آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

۲۲ پروژه عمرانی در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت

بودجه ۱۴۰۰

در جلسه علنی شورای شهر رشت از پیشنهاد اجرای ۲۲ پروژه عمرانی در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت از محل ۶۷۷ میلیارد تومان بودجه عمرانی خبر داده شد.

به گزارش تدبیرشرق، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و هشتاد و نهمین جلسه فوق‌العاده شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت که با تأخیر حدود یک ساعت آغاز شد با عذرخواهی بابت تأخیر در این جلسه اظهار کرد: هم‌زمانی جلسه شورا با جلسات کمیسیون ماده صد موجب تأخیر در آغاز جلسه امروز شد.

احمد رمضانپور با اشاره به بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری رشت خطاب به شهردار رشت افزود: اعضای شورا در کمیسیون تلفیق با کلیات این بودجه پیشنهادی موافقت کردند و تغییراتی  در اعتبار جاری و عمرانی رقم خورد و درمجموع ۵۵ درصد بودجه به حوزه عمرانی و ۴۵ درصد بودجه به بخش جاری اختصاص داده شد‌ و درواقع ۵۶۳ میلیارد تومان بودجه جاری و ۶۷۷ میلیارد تومان نیز به حوزه عمرانی در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری رشت اختصاص پیداکرده است.

۲۲ پروژه عمرانی در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری 

 وی با بیان اینکه ۲۲ پروژه عمرانی در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت پیشنهادشده است، گفت: در جلسه روز چهارشنبه شورا به این مهم که شهرداری رشت از محل ۶۷۷ میلیارد تومان بودجه عمرانی، کدامین پروژه‌ها را بر اساس اولویت اجرایی کند، بحث می‌شود.

قرارداد صفر با نیروهای حجمی شهرداری رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قرارداد سالیانه نیروهای حجمی بر اساس یک کارگر صفر در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: انتظار می‌رود به این موضوع با جدیت ورود شود.

رضا رسولی با بیان اینکه شهرداری و شورا از اول فروردین راننده‌ای در اختیار ندارد، افزود: دستگاه‌های نظارتی از بابت روند قرارداد رانندگان تأکیداتی داشته و بر این اساس نمی‌توانیم قرارداد مجددی با این راننده‌ها منعقد شود و این موضوع هم برای شورا و شهرداری رشت و هم رانندگان مشکلاتی به همراه دارد.

بودجه شهرداری رشت بر اساس واقعیت‌ها باشد

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت بر اساس واقعیت‌ها باشد، اظهار کرد: در راستای ارتقا و توسعه فضای سبز شهر رشت، در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری باید به محلات کم برخوردار نیز توجه شود.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز اقدامی قابل‌تقدیر بر اساس بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری است، افزود: در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ شهرداری رشت، مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به پارک جنگلی لاکان اختصاص پیداکرده و بنده معتقدم می‌توانیم با هزینه‌های کمتری نسبت به ایجاد فضای سبز در محلات کم برخوردار شهرداری رشت اقدام شود.

عدم پرداخت سنوات نیروهای حجمی شهرداری رشت

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای سنوات نیروهای حجمی شهرداری رشت باید برنامه‌ریزی شود، اظهار کرد: بسیاری از نیروهای حجمی شهرداری رشت، به‌واسطه تغییر برخی از پیمانکاران سال‌هاست که در انتظار دریافت سنوات قانونی خودشان هستند.

محمدحسن علیپور با بیان اینکه به‌روز کردن حقوق نیروهای حجمی شهرداری رشت موجب دلگرمی آنان شده است، افزود: امیدوارم در تحویل کارت‌های هدیه سیصد هزارتومانی به نیروهای حجمی شهرداری رشت نیز توجه ویژه شود.

نگاه یکسان شورا و شهرداری رشت به محلات کم برخوردار

شهردار رشت نیز با حضور در یک‌صد و هشتاد و نهمین جلسه علنی شورا با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز در محلات کم برخوردار رشت اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت  قصد ایجاد پارک در محله معلولین  رشت را داریم و خوشبختانه نگاه شورا و شهردار رشت به محلات کم برخوردار نگاهی یکسان است.

سید محمد احمدی به پارک جنگلی لاکان اشاره کرد و گفت: ما در تلاشیم تا زمینه‌های حضور مردم در پارک جنگلی لاکان فراهم شود و قصد داریم این بخش را تحت تملک شهرداری رشت قرار دهیم.

وی با تأکید به اینکه تمایل بسیاری به ادامه فعالیت نیروهای حجمی شهرداری رشت در قالب تعاونی داریم، گفت: از این بابت در تلاش هستیم و از بابت پرداخت کارت هدیه سیصد هزارتومانی به نیروهای حجمی شهرداری رشت نیز کم‌کاری انجام نمی‌شود.

نظارت کم‌رنگ شهرداری رشت در حوزه پسماند

شهردار رشت با اشاره به اینکه معتقدم نظارت شهرداری در حوزه پسماند کم‌رنگ است، تصریح کرد: به بهانه‌هایی شاهد کاهش حقوق این نیروهای حجمی هستیم و معتقدم باید از این بابت با جدیت ورود شود تا در پرداخت حقوق و مزایای آنان مشکلی مشاهده نشود.

احمدی با بیان اینکه این روزها جو سنگینی بابت تمدید برخی از نیروها در شهرداری رشت حاکم است، افزود: این موضوع مربوط به آن دسته از افرادی است که پس از حضور در شهرداری رشت و پس از گذشت مدت‌زمانی نسبت به انجام شکایت و تغییر نوع قرارداد فعالیتی آنان به قرارداد معین اقدام کرده‌اند و قصد داریم از اداره کار بابت نوع انعقاد قرارداد با این نیروها تعیین تکلیف شود.

وی به وضعیت قرارداد رانندگان استیجاری شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: از پنجم فروردین‌ماه سال آینده رانندگان استیجاری شهرداری رشت، هیچ نوع قراردادی با شهرداری ندارند و باید تعیین تکلیف شوند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا