آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

افزایش قیمت نفت با مسدود شدن کانال سوئز

کانال سوئزقیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از کاهش ۳.۸ درصدی در روز پنجشنبه، در پایان معاملات جمعه با ۲ دلار و ۶۲ سنت معادل ۴.۲ درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۵۷ سنت رسید.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها از عرضه جهانی نفت و احتمال اختلال در تولید فرآورده های نفتی و در حالی که متخصصان در تلاش برای رهاسازی یک کشتی کانتینری بزرگ هستند که کانال سوئز را بند آورده است، قیمت نفت روز جمعه شاهد جهش 4 درصدی بود.

این در حالی است که در جلسه قبل و به دنبال نگرانی ها از موج جدید قرنطینه در اروپا که می تواند بر میزان تقاضا تاثیر بگذارد قیمت نفت شاهد کاهش قابل توجهی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از کاهش 3.8 درصدی در روز پنجشنبه، در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 62 سنت معادل 4.2 درصد افزایش به 64 دلار و 57 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که روز پنجشنبه 4.3 درصد افت کرده بود، در پایان معاملات روز جمعه با 2 دلار و 41 سنت معادل 4.1 درصد افزایش به 60 دلار و 97 سنت رسید. در این هفته نفت برنت .01 درصد افزایش داشت در حالی که نفت خام آمریکا برای سومین هفته متوالی شاهد افت 0.7 درصدی بود.

طی هفته اخیر معاملات نفتی وضعیت پرنوسانی داشت، زیرا تجار در حال ارزیابی تاثیر بسته شدن کانال سوئز از یک سو و موج جدید قرنطینه در کشورهای اروپایی از سوی دیگر بودند.

پائولا رودریگز معاون موسسه ریستاد انرژی در امور بازار نفت گفت: «امروز بازار دوباره شاهد افزایش بوده، زیرا تجار به این نتیجه رسیده اند که موضوع کانال سوئز و تاثیر آن بر جریان عرضه نفت در حال جدی شدن است.»

پس از به نتیجه نرسیدن تلاش های اولیه، مسئولان کانال روز جمعه تلاش های خود برای آزاد سازی کشتی گرفتار شده را افزایش دادند. تلاش ها برای رها سازی این کشتی غول پیکر ممکن است هفته های به طول بیانجامد و وضعیت ناپایدار آب و هوا ممکن است این تلاش ها را با دشواری مواجه سازد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا