آخرین خبرهااسلایدرخبر داغیادداشت

غزل لطفی در یادداشتی مطرح کرد: دعوت از ریاست محترم جمهور به جهت حضور در استان گیلان

استان گیلانبا تصمیمات ستاد ملی کرونا و تایید حضرتعالی، سفرهای نوروزی ممنوع نشد و تنها سیاستی که حاکم بود خواهش از مردم به جهت عدم سفرهای غیر ضروری بود و فقط مجموعه گردشگری و ارگان‌های زیر نظر این مجموعه از این تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا استقبال کردند و هر روز هم ما شاهد ارائه آمار حضور گردشگران در استان گیلان توسط دبیر کمیته اجرایی سفر‌های نوروزی این استان بودیم که در پایان هر خبر هم بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تاکید فراوان داشتند که البته نتیجه آن آمارها، ارائه آمارهای نگران کننده این روزها توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان از میزان ابتلا به کرونا و همچنین نمونه جهش یافته انگلیسی آن شد.

غزل لطفی در یادداشتی، ریاست محترم جمهور را به استان گیلان دعوت کرد؛

با سلام و عرض ادب و ارادت

جناب آقای رئیس جمهور همانطور که مستحضر هستید استان گیلان از اولین استانهایی بود که درگیر شیوع کرونا شد و روزهای سختی در این استان رقم خورد.

کادر درمان داغدار تعدادی از همکاران خود شدند اما لحظه ای دست از تلاش نکشیدند. آرامش نسبی که تا قبل از تعطیلات نوروز در استان گیلان حکمفرما بود راحت بدست نیامده بود.

اما با تصمیمات ستاد ملی کرونا و تایید حضرتعالی، سفرهای نوروزی ممنوع نشد و تنها سیاستی که حاکم بود خواهش از مردم به جهت عدم سفرهای غیر ضروری بود و فقط مجموعه گردشگری و ارگان‌های زیر نظر این مجموعه از این تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا استقبال کردند و هر روز هم ما شاهد ارائه آمار حضور گردشگران در استان گیلان توسط دبیر کمیته اجرایی سفر‌های نوروزی این استان بودیم که در پایان هر خبر هم بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تاکید فراوان داشتند که البته نتیجه آن آمارها، ارائه آمارهای نگران کننده این روزها توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان از میزان ابتلا به کرونا و همچنین نمونه جهش یافته انگلیسی آن شد.

با توجه به تجربه‌ای که در زمینه شیوع این ویروس بود و تخصص و تجربیات وزیر محترم بهداشت، فقط این سوال باقی می ماند که طبق کدام پژوهش علمی، قرار بود کرونا با درخواست و خواهش و توصیه منتقل نشود که شما و اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفتید بجای تصویب یک قانون منسجم، فقط از مردم خواهش کنید که سفر نروند؟

البته که همانقدر که تصمیمات این ستاد در شیوع و گسترش کرونا دخیل است، مردمی هم که سفر رفته و باعث جابجایی کروناویروس شدند مقصر هستند. اما جایگاه قانون و قانوگذاری پس چه شد که در تمام تعطیلات نوروز فقط همه در حال خواهش و توصیه بودند؟

از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست می کنم قانونی را که طبق آن شما را از سفر و حضور در اماکن شلوغ منع کرده است بطور استثنا لغو کند تا شما مجوز سفر به استان گیلان را داشته باشید و بازدیدی از مراکز درمانی داشته باشید و راهکاری هم ارائه دهید تا این استان دوباره به روزهایی که نرجس خانعلی زاده را از دست داد باز نگردد.

از آقای دکتر نمکی هم تقاضا می کنم تا در این سفر شما را همراهی کنند و پای صحبت خانواده‌های کادر درمان بنشینند که هر روز عزیزان خود را در صف اول مبارزه با ویروس کرونا می بینند و بیش از یکسال است یک روز با آرامش را ندیده بودند و الان دوباره دل نگرانی‌های روزهای نخست شیوع کرونا در استان گیلان در ذهنشان مرور می شود.

سالهاست که استان گردشگرپذیر گیلان پذیرای مسافرین نوروزی بوده است ولی ایکاش شما مسئولین و مسافرین نوروزی امسال کمی مدارا می کردید تا امروز شاهد مشاهده و گردش کرونای انگلیسی در گیلان زیبا نباشیم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا