آخرین خبرهااقتصادیملی

عدم بهره برداری درست از ظرفیت معادن/ حل مشکلات مردم تکلیف مجلس است

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس؛‌

تدبیرشرق/«سید کاظم دلخوش اباتری» کاهش میزان وابستگی بودجه سالانه کشور و اقتصاد به نفت را امری ضروری خواند و اظهار داشت: معادن، منبع خوبی برای درآمدزایی محسوب می‌شوند اما در حال حاضر از ظرفیت معادن کشور استفاده درست و بهینه‌ای نشده است.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه نمی‌توان کشور را بدون بودجه گذاشت و مردم به مجلس چشم دوخته‌ و از نمایندگان انتظار دارند عنوان کرد: اگر بودجه سال 1400 معطل بماند هم در بخش هزینه‌ای بودجه شامل حقوق کارکنان دولت و نظام و هم در بخش پروژه‌های عمرانی مردم آسیب می‌بینند.
دلخوش اباتری اهتمام برای حل و فصل مشکلات مردم با توجه به شرایط سخت اقتصادی کنونی را تکلیف مجلس دانست و تصریح کرد: انتخابات شوراهای شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری در پیش است بنابراین ما نمی‌توانیم بودجه سال 1400 را بلاتکلیف بگذاریم.
وی با تاکید بر اینکه دولت در یک مدت کوتاه و در هفت مورد اصلاحات را در لایحه بودجه اعمال کرده و این اصلاحات مورد قبول مجلس هم است اذعان کرد: با توجه به اینکه ایام پایانی سال را در پیش داریم باید به گونه‌ای عمل شود که بررسی بودجه در تلفیق و صحن علنی مجلس در مدت تعیین شده به پایان برسد.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارز چهار هزار و 200 تومانی را  فسادآور خواند و با بیان اینکه باید از پتانسیل‌های داخلی کشور بهینه‌تر استفاده شود یادآور شد: معادن بسیار زیادی در کشور وجود دارد می‌توانند درآمدزایی خوبی را به همراه داشته باشند اما می‌بینیم که از این ظرفیت به درستی استفاده نشد.
دلخوش اباتری تاکیدات مقام معظم رهبری در باب ایجاد پول منطقه‌ای را هم متذکر شد و اضافه کرد: ایجاد پول ملی منطقه‌ای امری بود که مقام معظم رهبری اهمیت تحقق آن را همواره متذکر شده‌اند اما متاسفانه با گذشت چندین سال از این موضوع، هنوز به این امر مهم توجه لازم مبذول نشده است.
وی خروج از وابستگی و تکیه بر درآمدهای حاصل از فروش نفت خام را امروزه یکی از ضروریات مهمی که کشور و اقتصاد ملی به آن نیاز دارند دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقشار مختلف مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی شدیدی مواجه هستند و مسئولان باید برای رفع این مشکلات تدابیر ویژه‌ای بیاندیشند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا