آخرین خبرهااجتماعیخبر داغ

آغاز مرکز حرفه آموزی معلولین مهر جهان در آستانه اشرفیه

حرفه آموزیمرکز حرفه آموزی معلولین مهر جهان آستانه اشرفیه، به مدیریت سیده ساره آذرنیور آغاز به کار کرد. این مرکز با هدف توانمندسازی معلولین با ظرفیت ۵۰ نفر فعالیت می کند.

سیده ساره آذرنیور موسس و مدیر مرکز کار جهان با اعلام این خبر افزود: پروانه فعالیت مرکز در اسفند سال گذشته صادر شد و در حال حاضر در حال پذیرش هستیم.
این مرکز برای اولین بار در شهرستان آستانه اشرفیه راه اندازی شده است. فعالیت اصلی ما در حوزه توانبخشی و حرفه آموزی معلولین است. بخش توانبخشی شامل کاردرمانی، گفتار درمانی و روانشناسی است و در بخش روانشناسی مشاوره های فردی که از توانخواهان می شود، گروه درمانی، مشاوره برای والدین و كارگاههاي روانشناسي و… در نظر گرفته شده است.
آذر نیور تاکید کرد: هدف ما توانمندسازی معلولین است. هم از لحاظ توانبخشی و هم از نظر ارتباطات اجتماعی، روحی روانی و شغلی به آنها رسیدگی می شود. پذیرش معلولین از پسران بالای ۱۴ سال انجام می شود.
وی افزود: بخش دیگری هم تحت عنوان هنردرمانی داریم که به توانخواهان آموزش سراجی سنتی (دوخت کیف چرمی)،قالیبافی، نقاشی، صنایع دستی و باغبانی آموزش داده می شود. آموزش موسیقی، فن بیان و بازیگری و همچنین فعالیت های ورزشی مانند والیبال، ورزش های رزمی و… بر اساس علاقمندي و تفكيك توانمنديها نیز در برنامه ریزی ما برای آینده نزدیک در نظر گرفته شده است‌.
آذرنیور ادامه داد: هدف اصلی ما این است که به این عزیزان حرفه ای را آموزش دهیم تا برای فعالیت در بازار کار آماده شوند‌. افزایش ارتباطات اجتماعی و آموختن حرفه و کار در اولویت برنامه های ما در این مرکز قرار دارد.
گزارش: اکبر حیدرپور

حرفه آموزی

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا