آخرین خبرهاسیاسیملی

جهانگیری: آیا از سال ۱۳۸۰ که فرمان مبارزه با فساد صادر شد، فساد کم شده ؟ / مشخص است که یک جای کار گیر دارد؛ یا در مبارزه صادق نیستیم یا بد مبارزه می‌کنیم

تدبیرشرق/معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر آسیب‌شناسی دقیق مبارزه با فساد، گفت: شفافیت راه اصلی مبارزه با فساد است و هر چیز ی که پشت دیوارهای شیشه‌ای قرار نگیرد، فسادبرانگیز است.

اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و رونمایی از سامانه مدیریت جامع اراضی کشور که در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد، افزود: عده‌ای که پای مبارزه با فساد هستند در زندگی شخصی و کاری شان اهل مبارزه با فساد بودن را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: آنهایی که دنبال مبارزه با فساد هستند یک نوع، مبارزه با مصادیق فساد است. همین کارهایی که قوه قضاییه انجام می‌دهد مشخص می‌شود که این فرد فساد کرده پولی از بیت‌المال گرفته خورده و غارت کرده است که باید با آن به‌شدت برخورد شود تا این ننگ فساد از دامن جمهوری اسلامی پاک شود. در اینجا از اقدامات آقای رییسی در این زمینه تشکر می‌کنم.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر انجام کار ریشه‌ای در مبارزه با فساد، گفت: اخیرا جلسه پیشگیری با فساد در قوه قضاییه برگزار شد در آنجا گفتم رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۰ فرمان مبارزه با فساد را به سران سه قوه صادر کرد. که جزو فرمان های خیلی مهم است که در آن فرمودند حد زیر مجموعه های دفتر رهبری هم در این مبارزه مستثنا نیستند و هرجا موردی دیدید با آن برخورد کنید.وی ادامه داد: در آن جا گفتم ایا از سال ۸۰ تا الان فساد کم شده است. پس مشخص است که یک جای کار گیر دارد. اشکالی در روش کار هست یا در مبارزه صادق و واقعی نیستیم یا بد مبارزه می‌کنیم با وجود اینکه زحمت کشیده میشود در مبارزه با فساد اما دارد توسعه پیدا کرده است. آسیب شناسی دقیق با فساد انجام بگیرد.

وی افزود: ما در دولت تدبیر و امید در داخل قوه مجریه ستادی به مسولیت وزیران تشکیل داده و گفتیم گلوگاه‌هایی در داخل برخی دستگاه‌ها وجود دارد این گلوگاه‌ها همان جایی است که امضاهای طلایی در آن وجود دارد و منجر به فساد می شود، بنابراین باید این گلوگاه‌ها شناسایی و با مفسدان برخورد شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا