آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

خودصیانتی در دستگاه های نظارتی تقویت شود

خودصیانتی

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که عرصه انتخابات در واقع عرصه آبروی مردم و کسانی است که به صحنه می‌آیند، گفت: خودصیانتی در خود و همه‌کسانی که نظارت را به عهده دارند، ایجاد کنید و آگاه باشید همه قلب‌ها و نگاه‌ها متوجه هیئت‌های نظارت است.

به گزارش تدبیرشرق،آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس گیلان در دفتر امام جمعه رشت با اشاره به اینکه رضای خدا در انجام امور مهم است، اظهار کرد: اگر کاری برای رضای خدا نباشد به سرانجام نمی‌رسد و عامل آن اجر نمی‌برد.

وی عرصه انتخابات را آبروی مردم و کسانی که به صحنه می‌آیند عنوان کرد و افزود: تلاش شود آبروی افراد در انتخابات حفظ شود البته هیئت نظارت بر انتخابات نسبت به گزارش‌ها باید ورود همه‌جانبه داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه حفظ نظام در رأس امور است، بیان کرد: هیئت‌های نظارت حافظنظام اسلامی هستند زیرا اگر نسبت به کسی که می‌خواهد در دستگاه‌ها ورود کند بی‌اعتنا باشیم نخستین مقصر محسوب می‌شویم.

فلاحتی به تلاش مسؤولان نظام برای برطرف کردن مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: درعین‌حال مشاهده می‌کنیم برخی نه‌تنها نظارت بلکه ایده برای کنترل قیمت‌ها ندارند و این نشان‌دهنده بعضی ضعف‌ها است بنابراین دستگاه نظارتی همه‌جا باید قوی باشد.

وی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی خیمه است و مقام معظم رهبری به‌عنوان نایب امام زمان (عج) ستون آن محسوب می‌شود، گفت: به ستون نظام باید خیلی توجه داشته باشیم و همه برنامه‌ریزی‌ها، نظارت‌ها و طرح‌ها به‌جایی ختم شود که ستون نظام آسیب نبیند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر تعامل قوی هیئت نظارت بر انتخابات با دستگاه اجرایی افزود: خیلی جاها امور با روابط اخلاقی حل می‌شود ضمن اینکه ستاد اجرایی باید این احساس را داشته باشد هیئت نظارت بر انتخابات قدرتمندانه پای‌کار است.

فلاحتی با اشاره به اینکه خودصیانتی موجب آرامش روح و روان انسان می‌شود، بیان کرد: خودصیانتی در خود و همه‌کسانی که نظارت را به عهده دارند، ایجاد کنید و آگاه باشید همه قلب‌ها و نگاه‌ها متوجه هیئت‌های نظارت است و اگر رضای خدا را مدنظر داشته باشید خدای متعال نیز کمک می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه امیدوارم انتخابات باشکوه، پرعظمت و در راستای اقتدار نظام اسلامی برگزار شود، گفت: کسی که مسؤولیت امور را به عهده می‌گیرد باید صلاحیت لازم را داشته باشد و بتواند برخی ویرانه‌هایی که ایجادشده را برطرف کند.

فلاحتی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: توصیه ما به هیئت‌های نظارت بر انتخابات شهر و روستا این است افرادی را تأیید کنند که انقلابی باشند و اینکه هیچ سابقه سوء در پرونده آن‌ها نباشد و در بعضی جاها می‌بینیم برخی افراد باسابقه سوء حضور دارند و این نشان می‌دهد درگذشته نظارت‌ها با دقت انجام‌نشده ضمن اینکه ملاک حال فعلی افراد است البته کسی که پرونده سوء دارد نباید در کار اجرایی وارد شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه مؤمن بودن، نداشتن زدودند سیاسی و ورود ندادن بستگان به دستگاه‌های زیرمجموعه از دیگر شرایط مدنظر هیئت نظارت بر انتخابات شهر و روستا باید باشد، گفت: شورای شهر و روستا باید خود را خادم مردم بدانند درصورتی‌که عده‌ای با ورود به شورای شهر می‌خواهند پلکانی برای مراحل بعدی خود ایجاد کنند.

فلاحتی با بیان اینکه زدودند در امر انتخابات برازنده نظام اسلامی نیست، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی کار سخت تأیید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر و روستا را به عهده دارند.

برگزاری انتخابات سالم همراه با حضور حداکثری مردم محور تلاش دست‌اندرکاران انتخابات است

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری گیلان نیز در  این دیدار با اشاره به در آستانه تشکیل هیئت استان‌ها باتوجه به نزدیکی به سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: حضور حداکثری در انتخابات متعدد در طول انقلاب اسلامی نشان از اعتماد مردم به‌نظام مقدس اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی اشجری با بیان اینکه شاکله انقلاب اسلامی مردمی بودن است، افزود: تمام مسؤولان به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند و حضور حداکثری مردم در انتخابات‌های متعدد مهر تأییدی بر قبول نظام مقدس اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه حضور مردم منجربه انسجام بیشتر و خنثی شدن توطئه‌های نظام مقدس اسلامی می‌شود، بیان کرد: علیرغم اینکه مردم این روزها به‌واسطه نابسامانی‌های اقتصادی، گرانی و برخی از مشکلاتی که موجب شده در آن‌ها رنجش خاطر ایجاد شود گله‌مند هستند اما به عهدی که با امام (ره)، مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب بستند، پایبندند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری گیلان با اشاره به اینکه دو اصل برگزاری انتخابات سالم همراه با حضور حداکثری مردم محور تلاش دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات است، بیان کرد: این دو اصل شامل آن‌ها که مجری و ناظر انتخابات هستند نیز می‌شود و مردم با انتخاب اصلح در خرداد سال ۱۴۰۰حماسه دیگری خواهند آفرید و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت خواهند کرد.

وی قانون را ملاک عمل برای همه دست‌اندرکاران انتخابات اعم از ناظران و مجریان عنوان کرد و افزود: ناظران و مجریان انتخابات بدون هرگونه اعمال سلایق موظف‌اند که پایبند به قانون باشند و بر اساس قانون وظایف خود را به‌درستی انجام دهند.

اشجری با بیان اینکه شبکه نظارت ۱۵ هزار ناظر آماده‌به‌کار دارد، تصریح کرد: برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی تعداد ۱۰ هزار ناظر با آمادگی کامل و آموزش‌های لازم، امر نظارت در انتخابات ۲۸ خرداد را در استان گیلان به عهده خواهند گرفت که احکام همه هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها صادرشده و اعضا تعیین شدند و تا پایان هفته جاری احکام هیئت‌های نظارت بخش‌ها نیز صادر می‌شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری گیلان با اشاره به برگزاری توأمان انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان آستانه‌اشرفیه افزود: در شهرستان آستانه‌اشرفیه هم‌زمان سه انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا برگزار می‌شود.

اشجری با اشاره به اینکه تلاش ما این است بتوانیم نگاه اعتقادی و اعتمادی که مردم به شورای محترم نگهبان به‌عنوان ناظران امین دارند را همچنان نگه داریم، گفت: ما موظفیم از آرای مردم مراقبت کنیم زیرا به‌طورقطع همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند که آرای مردم حق‌الناس است و همه ما موظف هستیم در پاسداری از حق‌الناس بکوشیم.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری گیلان با تأکید بر وجود همدلی و همراهی بین دستگاه‌های اجرایی و مجریان انتخابات بیان کرد: می‌توانیم با این همدلی با رعایت موازین اخلاقی و قانونی یک انتخابات بسیار باشکوه و همراه با حضور حداکثری مردم داشته باشیم ضمن اینکه با شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری تشریح می‌کنند مردم بتوانند اصلح را انتخاب کرده و حماسه دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کنند.

وی به برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا به عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و شورای نگهبان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هیچ نقشی ندارد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا