آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

درخواست ۲۴ نماینده آمریکایی برای توافق «طولانی‌تر و قوی‌تر» با ایران

توافقگروهی متشکل از ۲۴ نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور خواستار «توافق طولانی‌تر، قوی‌تر و سختگیرانه‌تری» با ایران شدند. جاش گاتهایمر نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی نوشت: من و مایکل مک کال (نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان) هدایت کننده این گروه ۲۴ نفره هستیم.

گروهی متشکل از ۲۴ نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور خواستار «توافق طولانی‌تر، قوی‌تر و سختگیرانه‌تری» با ایران شدند.

به گزارش تدبیرشرق، جاش گاتهایمر نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی در مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه در توئیتی ادعا کرد: من و مایکل مک کال (نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان) هدایت کننده گروهی ۲۴ نفره از دموکرات‌ها وجمهوری‌خواهان هستیم که از محدودیت‌های قوی علیه ایران حمایت می‌کند.

وی مدعی شد: ما با بلینکن موافقیم که یک توافق طولانی‌تر، قوی‌تر و سختگیرانه‌تر با ایران رویکرد صحیحی برای حفاظت بهتر از خود و متحدانمان در برابر تهران است.

این نمایندگان در نامه خود به بلینکن ادعاهای ثابت نشده آمریکا علیه ایران را تکرار کردند.

خروج جنجال برانگیز و یکجانبه دولت دونالد ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ از توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام برای کاخ سفید دستاوردی نداشت و در نهایت دولت جدید آمریکا تصمیم به عقب نشینی از این اقدام یکجانبه گرفت.

دولت جو بایدن ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ بطور رسمی ادعای دولت پیشین کشورش را مبنی بر اعمال تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران پس گرفت؛ اقدامی که به عنوان نخستین گام واشنگتن در مسیر بازگشت به برجام، یک حرکت تشریفاتی لازم اما ناکافی به شمار می‌رود.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا