آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

استاندار گیلان در دیدار رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور تاکید کرد؛ روند تکمیل ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز گیلان شتاب گیرد/ ضرورت ترمیم مناطق دچار رانش در جاده‌های مواصلاتی / پل‌ها و ابنیه فنی، مصون‌سازی شود

گیلاننماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت شتاب در روند تکمیل ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز استان و نیز ترمیم مناطق دچار رانش در جاده‌های مواصلاتی ازجمله در آزادراه رشت _قزوین تأکید کرد.

به گزارش تدبیرشرق ؛ دکتر ارسلان زارع سه‌شنبه شب در دیدار داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور که نمایندگان لاهیجان و سیاهکل، رشت، بندرانزلی و رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند؛ با اشاره به وسعت گیلان، اقلیم و بافت روستایی استان اظهار داشت: گیلان به لحاظ میانگین بارش باران، استان اول کشور است و در صورت تخریب یا در معرض تخریب قرار گرفتن یک پل، دشواری هایی برای مردم به‌وجود می آید.

وی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر رفع نقاط حادثه خیز، گفت که لازمست روند تکمیل این نقاط شتاب بیشتری بگیرد و تا حال حاضر که بسیاری انجام شده، تا پایان دولت دوازدهم، موارد باقیمانده به اتمام برسد.

استاندار گیلان آمارهای ارائه شده از بالاتر بودن متوسط مصدومان و فوتی های سوانح جاده ای گیلان از متوسط کشوری در آخرین جلسه راهبری وضعیت تصادفات استان در سال گذشته (1399) را یادآور شد و افزود: با وجود کاهش ترددها در محورهای مواصلاتی، همچنان شمار مصدومان و فوتی های حوادث جاده‌ای در استان از متوسط کشوری بالاتر است.

وی لزوم ترمیم مناطق دچار رانش و تأمین اعتبار لازم برای انجام این مهم را مورد تأکید قرار داد و با یادآوری وقوع سیل طی سه سال متمادی در سال های 1397 ، 1398 و 1399 در استان گفت: باید مصون‌سازی پل ها و ابنیه فنی، انجام شده و در عین حال اقدامات پیشگیرانه در دستور کار باشد.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: مطالعات لازم برای شناسایی ابنیه فنی استان صورت گرفته و لازم است با افزایش اعتبارات ملی، این مصون سازی پیگیری گردد.

ضرورت بهبود وضعیت ماشین آلات راهداری استان از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان در این دیدار بر آن تأکید کرد.

وی به نقش مهم گیلان در تأمین کالاهای اساسی از طریق بنادر و گمرک اشاره کرد و با یادآوری اینکه با وجود همه گیری کرونا، مرزها و پایانه های استان تعطیل نبود، گفت: اگرچه اقدامات مناسبی در خصوص بهبود وضعیت پایانه ها صورت گرفته ولی شتاب در تکمیل پروژه های در دست اجرا از موارد مورد انتظار است.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت بهره برداری هرچه سریع‌تر پل کابلی شهرستان آستانه اشرفیه با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب آن، تأکید کرد.

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و 735 هزار تردد روزانه در کشور داریم، مسیرهای منتهی به شمال کشور را دارای تردد قابل توجهی خواند.

وی تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه راهداری تا پایان دولت دوازدهم را از اولویت ها خواند و در تشریح برنامه های سال 1400 این سازمان گفت: این مهم طبق برنامه ابلاغی پیگیری می شود و تاکنون؛ 13 نقطه حادثه خیز استان اصلاح شده و ساماندهی نقاط باقی مانده نیز در دستور کار است.

وی تکمیل راه های روستایی بویژه روستاهای بالای 20 خانوار را از دیگر برنامه های در دست اقدام در این سازمان عنوان کرد.

نمایندگان لاهیجان و سیاهکل، رشت، بندرانزلی و رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار موضوعات مربوط به حوزه های راهداری حوزه های انتخابیه خود را بیان داشتند.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا