آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

وقتی فوق ستاره آرژانتینی همه را گیج کرد روزی که مسی خالق یک اثر هنری در فوتبال شد(عکس)

مسیدر اواخر ماه مارس و اوایل آوریل اتفاقات جالبی در لالیگا رخ داده است.

به گزارش تدبیرشرق، در طول تاریخ رقابت های لالیگا و به طور کلی فوتبال اسپانیا، اتفاقات مهم و جذابی در اواخر ماه مارس و اوایل آوریل رخ داده که در اینجا به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

ضربه آزاد استثنایی مسی در دربی بارسلونا- 30 مارس 2019
اسپانیول کمتر در طول این بازی مرتکب اشتباه شد اما در دقیقه 70 مسابقه این کار را انجام داد و پشت محوطه جریمه یک ضربه آزاد تقدیم بارسلونا کرد. در حالی که بازی بدون گل دنبال می شد لیونل مسی پشت توپ ایستاد و با یک ضربه بی نظیر پاننکا یا چیپ دروازه دیگو لوپز را باز کرد؛ موضوعی که هم باعث شد دروازه بان حریف گیج شود و هم شاهد یک نوع ضربه آزاد بی نظیر باشیم. حتی این مسئله برای خود شماره 10 بلوگرانا نیز اتفاق خاصی به شمار می آمد و در فوتبال جهان بی نظیر بود.

کسب قهرمانی توسط سویا در روز آخر- 31 مارس 1946
جدال قهرمانی رقابت‌های لالیگا در فصل 46-1945 به روز آخر و دیدار بین تیم های اول و دوم یعنی سویا و بارسلونا کشیده شد؛ مسابقه ای که در ورزشگاه نوکمپ برگزار شد اما رقم خوردن تساوی کافی نبود تا بارسا به مقام قهرمانی برسد و نهایتاً سویا بود که این عنوان را از آن خود کرد. 31 مارس همچنین تاریخی است که خوزه آنتونیو ریس فقید با لباس سویا آخرین گل خود را در رقابت های لالیگا و در سال 2017 مقابل بتیس به ثمر رسانده است؛ جایی که او با یک ضربه آزاد فوق العاده موفق به انجام این مهم شد.

آغاز درخشش ساموئل اتوئو؛ 2 آوریل 2000
تعداد کمی از کسانی که در تاریخ 2 آوریل 2000 در Son Moixحضور داشتند، هنگام بازگشت به خانه های خود می دانستند که شاهد بخشی از تاریخ بوده اند. دیدار بین تیم های میانه جدولی با شکست 3-1 مایورکا برابر اسپانیا خاتمه یافت. اما تک گل مایورکا توسط مهاجم نوجوان کامرونی، ساموئل اتوئو که به شکل قرضی از رئال مادرید به خدمت گرفته شده بود، به ثمر رسید. این آغاز درخشش او در لالیگا بود چرا که این کامرونی 161 بار دیگر در این لیگ موفق به گلزنی شد. از جمله 108 گل در 144 مسابقه برای بارسلونا. اتوئو همچنین سه جام لالیگا و یک عنوان آقای گلی فصل 06-2005 را هم با این تیم به دست آورد.

دیگو کاستا در کانون توجهات با ثبت هت تریک- 3 آوریل 2011
وقتی هیچ کدام از مهاجمان اتلتیکومادرید یعنی دیگو فورلان و سرخیو آگوئرو برای دیدار مقابل اوساسونا آماده نبودند، این مسئله باعث نگرانی هواداران این تیم شد. اما جلو افتادن اوساسونا نیز نتوانست باعث نگرانی آنها شود چرا که دیگو کاستا 22 ساله موفق شد با ثبت هت تریک در آن مسابقه سه امتیاز ارزشمند را برای تیمش به ارمغان بیاورد. اولین هت تریک دیگو کاستا در اتلتیکو مادرید سرعت، قدرت و توانایی تمام کنندگی این بازیکن را به رخ کشید و در طول سه دوره مختلف در دهه گذشته ترس را به جان مدافعان حاضر در لالیگا انداخت.

/ورزش سه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا