آخرین خبرهااستان ها

نام‌نویسی نهایی یک‌هزار و 732 داوطلب شوراهای اسلامی شهر در گیلان / رشت، بیشترین شمار ثبت‌نام‌کنندگان را دارد / 52 درصد نام‌نویسی‌ها به‌‌صورت غیرحضوری بوده است

تدبیرشرق/رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به نام نویسی نهایی یک هزار و 732 داوطلب ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان تا ساعت 15 امروز (چهارشنبه 27 اسفندماه)، 52 درصد ثبت نام ها را غیرحضوری و رشت را دارای بیشترین شمار ثبت نام در این دوره از انتخابات ذکر کرد.

محمود قاسم نژاد عصر امروز (چهارشنبه) در نشست با خبرنگاران؛ در خصوص آخرین فرآیند ثبت‌نام از داوطلبین عضویت در شوراهای شهر، انتخابات را مهمترین امر ملی دانست و یادآور شد: ستاد انتخابات استان از مهرماه فعالیت خود را آغاز کرد که از 20 اسفند ماه جاری فرآیند ثبت‌نام عضویت در شوراهای شهر آغاز شد و به مدت هفت روز تا 26 اسفندماه ادامه داشت.

وی افزود: این دوره به دلیل شیوع کرونا داوطلبین از سه روش الکترونیکی شامل نسخه موبایلی، رایانه شخصی و دفاتر پیشخوان دولت یا با مراجعه حضوری به فرمانداری ها می توانستند اقدام به ثبت نام کنند.

قاسم نژاد ادامه داد: در پی ابلاغ اطلاعیه شماره 10 ستاد انتخابات کشور؛ ثبت نام های الکترونیکی تا ساعت 24 تمدید شد که با توجه به این اطلاعیه بررسی ثبت نام شدگان از طریق درگاه های الکترونیکی در مراکز شهرستان‌ها همچنان به پایان نرسیده و در حال حاضر همچنان 58 مورد درخواست الکترونیکی در انتظار ثبت‌نام نهایی هستند که رشت با 22 مورد بیشترین تعداد را داراست.

وی خاطرنشان کرد: قرار بود آمار استخراجی کل ثبت‌نام شده ها با تفکیک جنسیت و سن به تفکیک اعلام کنیم که به دلیل تمدید ساعت ثبت نامی ها تا ساعت 15 امروز ، آمار نهایی و قطعی متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات گیلان در خصوص آخرین آمار قطعی ثبت نام شدگان تا ساعت 15، تصریح کرد: یک هزار و 732 نفر ثبت‌نام نهایی کرده اند که از این تعداد 904 نفر معادل 52 درصد غیرحضوری و 828 نفر معادل 48 درصد با حضور در فرمانداری ها انجام شده است.

وی بیان داشت: از مجموع تعداد ثبت‌نامی ها یک هزار و 548 نفر با 5 / 89 درصد ، مرد و 184 معادل 5 / 10 درصد زن هستند که 20 داوطلب دارای تحصیلات حوزوی، 40 داوطلب دارای تحصیلات دکتری، 473 فوق لیسانس، 967 لیسانس، 169 فوق دیپلم، 56 دیپلم و هفت نفر زیر دیپلم هستند، البته افرادی که دارای مدرک دیپلم و زیردیپلم هستند از سهمیه ایثارگری، جانبازی و رزمندگان برخوردار می باشند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه 147 داوطلب زیر 30 سال سن دارند، گفت: بیشترین داوطلبان معادل 286 نفر میانگین سنی 30 تا 35 سال سن دارند، دو داوطلب نیز بالای 75 سال سن دارند.

قاسم نژاد در خصوص شغل داوطلبان خاطرنشان کرد: 132 نفر فرهنگی، 417 نفر کارمند، 9 نفر پزشک، 15 نفر کشاورز، 33 نفر استاد دانشگاه، پنج نفر نظامی، 196 نفر بازنشسته، 652  نفر مشاغل آزاد، هشت نفر روحانی، 11 نفر وکیل یا قاضی، 44 نفر بیکار و 210 نفر هم سایر مشاغل را ثبت کرده اند.

وی در خصوص مذهب ثبت‌نام شدگان گفت: از مجموع ثبت‌نام شدگان نهایی؛ 59 نفر اهل تسنن و یک هزار و 673 نفر اهل تشیع هستند.

قاسم نژاد با بیان اینکه 313 داوطلب سابقه عضویت در شورا را دارند و یک هزار و 419 داوطلب فاقد سابقه عضویت در شورا هستند، تصریح کرد: آمار نهایی ثبت‌نام شدگان، با پایان نام نویسی های باقی مانده از طریق اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، توسط کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان بیان می شود.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به برابری مشارکت در ثبت‌نام ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر نسبت به مدت مشابه دوره قبل، افزود: رشت با 455 داوطلب بیشترین تعداد ثبت‌نامی و شفت با 30 داوطلب کمترین تعداد ثبت نامی ها را داشته است.

وی با اشاره به اینکه 281 کرسی برای شورای شهرهای گیلان داریم، خاطرنشان کرد: شورای شهر رشت با 11 کرسی بیشترین تعداد نمایندگان پارلمان شهری را دارد؛ همچنین پنج شهر انزلی، تالش، آستارا، لاهیجان و لنگرود  دارای هفت کرسی در شورا هستند و هشت شهر استان نیز پنج کرسی در شورا دارند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا