آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

مخالفت وزارت گردشگری با دستور بازگشت ۷۲ ساعته / تیموری: این دستور مصوبه ستاد کرونا را ندارد؛ مقرر شده بود فعلا به تعداد شهرهای قرمز و نارنجی اضافه نشود

بازگشت ۷۲ ساعتهمعاون وزیر گردشگری با اشاره به دستوالعملی مبنی بر اینکه برای بازگشت مسافرینی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده اند، ۷۲ ساعت فرصت تعیین شده است، افزود: این دستورالعمل، مصوبه ستاد ملی مقابه با کرونا را ندارد و در ابتدای سال مقرر شد تا انتهای ایام نوروز ۱۴۰۰ به تعداد شهرهای قرمز و نارنجی اضافه نشود.

“ولی تیموری” درباره مصوبه ای مبنی بر اینکه برای بازگشت مسافرینی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده اند، ۷۲ ساعت فرصت تعیین شده، گفت: در ابتدای سال در ستاد ملی مقابله کرونا تصویب شد که سفر فقط به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع باشد و اکنون سفرها به سایر شهرها در حال انجام است.

وی با یادآوری اینکه فعالان حوزه گردشگری سال سختی را پشت سر گذاشته اند، اظهار کرد: سفرها موجب می شود که کسب و کارهای حوزه گردشگری همچون کسب و کارهای دیگر فعالیت خود را داشته باشند.

معاون وزیر گردشگری بیان کرد: با مدیریت صورت گرفته فعالیت های گردشگری با رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی در حال انجام است و امروز در جاذبه های گردشگری کرمان شاهد رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم و فعالان این حوزه بودیم.

وی بیان کرد: مردم در سفرهای نوروزی فشارهای اقتصادی، روحی، روانی و … که در یک سال اخیر به دلیل شیوع کرونا بر آنها وارد شده را تخلیه می کنند.

تیموری با اشاره به دستوالعملی مبنی بر اینکه برای بازگشت مسافرینی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده اند، ۷۲ ساعت فرصت تعیین شده است، افزود: این دستورالعمل، مصوبه ستاد ملی مقابه با کرونا را ندارد و در ابتدای سال مقرر شد تا انتهای ایام نوروز ۱۴۰۰ به تعداد شهرهای قرمز و نارنجی اضافه نشود.

وی ادامه داد: ما دغدغه های وزارت بهداشت را درک می کنیم و همکاری لازم را با آنها داریم و مقرر بود دستورالعمل ها و پیشنهادات در جلسات ستاد ملی کرونا تصویب شود اما اخیرا شاهد برخی تغییرات در تصمیمات وزارت بهداشت هستیم ولی این دستورالعمل بی برنامگی و سردرگمی برای مردم به وجود آورده است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: این موضوع را به وزارت بهداشت اعلام می کنیم با همان فرایند ابتدای سال مردم به سفرهای خود ادامه دهند و بخش خصوصی و فعالان صنعت گردشگری همه تلاش خود را برای انجام کامل پروتکل های بهداشتی دارند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا