آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

شهردار رشت؛ حل مشکلات شهر رشت با ارائه راهکارهای عملیاتی؛ پذیرای نقدهای سازنده و صادقانه‌ام

مشکلات شهر رشتشهردار رشت با بیان اینکه شهر رشت مشکلات عدیده‌ای دارد و راه برون رفت از این مشکلات ارائه راهکارهای عملیاتی است گفت: همواره پذیرای نقدهای سازنده و صادقانه بوده و هستم.

به گزارش تدبیرشرق، سید محمد احمدی شهردار رشت امروز (پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت) در جریان بازدید از خبرگزاری فارس اظهار داشت: شهر رشت مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های مختلف دارد و بدون تردید راه برون رفت از این مشکلات ارائه راهکارهای عملیاتی است.

شهردار رشت عنوان کرد: بسیاری از مشکلات شهر رشت به دلیل عدم مدیریت یکپارچه بین دستگاه‌های مختلف حادث شده و لاینحل باقی مانده است در حالیکه شهرداری از تمام توان خود در بخش‌های مختلف برای عبور از این چالش‌ها و مشکلات استفاده می‌کند.

مشکلات شهر رشت

احمدی با بیان اینکه نباید از تلاش‌هایی که در گذشته در شهررشت انجام شده است غافل شویم، ابراز داشت: از نخستین دوره آغاز فعالیت شورای اسلامی شهر رشت تا به امروز که پنجمین دوره آن را پشت سر می‌گذاریم وقتی سوابق را نگاه می‌کنیم می‌بینیم همه آنان با وجود تمام فرازونشیب‌ها زحمات زیادی را برای اعتلای شهر کشیدند.

مشکلات شهر رشت

وی تصریح کرد: بنده از زمانی که به شهرداری رشت آمدم برنامه کاری خود را به صورت شفاف و عملیاتی و به دور از شعارزدگی به شورای اسلامی شهر ارائه دادم و این برنامه بر ظرفیت‌های شهر رشت و استفاده از پتانسیل شورای شهر تکیه دارد.

مشکلات شهر رشت

شهردار رشت افزود: یکی از مهم‌ترین علل تحقق نیافتن تمام و کمال برنامه‌های توسعه‌ای تغییر رویکردهایی است که پس از جابه‌جایی دولت‌‌ها و به تبع آن تغییر مدیران اتفاق افتاد در حالیکه چنین اتفاقی در کشورهای دیگر رخ نمی‌دهد.

مشکلات شهر رشت

احمدی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شهرداری رشت در اجرای بسیاری از پروژه‌های خود با موانع اداری مواجه است گفت: به طور مثال ما برای برون رفت از معضل ترافیک در شهر رشت، برنامه‌های متنوعی داریم اما این طرح‌ها توسط سازمان‌هایی متوقف می‌شوند بنابراین نیازمند اصلاح بازنگری در قوانین هستیم.

مشکلات شهر رشت

وی اجرای چندین پروژه بزرگ در حوزه پسماند توسط شهرداری رشت و با استفاده از منابع ملی را هم مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: قرارداد راه‌اندازی پروژه زباله‌سوز سراوان به ظرفیت ۶۰۰ تن در سال ۹۲ منعقد شد اما پیشرفت فیزیکی خوبی نداشت.

مشکلات شهر رشت

شهردار رشت با بیان اینکه ۲۵ درصد مبلغ قرارداد شرکت تی‌تی‌اس چند ماه قبل و با پیگیری‌های مستمر شهرداری بالاخره تامین و پرداخت شد، افزود: دفن زباله موجب تولید شیرابه‌های سمی می‌شود بنابراین راه‌اندازی دستگاه‌های زباله‌سوز راهکار خوبی برای ساماندهی پسماند در شهرهای شمالی است.

مشکلات شهر رشت

احمدی بازگشایی مسیرها را از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری برای حل معضل ترافیک شهر رشت خواند و اذعان کرد: بحث راه‌اندازی تراموا در شهر رشت چند سالی است که مطرح است اما هنوز نتوانسته‌ایم شورای عالی ترافیک کشور را در مورد مؤثر بودن اجرای این پروژه قانع کنیم.

مشکلات شهر رشت

وی کسب رضایت و نظر مردم را هدف و رویکرد اساسی شهرداری رشت دانست و عنوان کرد: بنده همیشه نقدهایی که سازنده و صادقانه بوده و راهکار هم در کنار آن تعریف شده باشد را پذیرفته‌ام.

مشکلات شهر رشت

شهردار رشت با بیان اینکه هنر مدیران امروزی به ویژه در شرایط کرونایی افزایش سطح امیدواری در مردم است اظهار داشت: مردم ما بسیار نجیب هستند و با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد اگر ببینند مدیری با آنان صادق است حتما با وی همراهی می‌کنند.

مشکلات شهر رشت

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل حال حاضر ما در سطح کشور نظام اداری است و بدون شک داشتن یک نظام اداری چابک موجب می‌شود روند اجرای بسیاری از فرآیندها و برنامه‌ها را سرعت ببخشد.

/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا