعضای شورای شهر بیشتر از بقیه نزدیکی خود را به افکار عمومی نشان می داد و با وجود انتقادات از عملکرد خود و شورای شهر مایل است بار دیگر بر کرسی شورا باقی بماند و به ظاهر در این زمینه نیز شانس خوبی دارد.

رضا رسولی

رسولی دوران پرفراز و نشیبی را در شورای پنجم دنبال کرد و البته هرچه از عمر شورا بیشتر گذشت از قدرت تاثیرگذاری وی کاسته شد و در نهایت نیز از عضویت در کمیسیون عمران شورا به دلیل عدم کارایی استعفاء داد. رسولی هرچقدر از عملکرد شهرداری و شورا در دوره ثابت قدم دفاع می کرد در این دوره حرف چندانی برای دفاع از عملکرد آن ها نداشت. هرچند او معتقد است که با توجه به تجربه و تخصص خود می تواند این مسیر را در شورای بعدی به صورت متفاوتی تجربه کند. تیم قوی انتخاباتی رسولی همیشه از او یک مدعی می سازد. هرچند بخشی از دوستانش از جمع وی جدا شده اند.

مهدی رشاد

رشاد دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت است. وی که از همراهان و نزدیکان دکتر علی نوبخت برادر معاون گیلانی رئیس جمهور محسوب می شود، ارتباطات خوبی را با مدیران ارشد به ویژه مدیران شبکه پزشکی و بهداشتی به دست آورده است. وی سابقه عضویت شورای شهر کوچصفهان و همچنین نائب رئیسی شورای شهرستان رشت را در کارنامه شورایی خود دارد . در ایام تشدید بیماری کرونا در گیلان وی به واسطه اشتغال در علوم پزشکی استان و خدمت رسانی به مردم جایگاه خوبی را به دست آورده و از این طریق اقدامات زیادی را برای کمک رسانی به شهروندان انجام داد.

حسین رضویان

رضویان دانش آموخته مدیریت و دانشجوی دکترای تخصصی علوم سیاسی و چهره ای آشنا برای اهالی رسانه است. وی هفت سال مدیریت دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان را برعهده داشت. رضویان در شبکه باران اجرای بسیاری از برنامه های جوان پسند را برعهده داشت که برنامه هشتگ جوانی یکی از معروف ترین این برنامه ها است. وی در زمینه شعر و مداحی و نویسندگی تبحر خود را نشان داده است و علاقه مندان مخصوص خودش را دارد.

عبدالرضا رفیعی پور چیرانی

رفیعی پور چیرانی دانش آموخته مهندسی عمران، کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی- بازاریابی است و به واسطه سال ها فعالیت حوزه بانکی فردی شناخته شده در این عرصه است. وی از جمله افرادی است که به واسطه کار خود به اقدامات کارشناسی شده علاقه زیادی دارد و زمانی به عنوان مسئول گروه کارشناسی بررسی وضعیت کلان اقتصادی و اجتماعی و تهیه سند توسعه شهرستان شفت منصوب شده بود.

فرهام زاهد

فرهام زاهد در طول فعالیت شورایی خود یکی دوبار به خاطر نطق های پیش از دستورش در سطح ملی خبرساز شد که مهم ترین آن انتقادات از عملکرد دولت درباره عدم حقیقت گویی در مورد فوتی های کرونا بود. زاهد در جریان کارزارهای پیاپی شورا برای انتخاب شهردار از افرادی بود که اعتقاد داشت باید به تعهد سه نفره اصلاح طلبانه خودمان برای انتخاب عبداللهی و حجت جذب پایبند باشیم و بر همین اساس با گزینه های اصلاح طلبان برای انتخاب شهرداران مخالفت می کرد. این عضو اصلاح طلب شورا بعد از مدتی از منتقدان جدی ناصر حاج محمدی در شهرداری رشت شد و تا حدودی صف خود را از رمضانپور و حاجی پور جدا کرد. در زمان ریاست وی بر کمیسیون فرهنگی افراد زیادی به عنوان مشاور در این کمیسیون منصوب شدند که جنجال هایی را ایجاد کرد. او هنوز به واسطه فن سخنوری و جذابیت های جوان پسندانه خود از مدعیان انتخابات است؛ البته اگر بتواند از سد هیات نظارت بر انتخابات بگذرد.

مهیار سماکچی

سماکچی کارشناس ارشد مدیریت و رئیس سابق اتحادیه خواربار و عمده فروشان رشت است. وی که از خانواده های قدیمی محسوب می شود به واسطه فعالیت در بازار اعتبار بالایی نزد هم صنفی های خود دارد. وی همچنین به واسطه فعالیتهایش، در میان فعالین NA نیز محبوبیت دارد.

شمس شفیعی

شفیعی دارای دکترای اقتصاد است. معاونت آموزشی دانشگاه پیام نور گیلان و معاونت آموزش هاى عمومى و مهارتى دانشگاه آزاد گیلان و معاونت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان از جمله سوابق کاری این چهره نزدیک به اصولگرایان است. شفیعی در انتخابات پیشین شورا برای اولین بار شرکت کرد و با نزدیک به 15 هزار رای به عنوان یکی از اعضای علی البدل انتخاب شد. از وی در این دوره نیز به عنوان یکی از کاندیداهای مطرح نام برده می شود که از نظر سوابق کاری رزومه قابل توجهی دارد.

محمدحسن عاقل منش

عضو پیشکسوت شورا همیشه به عنوان یک مدعی به حساب می آید و البته به واسطه اخلاق خوب کار کردن با وی چندان نیز سخت نیست. وی در شورای پنجم نتوانست بر کرسی ریاست شورا تکیه بزند و به ریاست کمیسیون فرهنگی بسنده کرد. در زمان حضور وی در ریاست این کمیسیون مسئولانی از دستگاه های مختلف فرهنگی به عنوان مشاور کمیسیون منصوب شدند که این مساله مورد انتقاد هنرمندان و فرهنگ دوستان قرار گرفت. عاقلمنش در شورای پنجم نیز به مانند شوراهای گذشته اش یک پای ثابت انتخاب شهرداران متعدد بود . وی نیز از فعالیت شورای پنجم رضایت کافی ندارد و البته همچنان مایل است این صندلی را در دور بعدی نیز حفظ کند.

مسعود عباس نژاد

عباس نژاد کارشناسی مهندسی عمران و دانش آموخته کارشناسی ارشد جغرافیا است. وی از فعالین اقتصادی و اجتماعی استان است. وی ریاست گروه گردشگری و مشاور امور اجرایی مجمع جهانی شهر های جاده ابریشم را برعهده دارد. این گروه در ایام شهرداری نصرتی فعالیت زیادی برای سرمایه گذاری در شهر رشت را آغاز کرد که با خروج نصرتی بیشتر کارها بر زمین ماند. به واسطه فعالیت های خیریه، اجتماعی و حمایت جوانان سبد آرای متنوعی برای او پیش بینی می شود.

مجید عزیزی

عزیزی با مدرک تحصیلی کارشناسی مدیریت دولتی بیشتر از همه به خاطر حضور در ستاد انتخاباتی و دفتر سردار آقازاده در 15 سال گذشته شناخته می شود از جمله چهره های اصلی اصولگرایان در انتخابات جاری است. وی دبیر حزب توسعه و عدالت استان گیلان است . عزیزی در انتخابات دوره چهارم به عنوان عضو علی البدل شورا انتخاب شد و در شورای پنجم با بیش از 11 هزار رای در رده بیست و پنجم قرار گرفت.

امیرحسین علوی

امیرحسین علوی که قصد داشت با استعفا از شورا در انتخابات مجلس یازدهم حضور پیدا کند با عدم حضور اکثریت اعضای شورا در جلسه بررسی استعفا بار دیگر در شورا ماندگار شد و البته کرسی ریاست شورا را نیز از دست داد. وی در زمان ریاستش مخالف جدی شهردار شدن اعضای شورا بود و معتقد بود آنها باید در جایگاه خود باقی بمانند. اما در انتخاب شهردار فعلی مایل بود که خودش پست شهرداری را به دست بگیرد. علوی در ابتدای دوران ریاستش مبدع طرح سه شنبه های بدون خودرو بود که بعد از عدم کاندیداتوری در انتخابات مجلس این طرح نیز به فراموشی سپرده شد. علوی یک تیم منسجم تشکیلاتی در روزهای انتخابات دارد که وی را به عنوان یکی از مدعیان همیشگی انتخابات نشان می دهد. علوی در انتخابات دوره چهارم نیز رای بالایی کسب کرد و البته شاید این بار قصد دارد بعد از یک سال فعالیت شورایی در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت کند و شورا همچنان برای او یک پله برای بلند پروازی هایش باشد.

حسن عیوضی

عیوضی با مدرک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی، از اساتید دفاع شخصی در استان گیلان است که به همین واسطه محبوبیت خوبی بین ورزشکاران استان دارد. هاپکیدو، تکواندو و کیک بوکسینگ از جمله ورزش هایی است که عیوضی در آن تبحر دارد. خارج از موضوع ورزشی وی در مورد مسائل مدیریت شهری اظهارنظر رسمی نداشته است. عیوضی با 17 سال سابقه حضور در بسیج از جمله مربیان دفاع شخصی مدافعان حرم لشگر 16 سپاه قدس گیلان بوده است.

سینا مقدادی

مقدادی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران و دکتری مدیریت کسب و کار است. وی سالها به عنوان نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان فعالیت می کند. مقدادی در چند دوره انتخابات شورا آرای بالایی به دست آورد و در انتخابات پیشین شورای رشت به عنوان عضو علی البدل شورا انتخاب شد و مدتی نیز یکی از گزینه های شورا برای شهرداری رشت بود. وی از جمله چهره هایی است که هنوز می تواند بخشی از جوانان در ایام انتخابات را پای صندوق های رای بکشاند.

مهرداد مهرگان

جانشین سابق فرمانده انتظامی گیلان با سابقه تحصیلات افسری بعد از بازنشستگی فعالیت های اجتماعی خود را گسترش داد. وی همچنین مدتی نیز سرپرست هیئت نجات غریق و غواصی گیلان بود. مهرگان به واسطه سابقه حضور در نیروی انتظامی استان از جایگاه بالایی برخوردار است و حتی گاهی در نزد مدیران ارشد استان از فرماندهان انتظامی استان نیز چشناخته شده تر بود. وی از جمله افراد پیگیر اقدامات پژوهشی نیروی انتظامی محسوب می شود.

حسین میربلوک

میربلوک دانشجوی ارشد رشته مدیریت است که در حال حاضر ریاست هیات شطرنج استان گیلان و همچنین عضو هیات رئیسه فدراسیون کبدی است. وی سابقه ریاست هیات کبدی و همچنین نائب رئیسی هیات کشتی استان را نیز در کارنامه خود دارد. میربلوک در شورای چهارم به عنوان یکی از اعضای علی البدل این شورا انتخاب شد و در انتخابات دوره پنجم نیز با وجود کسب بیش از 11 هزار رای از ورود به شورا باز ماند. میربلوک در این دوره نیز به عنوان یکی از کاندیداهای مدعی شناخته می شود و بر تجربیات و رزومه کاری وی نیز افزوده شده است.

محمد حسین واثق کارگرنیا

کارگرنیا کارشناسی مدیریت دولتی، عضو دوره چهارم شورای شهر رشت و فرمانده اسبق نیروی انتظامی شهرستان رشت و چندین شهرستان دیگر استان گیلان است. وی همچنین ریاست هیات ورزش های زورخانه ای و عضویت در هیات امنای بقعه خواهر امام رشت را نیز تجربه کرده است. کارگرنیا در دوره چهارم بیش از یازده هزار رای کسب کرد و در رده ششم ایستاد و از معدود اعضای رشتی این شورا محسوب می شد. وی از جمله حامیان ثابت قدم در شهرداری رشت بود. کارگرنیا در دوره پنجم شورا بیش از 13 هزار رای کسب کرد و نتوانست در شورای پنجم حضور داشته باشد.

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا