آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

یک پنالتی و اخراج؛ طلب استقلال از تبریز

تعجب کارشناسان داوری از تصمیم اشکان خورشیدی

پنالتیکارشناسان داوری اعتقاد دارند که اشکان خورشیدی علاوه بر اعلام پنالتی به سود استقلال، باید گردانی را نیز اخراج می کرد.

به گزارش تدبیرشرق، استقلال در هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر موفق شد سه امتیاز شیرین خارج از خانه را کسب کند تا شاگردان فرهاد مجیدی اختلاف خود با تیم های صدرجدولی پرسپولیس و سپاهان به حداقل برسانند و حالا آنها در انتظار این موضوع هستند که این دو تیم در بازی های فردای خود متوقف شوند.

اما در دیدار امروز استقلال و ماشین سازی، یک صحنه مشکوک درون محوطه جریمه میزبان رخ داد که اشکان خورشیدی داور این دیدار اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. صحنه ای که با اعتراض شدید وریا غفوری کاپیتان استقلال نیز مواجه شد.

در دقیقه 64 و در حالیکه استقلال با نتیجه دو بر صفر از ماشین سازی پیش بود، شاگردان مجیدی صاحب یک موقعیت ایده آل شدند که وریا غفوری درون محوطه جریمه توپ را از دست داد و حبیب گردانی مدافع ماشین سازی موفق شد توپ را از کاپیتان استقلال بگیرد و در ادامه توپ به قایدی رسید که گردانی توپ را از این بازیکن نیز گرفت که پس از این صحنه قایدی روی زمین افتاد.

در تصاویر آهسته مشخص شد که گردانی اصلا موفق به گرفتن توپ از قایدی نشده بلکه مدافع تبریزی ها پایش را روی پای مهاجم جوان استقلال گذاشته و همین مسئله سبب شد تا غفوری به تصمیم خورشیدی معترض شود. قایدی نیز دقایقی بر روی زمین افتاد و پس از حضور کادرپزشکی و مداوایش، به بازی برگشت.

اما کارشناسان داوری درخصوص مهمترین اتفاق داوری این صحنه نظرات خود را اعلام کرده اند که با هم مرور می کنیم:

– خطای حبیب گردانی بر روی مهدی قایدی:

* نوید مظفری: در این صحنه داور باید خطای بازیکن شماره 33 ماشین سازی را اعلام می کرد. اعلام یک خطای پنالتی و اخراج این بازیکن تصمیم صحیحی بود که داور باید در این صحنه اعلام می کرد.

* حیدر سلیمانی: در دقیقه ۶۴ مدافع ماشین‌سازی (حبیب گردانی) یک خطای شدید روی مهدی قایدی مرتکب شد که داور باید اعلام پنالتی می‌کرد و به خاطر خطای شدید، مدافع ماشین‌سازی را هم باید اخراج می‌کرد، اما چون در آن صحنه مدافع ماشین‌سازی خیلی سریع توپ را می‌زند، اشکان خورشیدی ادامه صحنه را نمی‌بیند، در واقع این صحنه از چشم او دور می‌ماند.

* نوذر رودنیل: تکلی که بازیکن شماره ۳۳ ماشین سازی (حبیب گردانی) روی پا قایدی زد ضمن اخراج مستقیم، داور باید پنالتی نیز می‌گرفت. این در حالی است که پنالتی نگرفت و حتی اخطاری هم به او نداد. همین بازیکن دقیقه ۶۶ خطا دیگری کرد که مستحق اخطار بود که باز هم داور به او کارت نداد تا در دقیقه ۷۲ بابت آن تکل، اخطاری به او داد.

/ورزش سه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا