آخرین خبرهاخبر داغفرهنگی و هنری

شهردار رشت در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان؛ ایجاد زیرساخت های لازم جهت ترویج کتاب و کتابخوانی از دغدغه های اصلی و مهم شهرداری است

کتابخانه های عمومیشهردار رشت روز گذشته در دیدار با مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان بر لزوم توسعه متوازن فرهنگی در همه مناطق تاکید و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد زیرساخت های لازم در این حوزه را از دغدغه های اصلی و مهم خود برشمرد.

به گزارش تدبیرشرق، شهردار رشت در این نشست با بیان اینکه امر شهرنشینی جز با مطالعه و افزایش آگاهی های عمومی امکانپذیر نیست ، اذعان داشت: توجه به مقوله ترویج و گسترش متوازن فرهنگ مطالعه دارای مزایای فراوانی در مقوله اداره امور شهری است.

سید محمد احمدی مقوله شهرنشینی بدون رعایت قوانین و فرهنگ مناسب این حوزه را بزرگترین تهدید برای جامعه برشمرد و گفت: برخورداری همگانی از امکانات شهری و رعایت قوانین در حوزه شهرنشینی جز با مطالعه و افزایش آگاهی های عمومی میسر نخواهد بود.

شهردار رشت همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد کتابخانه های مناسب در مناطق کمتر توسعه یافته که فاقد کتابخانه می باشد، تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم این مجموعه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد زیرساخت های لازم در  محلات کم برخودار شهر است.

در این نشست  پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در خصوص لزوم گسترش همکاری های دو مجموعه شهرداری رشت و اداره کل کتابخانه های عمومی  به تبادل نظر پرداخت و گفت: توسعه فضای مطالعاتی در همه مناطق شهر رشت در دستور کار است.

کرمی همچنین شهر رشت را نیازمند وجود کتابخانه های عمومی در نقاط مختلف شهر دانست و با بیان اینکه بهره برداری از کتابخانه بزرگ مرکزی رشت می تواند بخشی از نیازها در این حوزه را رفع کند، به برنامه ریزی های این نهاد برای توسعه فضاهای مطالعاتی در همه مناطق شهر رشت اشاره کرد.

وی همچنین راه اندازی کتابخانه عمومی سیار قاصدک جهت ارائه خدمات مطالعاتی در مناطق فاقد کتابخانه شهر رشت را با این هدف و برنامه ریزی عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در پایان صحبت های خود با قدردانی از نگاه روشن شهردار رشت به مسائل فرهنگی در این شهرستان و تجربیات ارزشمند او در ریاست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان های لاهیجان و رشت، حضور وی در این جایگاه مهم را برای پیشبرد اهداف مجموعه کتابخانه ها مهم برشمرد.

/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا