آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

در پنجاه و دومین وبینار ارائه گزارش طرح شهید سلیمانی مطرح شد: واکسن سینوفارم و بهارات به گیلان وارد شد | حضور چندساعته مسافران نیز خطرناک است

طرح شهید سلیمانیمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در وبینار ارائه گزارش طرح شهید سلیمانی، با بیان اینکه بهترین رفتار برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا خودداری از سفر است، خاطر نشان کرد: متاسفانه سفرها انجام شده و مسافران زیادی به گیلان وارد شده‌اند و در این وضعیت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف مسافران و مردم، اهمیت زیادی دارد.

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در پنجاه و دومین وبینار گزارش صبحگاهی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: با شروع تعطیلات عید نوروز، مسافرت‌های بسیاری از استان‌های مجاور به گیلان انجام شده که این امر، احتمال موارد مثبت و بستری استان را موجب شده است. وی ادامه داد: اگر پروتکل‌های بهداشتی توسط مسافران و گردشگران و مردم طبق انتظارات رعایت نشود، احتمال تغییر رنگ تعدادی از شهرستان‌های استان گیلان وجود دارد.

دکتر حیدرزاده اظهار داشت: مسافرانی که وارد استان می‌شوند به دلیل‌عدم اجازه اسکان در پارک‌ها و سایر اماکن استان٬ به نوعی، در شهرها و روستاها در پی یافتن منزل و اقلام مورد نیاز سفر خود هستند و همین حضور چندساعته آنان نیز خطرناک است.

وی در ادامه این وبینار بر اهمیت اجرای برنامه ردیابی فعال (tracing) جهت کنترل همه گیری بیماری کووید۱۹ تاکید کرد و افزود: یکی از اهداف مهم ردیابی کاهش میزان تماس مؤثر در جامعه هست.

دکتر حیدرزاده با بیان اهمیت تزریق واکسن کرونا، تصریح کرد: با توجه به اینکه واکسن سینوفارم و بهارات به گیلان وارد شده است، برنامه ریزی دقیقی برای انتخاب پایگاه‌های تزریق واکسن برای مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان ها، نیروی انسانی، پزشکان و پرستاران اعمال شده است و بیماران صعب العلاج، سالمندان آسایشگاه ها، کادر بیمارستان و مراکز بهداشتی بر اساس دستورالعمل در اولویت دریافت این واکسن قرار گرفته اند.

وی افزود: زنان باردار از جمله گروه‌های پرخطر در دوران همه‌گیری کرونا محسوب می‌شوند که نیاز مضاعف به مراقبت‌های ویژه در ایام تعطیلات نوروز دارند و برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس باید به طور همزمان به فکر سلامت خود و جنین باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کرونا برای پرسنل و اساتید بیمارستان‌های زنان و زایمان، بر واکسیناسیون این گروه با اعمال دقت و سرعت بیشتری تاکید کرد.

طی این وبینار، اعضای حاضر و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان استان، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه گزارش اقدامات انجام شده شهرستان‌ها در تشدید رهگیری در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و راهکارهای افزایش ردیابی تماس و واکسیناسیون ارائه کردند.

گفتنی است؛ پنجاه و دومین وبینار گزارش صبحگاهی صبح امروز- شنبه، ۷ فروردین ماه، با محوریت گزارش اقدامات انجام شده شهرستان‌ها در تشدید رهگیری در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و راهکارهای افزایش ردیابی تماس و واکسیناسیون با حضور دکتر آبتین حیدرزاده- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونان، مدیران و روسای گروه مرتبط معاونت بهداشتی دانشگاه و همچنین مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا