آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس؛حل معضل مسکن اقشار ضعیف در قالب اجاره ۹۹ ساله

معضل مسکندنیامالی با بیان اینکه راهکار حل معضل مسکن اقشار ضعیف جامعه در قالب اجاره ۹۹ ساله پیگیری می‌شود گفت: بازار مسکن باید از بورس‌بازی خارج شود.

به گزارش تدبیرشرق, احمد دنیامالی با تاکید بر اینکه بازار مسکن باید از بورس‌بازی خارج شود و این موضوع یکی از راه‌حل‌های حل و فصل معضل مسکن در کشور است اظهار داشت: به دنبال این هستیم که اقشار ضعیف و دهک‌های آسیب‌پذیر جامعه در قالب اجاره 99 ساله صاحب خانه شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تشکیل صندوق ملی مسکن با هدف فراهم آوردن شرایطی جهت حمایت از دهک‌های ضعیف جامعه را راهکار اثربخش خواند و عنوان کرد: دولت اجرای طرح مسکن ملی را در دستور کار خود قرار داده اما انتظار داریم با عملیاتی کردن چنین طرح‌هایی و در درجه نخست از دهک پایین جامعه حمایت به عمل آید.

دنیامالی با بیان اینکه متاسفانه مسکن به محل سرمایه‌گذاری یک عده تبدیل شده است از این وضعیت انتقاد کرد و ضمن تاکید بر لزوم اصلاح برخی رویکردها تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته مسکن توسط شهرداری‌ها و با قیمت عادلانه ساخته می‌شود و در اختیار دهک‌های آسیب‌پذیر قرار می‌گیرد بنابراین ما هم باید به همین سمت و سو حرکت کنیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس برطرف کردن مشکلات موجود در طرح اقدام ملی مسکن را امری لازم و ضروری اعلام کرد و یادآور شد: معتقدم قیمت بازار مسکن را نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌کند از طرفی برای دستیابی به اهدافی نظیر تعدیل بازار مسکن و کاهش قیمت آن باید تولید مسکن ارزان‌قیمت و باکیفیت در دستور کار قرار گیرد.

وی حمایت مؤثر از زوج‌های جوان در حوزه تامین مسکن از طریق روش‌هایی مانند اعطای تسهیلات بانکی با سود مناسب به آن‌ها را هم خواستار شد و اذعان کرد: یکی از نتایج مثبت اجرای چنین راهکارهایی این است که باعث می‌شود تا قدرت مالی خانوارها برای خرید و تامین مسکن افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مدیریت بازار مسکن کشور بسیار ضرورت دارد و این کمیسیون حل معضل مسکن را یکی از اولویت‌های کاری خود قرار داده است خاطرنشان کرد: موضوع مسکن در میزان امید به زندگی تاثیر دارد به همین خاطر بهبود وضعیت بازار مسکن امری است که مجلس درصدد تحقق آن است.

/شبستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا