آخرین خبرهااجتماعیخبر داغ

تملک ساختمان دانش‌سرا توسط شهرداری رشت

ساختمان دانش‌سرادر جلسه شورای شهر رشت از تملک ساختمان تاریخی دانشسرا به مبلغ پنج میلیارد تومان خبر داده شد.

به گزارش تدبیرشرق، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و نود و چهارمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک فرارسیدن ماه میهمانی خدا اظهار کرد: امیدواریم از این فرصت به‌دست‌آمده توشه‌ای برای آخرتمان فراهم کنیم.

احمد رمضانپور با بیان اینکه ماه رمضان ماه نزول قرآن است، افزود: تمام ارزش‌های والای انسانی در قرآن کریم نهفته است و احکامش می‌تواند انسان‌ها را در مسیر صحیح هدایت کند.

وی به پیش رو بودن روز جهانی هموفیلی اشاره کرد و گفت: با افتتاح درمانگاه هموفیلی باقیات و صالحاتی برای تمامی افرادی که به نحوی در این امر خداپسندانه دخیل بودند مهیا شد.

سرعت بخشیدن به پروژه های عمرانی رشت

فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سرعت بخشیدن به طرح‌ها و پروژه های عمرانی از سوی شهردار و مجموعه مدیران عمرانی رشت مورد انتظار است، اظهار کرد: اعتبار خوبیدر سفر یکی از مدیران کشوری به‌منظور احیای تالاب عینک رشت اختصاص پیداکرده است و این اعتبار باید در ۶ ماهه نخست سال استفاده شود و در صورت عدم توجه به این موضوع، اعتبار اختصاص‌یافته برگشت داده می‌شود.

حضور سگ‌های ولگرد در اطراف پارک بانوان رشت

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز با اشاره به جانمایی پارک بانوان رشت اظهار کرد: طی بازدیدی از این پارک متوجه بروز مشکلاتی شدم و حضور سگ‌های ولگرد و افراد معتاد در اطراف این پارک بسیار ناراحت‌کننده است و معتقدم باید در مکانی مناسب نسبت به ایجاد پارک بانوانی دیگر اقدام شود.

محمدحسن علیپور با بیان اینکه خدمات‌رسانی به شهروندان باید در اولویت باشد، افزود: محلات رشت نیازمند آسفالت است و چنانچه در شرایط فعلی بخواهیم در محلات حضور پیدا کنیم می‌گویند که به خاطر رأی در محلات حضور پیداکرده‌ایم.

ایجاد لاین دوچرخه‌سواری در رشت

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تغییرات کوچکی در پروژه های عمرانی رشت رقم خورده است، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق شورا به‌منظور آسفالت و تعریض جاده لاکان که چند سالی به تأخیر افتاده بود، اعتباری در نظر گرفته است و باید از منابع دولتی نیز برای این منظور استفاده شود.

سید امیرحسین علوی به ایجاد لاین دوچرخه‌سواری در رشت اشاره کرد و گفت: این مهم می‌تواند در کاهش خطرات برای دوچرخه‌سوارانی که در شهر رشت مشغول تمرین هستند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با تأکید بر اینکه قرارداد احداث بلوار شهید کوچکی از خیابان معلم تا پل توحید بازگشایی‌شده است، افزود: یکی از پروژه های مهم رشت، کانال ژ پنج است که با بازگشایی آن بخش عظیمی از بار ترافیکی رشت کاهش پیدا می‌کند.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه پنج میلیارد تومان به‌منظور تملک ساختمان دانشسرا اعتبار اختصاص پیداکرده است، گفت: امیدواریم با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، هر چه سریع‌تر نسبت به بازسازی این ساختمان تاریخی ارزشمند اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه ذهن‌های بیماری با مطرح کردن اینکه تعدادی از اعضای شورا در مسیر برخی از پروژه‌ها نسبت به تملک زمین با اهداف خاص اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: برخی از افراد با مطرح کردن چنین موضوعاتی قصد دامن زدن به مباحث بیهوده را دارند و از دستگاه‌های نظارتی انتظار داریم نسبت به این موارد ورود کرده و چنانچه فردی نیز از این بابت تخلفی انجام داده است با وی برخورد شود.

بهره‌مندی از ظرفیت قرار گاه خاتم در پروژه‌های مهم و اولویت‌دار

رئیس شورای اسلامی شهر رشت  گدر این جلسه با اشاره به قرار داد همکاری ما بین شهرداری رشت و قرارگاه سازندگی خاتم اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم یک تشکیلات بسیار بزرگ است و از اینکه در گذشته نتوانستیم از ظرفیت این تشکیلات استفاده کنیم جای تاسف دارد.

احمد رمضانپور با بیان اینکه نباید به قیمت تحقیر قرارگاه خاتم پای این مجموعه را به رشت باز کنیم، افزود: واگذاری پروژه احداث تقاطع‌های غیرهمسطح میدان نیروی دریایی و میدان امام حسین (ع) شهر رشت به قرارگاه سازندگی خاتم در اولویت نیست و معتقدم باید در پروژه‌های بزرگ و اولویت‌دار از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم استفاده کنیم و از افراد بزرگ باید کارهای بزرگ را مطالبه کنیم و مخالف ورود قرارگاه به پروژه های عمرانی رشت نیستم اما در پروژه های مهم باید از این تشکیلات استفاده کنیم.

حجت جذب عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سیاست گذاری پروژه‌های اولویت‌دار رشت بر عهده شورا است، اظهار کرد: قرارگاه خاتم بزرگترین حفار در ایران است و رفع موانعی همچون آب و برق و گاز برای قرارگاه خاتم بسیار سهل است و معتقدم یک یادگارخوبی از شورای پنجم رشت با این اقدام باقی بماند.

پروژه های دست‌گرمی برای قرارگاه خاتم در رشت

اسماعیل حاجی پور یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های رشت را به عنوان دست‌گرمی در اختیار قرار گاه سازندگی خاتم قرار بدهیم، اظهار کرد: در آخرین سال فعالیت دولت به سر می‌بریم و برای بهره‌مندی از ظرفیت قرارگاه در پروژه‌هایی همچون رودخانه‌های رشت باید طرح های مورد نیاز را فراهم کنیم.

عدم وجود تضامین لازم در رابطه با حضور قرارگاه خاتم در پروژه‌های بزرگ

عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری مابین شهرداری رشت و قرارگاه سازندگی خاتم اظهار کرد: این یک کار بزرگ است اما در همان جلسات اولیه نیز متوجه شدیم که تضامین لازم از سوی شهرداری رشت برای پروژه های بزرگ وجود ندارد.

محمد حسن عاقل منش با بیان اینکه شهرداری رشت ما بین دو پروژه بزرگ ساماندهی رودخانه‌های رشت و دیگر پروژه ها، به منظور حضور قرارگاه خاتم باید اولویت‌بندی کند، اظهار کرد: شهرداری رشت در ابتدا پیرامون شرایط ورود قرارگاه به پروژه‌هایی همچون ساماندهی رودخانه‌ها مباحث را بررسی کند و در صورت عدم وجود شرایط لازم، به دیگر پروژه ها بپردازیم.

با موافقت اعضای شورا مقرر شد موضوع ورود قرارگاه خاتم به برخی از پروژه‌های عمرانی رشت در کمیسیون تلفیق شورا بررسی و در نهایت نتیجه این موضوع در جلسه آتی صحن شورا مطرح و به رای گذاشته شود.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا