آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

مقام آمریکایی: دنبال حفظ تحریم‌های هسته‌ای به عنوان اهرم فشار علیه ایران نیستیم

تحریم‌های هسته‌اینیویورک تایمز نوشت که یکی از مقام‌های ارشد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت: «دولت آمریکا به دنبال حفظ برخی از تحریم‌های هسته‌ای به عنوان اهرم فشار نیست». این مقام آمریکایی با اشاره به سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران گفت: «کارزار فشار حداکثری که توسط دولت ترامپ علیه ایران اعمال شد، شکست خورده است».

 روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و دیگر کشورهای عضو این توافق بین‌المللی پرداخت.

این روزنامه در بخشی از گزارش خود به تحریم‌ها و سیاست فشار حداکثری دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پرداخت.

نیویورک تایمز نوشت که یکی از مقام‌های ارشد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت: «دولت آمریکا به دنبال حفظ برخی از تحریم‌های هسته‌ای به عنوان اهرم فشار نیست».

این مقام آمریکایی با اشاره به سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران گفت: «کارزار فشار حداکثری که توسط دولت ترامپ علیه ایران اعمال شد، شکست خورده است».

نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) امروز (جمعه) ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ برابر با ۲ آوریل ۲۰۲۱ به صورت مجازی و به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی از طرف «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار شد.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران بعد از پایان نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام در گزارشی توییتری درباره این نشست نوشت: «در نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام، ایران، اتحادیه اروپا، سه کشور اروپایی به اضافه ۲ کشور (چین و روسیه) موافقت کردند که مذاکرات حضوری را سه شنبه هفته آینده در وین از سر بگیرند. هدف: سریعاً نهایی‌کردن رفع تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای، از طریق طراحی مسیر رفع تمام تحریم‌ها و پس از آن توقف تدابیر جبرانی از سوی ایران».

وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته خبر داد که این کشور در نشست روز سه‌شنبه آتی در وین اتریش برای بحث درباره بازگشت دوجانبه به برنامه جامع اقدام مشترک حضور خواهد یافت.

وزارت خارجه آمریکا دربیانیه خود اعلام کرد: «ما برای شرکت در گفت‌وگوها با شرکای اروپایی، روسیه و چین برای مشخص کردن موضوعاتی که شامل بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام با ایران است، موافقت کردیم».

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا