آخرین خبرهااستان ها

ورود سامانه سرد و بارشی از شنبه به گیلان

تدبیرشرق/محمد دادرس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان طی روزهای آینده، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت سامانه ناپایدار در منطقه است و بر این اساس بارندگی و وزش باد در بعضی نقاط شدید و در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در پاره‌ای از نقاط مستعد جلگه‌ای مخلوط برف و باران با احتمال بارش برف دور از انتظار نیست، افزود: سامانه ناپایدار کنونی اواخر وقت امروز تضعیف می‌شود که الگوهای پیش‌بینی‌ها حاکی از فعالیت مجدد موج بارشی به‌تدریج از شنبه هفته آینده در منطقه تا اواسط هفته است‌.

دادرس در تشریح سامانه جدید بارشی نیز بیان کرد: این سامانه موجب افزایش ابر و بارندگی و وزش باد و در پاره‌ای از موارد شدید و در ارتفاعات و دامنه‌ها با بارش برف در پاره‌ای از نقاط مستعد جلگه‌ای مخلوط برف و باران با احتمال بارش برف خواهد بود.

وی با اذعان به اینکه سامانه ناپایدار ای که از روز شنبه وارد می‌شود دارای مخاطراتی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود شاهد آب‌گرفتگی منطقه‌ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آلودگی هوا و کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه گردنه‌ها و مناطق کوهستانی و برف‌گیر، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سست‌بنیان، احتمال لغزش و رانش زمین، احتمال کولاک و وقوع بهمن و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی را شاهد باشیم.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین توصیه کرد گلخانه داران باغداران مرکبات، کیوی و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل آورند و همچنین در محورهای برف‌گیر و جاده‌ای نیز ترددها بااحتیاط انجام شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا