آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ همه شهرهای گیلان به غیر از دو شهر آبی املش و ماسال زرد هستند

شهرهای گیلانحیدرزاده از بستری ۳۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان خبر داد و گفت: حال ۷۰ نفر از این بیماران وخیم گزارش شده است.

به گزارش تدبیرشرق, نقل از شبستان، «آبتین حیدرزاده» شامگاه (سه‌شنبه، ۲۶ اسفند) در برنامه خبری تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های گیلان را ۳۰۳ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: وضعیت بیماری کرونا در گیلان مانند چند هفته گذشته وضعیت ثابتی دارد به طوری‌که امروز حدود ۷۰ بیمار بستری داشتیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از وخیم بودن حال ۷۰ بیمار کرونایی بستری شده در آی‌سی‌یو‌های بیمارستان‌های سراسر استان گیلان خبر داد و عنوان کرد: تعیین وضعیت رنگ‌بندی شهرهای مختلف استان نیز کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است و باید به دقت بررسی و تعیین شود.

وی با تاکید بر اینکه از روز گذشته همه شهرهای گیلان به غیر از دو شهر آبی املش و ماسال زرد هستند، تصریح کرد: این بدان معنا است که سفر به شهرهای کم خطر طبق پروتکل ملی امکان‌پذیر بوده زیرا سفر از شهرهای قرمز و نارنجی به سایر شهرها و بالعکس ممنوع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه استان هم‌اینک شهر نارنجی و قرمز ندارد و رودبار و رودسر که نارنجی بودند همین امروز زرد شدند ابراز داشت:‌ طبق آخرین خبری که از وزارت بهداشت گرفتیم همچنان محدودیت سفر به استان‌های شمالی با سواری‌های شخصی برقرار است مگر اینکه دستور جدیدی اعلام شود.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه افرادی که با تور و یا وسیله نقلیه عمومی قصد ورود به گیلان را دارند ممنوعیتی ندارند و حتما تست‌های غربالگری روی آن‌ها انجام می‌شود اذعان کرد:‌ از روز ۲۱ بهمن همزمان با سایر استان‌های کشور واکسیناسیون در گیلان شروع شد اما تعداد دوز دریافتی واکسن بسیار محدود بود.

وی از دریافت حدود ۱۳۰ دوز واکسن در گیلان خبر داد و با بیان اینکه از ۲۱ تا ۲۴ بهمن این واکسن به کادر درمانی در خطر بالای استان و افراد شاغل در آی‌سی‌یوها تزریق شد اظهار داشت: بلافاصله از شنبه هفته بعد آن دوزهای بعدی به دست ما رسید و تقریبا تا سه روز پیش حدود ۳ هزار و ۴۰ بود که هزار و ۸۰۰ دوز آن تزریق شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه استان  امروز نزدیک به هشت هزار دوز جدید واکسن دریافت کرده است افزود: فاز نخست واکسیناسیون چندین گروه را شامل می‌شود و در درجه نخست گروه پزشکان و افرادی که در معرض خطر بالا هستند و سپس سالمندانی که در مراکز نگهداری هستند در اولویت هستند.

حیدرزاده هزار و ۳۰۰ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی گیلان را هم از اولویت‌های بعدی تزریق واکسن خواند و گفت: سایر پزشکان، سایر سالمندان دارای بیماری‌های خاص در رده‌های بعدی فاز نخست واکسیناسیون قرار دارند و در فاز دوم نیز به تدریج گروه‌های بیشتری از مردم جامعه را در مقابل بیماری ایمن می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نظارت و غربالگری مسافرانی که با تورهای گردشگری و یا اتوبوس‌ها وارد گیلان می‌شوند آسان‌تر است اظهار داشت: البته افرادی که با خودروی شخصی سفر می‌کنند امکان آلودگی کمتری دارند اما چون ما از محل اسکان و ترددهای آنان اطلاع دقیقی نداریم نگرانیم که ویروس توسط آنان در اجتماعات گسترش پیدا کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به این پرسش که دانشگاه چگونه مسافرانی که در استان ویلا دارند را کنترل و بررسی خواهد کرد هم گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی ما توانستیم ۱۷۰ هزار از این اماکن را در گیلان شناسایی کنیم بنابراین در طرح دوم شهید سلیمانی این اماکن را در دستور کار اصلی قرار می‌دهیم.

حیدرزاده عیدی دادن و رد و بدل کردن اسکناس را راهی برای انتقال ویروس کرونا دانست و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از انتشار بیماری بهتر است افرادی که قصد عیدی دادن دارند پول‌ها را به حساب واریز کنند از طرفی خواهش می‌کنیم هموطنان عزیزمان تا جایی که امکان دارد عید دیدنی را مانند سال گذشته مجازی انجام دهند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا