آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

درگذشت رییس جمهوری که منکر کرونا بود

کرونادلیل مرگ رییس جمهوری تانزانیا نارسایی قلبی اعلام شده اما منتقدان دولت تانزانیا می گویند ماگوفولی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و دولت این امر را پنهان می کند.

رییس جمهوری 61 ساله تانزانیا درگذشته است و با وجود انکار دولت تانزانیا، منتقدان دلیل مرگ او را ابتلا به کرونا می دانند.

به گزارش تدبیرشرق، خبر مرگ “جان ماگوفولی” رییس جمهوری تانزانیا دیروز از سوی دولت تایید شد و دلیل مرگ او در اثر نارسایی قلبی اعلام شده است.

پس از نزدیک به 3 هفته غیبت رییس جمهوری تانزانیا از انظار عمومی، خبر درگذشت او به دلیل نارسایی قلبی از سوی دولت اعلام شد اما منتقدان و مخالفان دولت تانزانیا می گویند ماگوفولی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و دولت این امر را پنهان می کند.

در پی درگذشت ماگوفولی، دولت تانزانیا از دیروز به مدت 2 هفته عزای عمومی اعلام کرده است.

“جان ماگوفولی” رییس جمهوری تانزانیا در 61 سالگی درگذشته است./ عکس آرشیوی/ خبرگزاری فرانسه

ماگوفولی اعتقادی به اعمال محدودیت برای جلوگیری از شیوع کرونا و زدن واکسن نداشت و جتی چند هفته پیش مدعی شده بود با دعای مردم تانزانیا و به کارگیری شیوه های سنتی همچون بُخور گیاهان دارویی، کرونا در تانزانیا ریشه کن شده است.

او به مردم کشور 60 میلیونی خود توصیه کرده بود بدون در نظر گرفتن خطر کرونا به زندگی عادی خود ادامه داده و با استفاده از بُخور و با دعا سلامت خود و کشور را تضمین کنند.

تانزانیا حتی اعلام کرده بود حاضر نیست در قالب برنامه تامین واکسن رایگان سازمان بهداشت جهانی موسوم به “کواکس” واکسن ضدکرونا دریافت کند.

“سامیا سولوهو” معاون رییس جمهوری تانزانیا دیروز در تلویزیون دولتی تانزانیا با اعلام خبر مرگ رییس جمهوری، گفت ماگوفولی در اثر نارسایی قلبی در بیمارستان مزانا در شهر دارالسلام (پایتخت) جان باخته است.

رهبر مخالفان دولت تانزانیا اما پس از غیبت 2 هفته ای ماگوفولی از انظار عمومی در مصاحبه ای با بی بی سی اعلام کرده بود او مبتلا به کرونا شده و به دلیل وخامت حالش برای درمان به کنیا انتقال یافته است.

از 27 فوریه سال جاری (3 هفته پیش) که آخرین حضور ماگوفولی در انظار عمومی بود، شایعاتی مبنی بر ابتلای او به کرونا و انتقال او به خارج از کشور برای درمان منتشر شده بود اما دولت تانزانیا این خبر را تکذیب کرده و تاکید می کرد حال عمومی ماگوفولی خوب بوده و او به فعالیت های عادی خود ادامه می دهد. دولت تانزانیا تاکید می کرد مردم به شایعات رسانه های خارجی درباره ابتلای ماگوفولی به کرونا توجه نکنند.

حتی هفته گذشته 4 نفر در تانزانیا به اتهام انتشار  اطلاعات نادرست در مورد سلامت ماگوفولی دستگیر و روانه زندان شدند.

دولت تانزانیا به رغم درخواست سازمان بهداشت جهانی مبنی بر ارایه آمار روزانه وضعیت شیوع کرونا در این کشور از ماه می 2020 هیچ آمار و اطلاعاتی درباره وضعیت شیوع کرونا در این کشور ارایه نکرده است.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا