آخرین خبرهااجتماعیخبر داغ

استفاده غیرحضوری ۷۸ درصد دانش آموزان از آموزش

آموزش

استاندار گیلان با بیان اینگه تقدیر از معلمان و فرهنگیان در شرایط سخت لازم و ضروری است، گفت: راه‌اندازی شبکه شاد علی‌رغم اینکه مشکلات پوششی در مناطق کوهستانی گیلان، ۷۸ درصد دانش آموزان از آموزش غیرحضوری استفاده می‌کنند.

به گزارش تدبیرشرق، ارسلان زارع امشب در جلسه آموزش‌وپرورش گیلان در سالن الغدیر استانداری با اشاره به مسؤولیت بزرگ آموزش‌وپرورش برای تحقق آرمان‌های ملت بزرگ ایران اظهار کرد: آینده کشور ما درگرو رهگذر آموزش‌وپرورش است چراکه تعلیم و تربیت جایگاهی بالا دارد.

وی تحقق توسعه منابع انسانی از بستر مدرسه و آموزش‌وپرورش را امکان‌پذیر دانست و گفت: گام دوم انقلاب به شاداب سازی آموزش‌وپرورش و اعتماد به جوانان تأکید دارد که راهگشای بسیار مهمی است.

استاندار گیلان با اشاره به خدمات آموزش‌وپرورش گیلان ازجمله احداث پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی که برخی‌ها در این دولت بهره‌برداری و برخی تکمیلی دولت قبل بود، بیان کرد: پروژه‌های افتتاحی سال گذشته تاکنون بالغ‌بر ۷۰ درصد با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز بوده است.

زارع پویش “من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من” در راستای جذب کمک‌های مردمی شکل گرفت و گیلان رتبه دوم کشوری را از آن خودکرده است، افزود: شیوع بیماری کرونا در کشور و گیلان اتفاقی بود که استان ما درگیر موج فراگیری آن شد و باوجود هجوم دفعی بیماری آموزش تعطیل نشد و باقوت ادامه پیدا کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه راه‌اندازی شبکه شاد علی‌رغم اینکه مشکلات پوششی در مناطق کوهستانی گیلان، ۷۸ درصد دانش آموزان از آموزش غیرحضوری استفاده می‌کنند، گفت: تقدیر ازمعلمان و فرهنگیان در شرایط سخت لازم و ضروری است و بودند معلمانی که در بستر بیماری نیز دست از ایثار و فداکاری برنداشتند.

زارع با بیان اینکه مهارت افزایی در آموزش هنرستان‌ها و مدارس کار و دانش در حال رونق بوده و گیلان از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: با توسعه مدارس مهارتی توازن نیاز کشور به شغل‌های مختلف موردتوجه قرارگرفته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان نیز با اشاره به اینکه گیلان مردمانی ولایتمدار و علاقه‌مند به آموزش‌وپرورش دینی دارد، اظهار کرد: توسعه آموزش‌وپرورش از موضوعات مهمی است که مسؤولین استانی تحقق آن راسرلوحه فعالیت‌های خود می‌دانند.

محمد رحمتی با بیان اینکه گیلان درگیر موج اول کرونا بوده اما اجازه ندادیم که تعطیلی مدارس منجر به آموزش تعطیل شود، گفت: امروز شاد بستر بی‌نظیری است که آموزش‌وپرورش آن را در اختیار آموزش قرار داده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این اداره کل با اهداف خاص در راستای ارتقای شاخص‌ها در دستور کار است، افزود: با تلاش وافر شورای آموزش‌وپرورش گیلان بسیاری از موضوعات و چالش‌ها به‌طور ویژه مطرح و چاره‌اندیشی می‌شود که باید از استاندار گیلان بابت دقت و حساسیت در این موضوع تقدیر کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین بیان کرد: ما سعی کردیم در طرح‌های تحولی قدم برداشته و در طرح کوچ قدم برداشته و در مرحله اول ۹۸ درصد دانش آموزان غربالگری شدند.

وی با اشاره به جدیت و همت والای آموزش‌وپرورش در طرح آجر به آجر افزود: ما تلاش می‌کنیم که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل جا نماند و وزیر کشور نیز در این موضوع حساس بوده و تأکیددارند تا اعتلای تعلیم و تربیت کشور محقق شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه در گیلان باسابقه فرهنگی گذشته بیش از ۱۶ دانشگاه فرهنگیان وجود داشته و امروز دو پردیس دختران و پسران وجود دارد، اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار فضای آموزشی به دانشگاه فرهنگیان در سال پیش رو اضافه خواهد شد و تمام سهمیه کنکور گیلانی در همین گیلان جذب خواهند شد.

ابراهیم صفری با بیان اینکه حق اجحاف شده‌ای برای گیلان است که حدود سه هزار دانشجوی گیلانی خارج از استان تحصیل می‌کنند، افزود: تقریباً سه هزار دانشجو با ماده ۲۸ و خرید خدمت اخیراً به این دانشگاه اضافه‌شده و گزینش در سطح آموزش‌وپرورش با کمترین اعتراضات برگزار شد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا