آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

یک طرح جنجال ساز انقلاب بزرگ؛ لیگ قهرمانان زیر و رو می شود

لیگ قهرمانانامروز یوفا طرح برگزاری لیگ قهرمانان با شکل و شمایلی کاملا متفاوت را بررسی خواهد کرد و به احتمال زیاد، فرمت فعلی به تاریخ می پیوندد.

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از مارکا، امروز کمیته برگزاری مسابقات اتحادیه فوتبال اروپا در سوئیس در مورد تغییر شکل برگزاری لیگ قهرمانان از سال 2024(تا 2027) تصمیم گیری خواهد کرد و نتیجه روز سه شنبه در جلسه اعضای رسمی یوفا به شور گذاشته خواهد شد.

افزایش تعداد تیم ها

در حال حاضر مرحله گروهی لیگ قهرمانان با شرکت 32 تیم و در 8 گروه 4 تیمی برگزار می شود اما در فرمت جدید قرار است تعداد تیم ها به 36 افزایش پیدا کند. تیم قهرمان در نهایت 17 بازی انجام خواهد داد و تعداد کل بازی ها به 100 خواهد رسید. فرمت جدید هیجان شکل قدیمی را خواهد داشت؛ ضمن اینکه جذابیت یک دوره مسابقات مشابه لیگ که طولانی مدت تر خواهد بود نیز به آن اضافه می شود.

کمک به تیم های کوچک

تقریبا تمام فدراسیون های اروپایی در این شکل جدید نماینده خواهد داشت و این به تیم های کوچک نیز شانس خوبی برای درخشش می دهد البته به شرطی که بتوانند از این موقعیت به خوبی استفاده کنند.

نحوه برخورد تیم ها

هر تیم پیش از دور حذفی 10 بازی انجام خواهد داد. 5 بازی در خانه و 5 بازی در زمین حریف. هر تیم برابر تیم هایی با سطح قدرت متفاوت روبرو خواهد شد و این امکان وجود ندارد که تیمی بتواند با همه تیم های دیگر روبرو شود و اینجا شاید نحوه توزیع رویارویی ها محل اختلاف و جنجال نیز بشود.

4 سیدبندی مختلف و ضرایب

تیم ها به 4 سید متفاوت تقسیم می شوند و از آنجا که امکان رویارویی همه تیم ها وجود ندارد، بر خلاف شکل کنونی که تیم ها در هشت گروه مختلف تقسیم می شوند، بسته به ضرایب، هر تیم با دو تیم همسطح خود، سه تیم سید 2، سه تیم سید 3 و دو تیم سید آخر روبرو خواهد شد. در نهایت و پس از انجام 10 بازی، رتبه تیم ها در جدول رده بندی 36 تیمی مشخص می شود.

مسیر قهرمانی

پس از اتمام 10 هفته، هشت تیم بالای جدول مستقیما به یک هشتم نهایی راه خواهند یافت و 16 تیم پایین جدول در دور حذفی جداگانه، برای تعیین هشت تیم دیگر یک هشتم نهایی باهم روبرو می شوند.  مراحل حذفی تا فینال نیز رفت و برگشت خواهد بود.

این طرح در مقابله با طرح سوپرلیگ اروپایی راه اندازی خواهد شد و به این ترتیب برنامه باشگاه های قدرتمند اروپایی چون رئال، بارسا، یووونتوس و قدرت های بزرگ لیگ برتر انگلیسی ناکام خواهد ماند.

/ورزش سه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا