آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

محسن هاشمی: مدیریت شهری در تامین زندگی کارگران شهرداری مشارکت کند / شهرداری هزینه‌های تبلیغاتی و تشریفاتی را حذف کند

مدیریت شهریرییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از مدیریت شهری انتظار داریم در این شرایط سخت، حداکثر مساعدت ممکن را در تامین زندگی کارگران واقشار آسیب پذیرفعال در سازمان بوستان ها، پاکبانان و دیگر بخش‌های شهرداری انجام دهد.

«محسن هاشمی» روز سه شنبه در دویست و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، فرصتی برای بازگشت به اخلاق و انسانیت است، گفت: روزه داری در اسلام اگرچه فردی ترین عبادت ممکن است، اما آثار اجتماعی گسترده ای دارد که مهمترین آن همدردی با نیازمندان و چشیدن طعم گرسنگی و تشنگی برای همه جامعه است.

وی افزود: البته روزه داری واقعی، تنها به گرسنگی وتشنگی محدود نمی شود ومهمتر از روزه دهان، رعایت اخلاق و حق الناس و پرهیز از هتک آبرو و آزار دادن دیگران است.

هاشمی ادامه داد: شاید این ویژگی روزه داری، امسال با توجه به شرایط سخت اقتصادی کاهش ارزش پول ملی و تحریم که بخش بزرگی از جامعه ما را دچار مشکلات معیشتی کرده است، اهمیت بیشتری یابد.

رییس شورای تهران عنوان کرد: با کاهش ارزش پول ملی و تورم شدید فعلی، اکثر دهک‌های جامعه در تامین مایحتاج اولیه و نیازهای حیاتی خود با مشکل مواجهند وشاهد کاهش سبد غذایی و کوچک شدن سفره مردم هستیم.

به گفته وی، در ماه رمضان امسال که بدلیل وضعیت قرمز کرونایی، سفره های افطار جمع‌های خانوادگی، دوستانه و کاری برچیده شده است، وظیفه داریم که بیش از گذشته به فکر سفره های خالی مردم باشیم.

هاشمی افزود: متاسفانه گفتار درمانی و دادن وعده های بدون پشتوانه و دستورات فاقد آثار اجرایی، یکی از مشکلات جدی دستگاهها است که موجب می شود تنها در رسانه ها و فضای مجازی مشکلات حل شود اما در عمل اتفاق مثبتی رخ ندهد و با این روش، شکم خالی گرسنگان و بحران های گوناگون اقتصادی و اجتماعی جامعه برطرف نمی شود.

وی ادامه داد: بطور نمونه در فروردین سال گذشته، رییس جمهوری دستوری برای تامین فوری یک هزار و ۵۰۰ اتوبوس ظرف سه ماه برای تهران دادند که با گذشت یک سال، حتی یک دستگاه هم از آن تامین نشد و در جلسه رونمایی از قطار ملی، بازهم دستوری شفاهی برای تامین بودجه ساخت واگن دادند که امیدواریم به سرنوشت دستورهای قبلی مبتلا نشود.

وی تأکید کرد: از مدیریت شهری بخصوص بخش خدمات شهری انتظار داریم در این شرایط سخت، حداکثر مساعدت ممکن را در تامین زندگی کارگران واقشار آسیب پذیرفعال در سازمان بوستان ها، پاکبانان و سایر بخشهای شهرداری انجام دهد و هزینه های تبلیغاتی، تشریفاتی و غیر ضروری را حذف کند، تا بیش از این شرمنده،عزیزان زحمتکش در شهرداری نباشیم.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا