آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

نگاه بر ارزش افزوده زمین در واگذاری‌های گذشته لحاظ نشده است

زمین

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان گفت : نگاه به ارزش افزوده زمین در واگذاری های گذشته به هیچ وجه رعایت نشده است و یکی از مشکلات جدی در کمبود زمین در گیلان واگذاری های غیر کارشناسی است.

دکتر یونس رنجکش در کمیته اهلیت سنجی اعتباری متقاضیان دریافت زمین از اراضی ملی یادآور شد : واگذاری زمین باید به افرادی انجام شود که بتوانند از عرصه ها به لحاظ اقتصادی ارزش افزوده تولید و سود اوری ایجاد کنند.

وی افزود : در سالیان گذشته با توجه به دستورالعمل ها و روش ها و شیوه های متداول یکسری زمین ها به افراد و شرکت‌های مختلف در استان گیلان واگذار شده است که در بسیاری از انها حتی پس از چندین سال هیچگونه اقدام عملی بر روی آنها نشده و مشکلاتی نیز بوجود اورده اند.

وی اظهار داشت : با توجه به محدودیت زمین در استان گیلان به لحاظ شرایط اقلیمی و طبیعت خاص و همچنین متقاضیان بسیار برای دریافت اراضی ملی در راستای سرمایه گذاری و اشتغال باید حساسیت ها نسبت به واگذاری این عرصه ها بیشتر و نگاه همه جانبه نسبت به سرمایه گذاری برروی عرصه های ملی باشد.

به گفته وی ،جدای از مسئولیت اداری و اجرایی در بررسی های کارشناسی فنی و تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها در واگذاری عرصه ها ملی به متقاضیان برآورد های اقتصادی دقیق و ارزیابی توان مالی و اعتباری این متقاضیان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: از زمین های واگذاری شده باید بهترین و بیشترین بهره‌وری را در راستای منافع اقتصادی استان و کشور با تولید محصولات مورد نیاز داشت.

وی تاکید کرد: آنچه در واگذاریها باید دقت شود شفافیت و دسترسی آسان متقاضیان به این عرصه ها و قرار دادن آنها در سامانه های مربوطه در امور اراضی و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است.

وی گفت: یکی از مشکلات مهم واگذاری عرصه های ملی به متقاضیان عدم وجود مختصات و شناسه تعرفه آنها به متقاضیان است که متأسفانه دستگاه‌های متولی از متقاضیان درخواست دارند که خود این عرصه ها را شناسایی کنند در صورتیکه این روش غیرقابل اجرا اجراست .

به گفته مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان ، باید تمهیدات بهتر از سوی منابع طبیعی و امور اراضی برای تعرفه زمین ها انجام و شناسنامه دار کردن عرصه های قابل واگذاری و قرار دادن آنها در سامانه های قابل دسترسی برای متقاضیان در این برنامه ریزی ها لحاظ شود.
رنجکش افزود : باز پس گیری زمین هایی که در طول سالیان گذشته انجام اما هیچ اقدامی برای انها نشده است از اولویت های استان است که منابع طبیعی و امور اراضی پیگیری های لازم را انجام دهند.

در این جلسه پرونده سه متقاضی دریافت زمین جهت سرمایه گذاری مورد بررسی اهلیت اعتباری و توان اقتصادی یرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا