آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

بارش شدید برف و باران و کاهش محسوس دما در گیلان

برف و باران

در پی نفوذ سامانه سرد و بارشی از شب گذشته به گیلان آسمان استان با شدت بارش برف و باران همراه بوده و دمای استان به حد محسوسی کاهش‌یافته است

به گزارش تدبیرشرق، با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار به منطقه از روز گذشته، هم‌اکنون وضعیت جوی در اقصی نقاط استان بارانی و در کوهستان و ارتفاع آن نیز برفی و یا با مخلوط برف و باران همراه است.

سامانه بارشی فعال در گیلان از صبح امروز در استان تقویت‌شده و همان‌گونه که هواشناسی پیش‌بینی کرده بود در نواحی ساحلی و جلگه‌ای بارش باران و وزش باد شدید است.

هواشناسی گیلان اعلام کرده که از عصر جمعه تا صبح شنبه در نواحی مستعد جلگه‌ای مخلوط برف و باران و بارش‌ها در ارتفاعات نیز به شکل برف خواهد بود.

از نکات قابل‌توجه در خصوص سامانه بارشی فعال در منطقه پیش‌بینی برای وزش باد شدید و بعضاً بسیار شدید است که می‌تواند کولاک برف و باران را در برخی نقاط استان ازجمله ارتفاعات و دامنه‌ها ایجاد کند.

هم‌اکنون وضعیت دما استان در اغلب نقاط استان بسیار سرد و به گفته هواشناسی این تغییرات دمایی‌ سرد بین ۶ تا ۱۳ درجه خواهد بود.

گفته‌شده بیشترین تمرکز بارش‌ها در مرکز استان و مناطق شرقی خواهد بود که گزارشات خبرنگاران فارس نیز حاکی بر این نکته است.

در پی وضعیت بارش‌ها و تقویت آن امروز در سطح استان، نشست مدیریت بحران با محوریت مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تشکیل و در آن آخرین هماهنگی‌ها به جهت عملیات در برابر بحران و اقدامات پیشگیرانه پیش از وقوع موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار رودسر شدت بارش‌ها از شب گذشته در این شهرستان آغازشده و همچنان ادامه دارد.

گفته‌شده در ارتفاعات و مناطق کوهستانی رودسر و املش بارش‌ها به‌صورت برف و در بخش جلگه نیز این بارش‌ها با شدت باران همراه است.

خبرنگار فارس در سیاهکل نیز از بارش نسبتاً شدید باران در این شهرستان خبر داد و گفت که محور سیاهکل به دیلمان با بارش خفیف برف مواجه است.

خبرنگاران فارس در لاهیجان و آستانه‌اشرفیه نیز از بارش شدید باران در سطح این دو شهرستان خبر داده‌اند.

خبرنگار فارس در تالش برودت هوا در این شهرستان رو محسوس و رو به افزایش گزارش کرد. گفته‌شده در بخش جلگه این شهرستان بارش‌ها به‌شدت به‌صورت باران در حال باریدن است و در ارتفاعات نیز بارش‌ها به‌صورت برف است.

بنا بر گزارش‌ها، در روستای بییابین‌ شهرستان تالش برفی به ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر باریده است.

خبرنگار فارس در رضوانشهر نیز گزارش داد که بارش‌ها در مناطق کوهستانی به شکل برف بوده که ارتفاع آن تا مرز ۲۰ درصد هم می‌رسد.

در بخش جلگه‌ای رضوانشهر نیز بارش‌ها به شکل باران بوده اما دمای هوا به‌شدت سرد است.

اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان نیز با اشاره به کاهش محسوس دما از مشترکان خواست تا با رعایت دمای آسایش در خانه‌ها و بهینه مصرف کردن در پایداری گاز استان مشارکت کنند.

 در پی بارش برف و باران در گیلان، تمامی یکان‌های امدادی و خدماتی استان پای‌کار و آماده عملیات به‌موقع در مواقع بحرانی‌اند.

در پی تشکیل مستمر ستاد مدیریت بحران در استان، ستادهای شهرستانی نیز به ریاست فرمانداران و همچنین بخشداران تشکیل‌شده که در آن ضمن تأکید بر افزایش سطح آمادگی‌ها، بر لزوم عملیات به‌موقع و به‌اندازه و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تأکید شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا