آخرین خبرهااسلایدرخبر داغیادداشت

خون گریستم چون من این مرد با اخلاق و با اسوه و ادب و با متانت را می‌شناختم/دلنوشته نماینده سابق رشت به مناسبت عروج شهادت گونه سردار مهربانی ها

سردارحق بیندست تقدیر سردار مهربانی‌ها را از گیلان و نه فقط گیلان و بلکه شاید کشور گرفت! خون گریستم چون من این مرد با اخلاق و با اسوه و ادب و با متانت را می‌شناختم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده سابق مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ( دوره نهم و دهم ) و رئیس سازمان نقشه برداری کشور، در رابطه با عروج شهادت گونه سردارمهربانی ها، سردار حق بین نوشت:

فروردین میرفت که تمام شود؛ انتظار اینکه خوب تمام شود، انتظار بی‌جایی بود! چون خوب شروع نشده بود که خوب بخواهد تمام شود! و سیر سی و یکروزه‌اش پر التهاب و افزایش مرگ و میرها رو به افزایش بود خبر شهادت گونه سردار حجازی هنوز بر قلب‌ها سنگینی میکرد هنوز اشکمان خشک نشده بود (چون ارادت ویژه‌ای به سردار حجازی داشتم که در زمان دیگری بدان خواهم پرداخت) که خبر بستری شدن سردار حق بین از سپاه قدس گیلان در بیمارستان در فضای مجازی دست به دست شد! خیلی برایش دعا کردم از همگان و دوستان و آشنایان خواستم برایش دعا کنند مصمم بودم در اولین فرصت به دیدارش حتی در بیمارستان بروم اما نشد که نشد! و بی‌توفیق شدم و دست تقدیر سردار مهربانی‌ها را از گیلان و نه فقط گیلان و بلکه شاید کشور گرفت! خون گریستم چون من این مرد با اخلاق و با اسوه و ادب و با متانت را می‌شناختم بلافاصله در صفحه شخصی اینستاگرامم استوری گذاشتم اما مدعیان دروغین آزادی حذفش کردند و به من پیام تذکری دادند که همچون صفحه اینستای قبلی که برای سردار شهید سلیمانی کار کرده بودم برای همیشه حذفم خواهند کرد و حالیه این دلنوشته که حرفهای دلی و قلبی من است را به نگارش در آورده و برای ثبت در تاریخ تقدیم می‌نمایم.

هر کس مرا می‌شناسد می‌داند در طول زندگیم سعی کردم آدم حر و آزاده‌ای باشم اینها را نمی‌گویم کسی خوشش بیاید! این را می‌گویم که نسل جوان امروز و نسل‌های بعدی بیشتر از سردار حق بین بدانند! در عمده اعلامیه‌ها گفته شده فاتح نبل و الزهرا! و یا نقل قولی از سردار شهید امنیت و سردار دلهای ایرانی ها، سردار سلیمانی که هر جایی ایشان (سردار حق بین) حضور دارند هیچ غم و غصه‌ای سردار رشید اسلام سردار سلیمانی ندارند و بعبارتی خیالشان جمع است بنده قصد دارم در این نوشتار کوتاه حرف دلم را بزنم تا الگویی باشد برای همه مسئولین و مقامات و فرماندهان نظامی و انتظامی و غیره که بعضا زمانیکه در مسندی هستند بر مردم فخر نفروشند! سردار حق بین چون حق بین بود! جاذبه داشت با ادب بود شهادت می‌دهم اخلاق واقعی اسلامی داشت و دیندار بود زمانیکه من مورد کم لطفی و بی‌مهری قرار گرفتم در مراسمی شرکت کردم تا مرا دید از جایش بلند شد در تمام طول سخنرانی کوچکترین کنایه‌ای نزد نه با من! بلکه ویژگی اخلاقی و تربیتی و دینی‌اش اینگونه بود این مثال را حسب مورد زدم مگر نه از این دست خاطرات خوب و خوش بسیار زیاد است بشدت مرا مجذوب خودش کرد و چقدر منطقی و منصفانه و بدون حب و بغض صحبت میکرد تواضع و فروتنی‌اش مثال زدنی بود؛ به معنای واقعی کلمه مخلص و ولایت مدار بود؛ تابع شرایط نبود! ریشه دار بود اصیل بود از روزیکه شنیدم به دیار باقی شتافته است با چشمانی اشک‌آلود و گلوی بغض‌آلود در فکر آنم واقعا چقدر جمهوری اسلامی باید هزینه و سرمایه‌گذاری کند تا حق بین دیگری که نه فقط در نام، بلکه در معنا حق بین باشد تربیت کند؟ او برای جمهوری اسلامی و انقلاب سرباز زیاد میکرد ولی حیف حیف! که او پاسدار همگان بود ولی نتوانستند پاسدار او باشند.

نمی‌دانم این مثال درست است؟ یا خیر؟ که خدا خوب‌ها را می‌برد! به خداوندی خدا اینها را نمی‌گویم چون رفته است دیروز در جمعی در تهران با دوستان گرد هم نشسته بودیم وقتی ذکر خیر ایشان شد و من ویژگی‌های ایشان را بیان میکردم بعضی‌ها با تعجب به حرفهای من گوش می‌دادند می‌گفتند پس چرا چنین شخصیت بزرگی در سطح ملی مطرح نبود؟ قصد ندارم خاطر این دلنوشته را تلخ کنم و پاسخی که دادم را سانسور میکنم گرچه از سانسور کردن متنفرم و به حرمت پاک خون شهید حق بین! بلی شهید حق بین فعلا در دلم محبوس میکنم! چون می‌دانم اگر این مرد بزرگ بر اثر کرونا فوت کرده بخاطر آن بوده که لحظه‌ای کار برای مردم را تعطیل نکرده و خطر مبتلا شدن را به جان خرید ولی کار و خدمت برای مردم را رها نکرد و اگر امروز بر سر زبانها سردار دلهای گیلانی‌ها جاریست بخدا قسم کم است چون او مرد دلهای ایرانی‌ها و خادم واقعی مردم بود برایش جغرافیا بی‌معنا بود و نبل و الزهرا در سوریه و شلمچه و فاو و کردستان فرقی نداشت او سرباز مخلص بی‌ادعای ولایت مدار کشور و میهن عزیزمان ایران بود نمی‌توانیم با او وداع کنیم چون دوستش داشته و داریم و هیچوقت از یادمان بزرگ منشی‌اش، اخلاقش، ادبش، تواضعش و از خود گذشتگی‌اش بیرون نخواهد رفت قدرت تسلیت گفتن ندارم و درود بر پدر و مادری که چنین فرزند بزرگی را تربیت کرده و تحویل جامعه دادند! باید به نظام جمهوری اسلامی از حیث از دست دادن چنین سرمایه بزرگ و بعضا تکرار ناشدنی تسلیت گفت! تسلیت تسلیت!

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا