آخرین خبرهاحوادثخبر داغ

۲۱ نفر در حوادث رانندگی سیستان و بلوچستان جان خود را از دست دادند

حوادث رانندگیمعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۲۱ نفر در پنج روز نخست نوروز ۱۴۰۰ در شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه جان خود را از دست دادند.

قاسم میرآبادی اظهار داشت: این تعداد فوتی ناشی از رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و بی احتیاطی در این زمینه بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در این بازه زمانی شاهد فوت ۱۰ نفر از شهروندان سیستان و بلوچستان بودیم که امسال تنها در یک حادثه در محور زاهدان_ کورین ۱۶ نفر جان خود را از دست دادند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در کنار رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی قاچاق سوخت و اتباع بیگانه سبب افزایش فوتی های حوادث رانندگی در سیستان و بلوچستان شده است.

استان سیستان و بلوچستان به سبب همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان همواره دست خوش حوادث رانندگی ناشی از قاچاق سوخت و انسان (اتباع بیگانه غیرمجاز) است.

این استان به علت گستردگی و پراکندگی در بخش بهداشت و درمان به سه حوزه تقسیم شده و هر حوزه زیرپوشش یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی شامل دانشگاه علوم پزشکی زابل پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، تفتان، سراوان، سیب و سوران و مهرستان، دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر شهرستان های ایرانشهر، دلگان، فنوج، سرباز، راسک، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و چابهار را زیر پوشش دارند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا