آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

دستگاه قضا با جدیت واگذاری صنایع پوشش ایران و رشت الکتریک را پیگیری کند

رشت الکتریک

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه دستگاه قضا با جدیت واگذاری صنایع پوشش ایران و رشت الکتریک را پیگیری کند، گفت: بسیاری از شرکت‌ها و صنایع در استان به دلیل اجرای اشتباه اصل 44 قانون اساسی تعطیل شدند.

محمد صفری نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به بازدید آیت‌الله رئیسی رئیس دستگاه قضا از دو کارخانه صنایع پوشش ایران و رشت الکتریک، اظهار داشت: متأسفانه در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی برخی از واگذاری‌ها متاثر از ضوابط صورت نگرفته است.

وی با بیان این که در بخش واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی‌ها رانت‌هایی مشاهده می‌شود، گفت: موضوع کارخانه‌های صنایع پوشش ایران و رشت الکتریک در دولت‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم پیگیری شد اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد و مقام‌های عالی استان به راحتی از این موضوع گذشتند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان این که صنایع پوشش ایران و رشت الکتریک جزو سرمایه‌های استان گیلان هستند، تصریح کرد: علیرغم این که برخی‌ها اصرار داشتند استان گیلان نمی‌تواند یک استان صنعتی باشد اما در واقعیت این استان صنعتی بود و شرکت‌ها و صنایع بزرگی در این استان فعالیت داشته و دارد.

محمد صفری در همین خصوص به شرکت ریسندگی املش اشاره کرد و یادآور شد: در شرکت بزرگی همچون ریسندگی در املش چند صد نفر فعالیت داشتند که به دلیل واگذاری ناصحیح به تعطیلی کشیده شد و البته بسیاری از شرکت‌ها و صنایع در استان به دلیل اجرای اشتباه اصل ۴۴ قانون اساسی تعطیل شدند.

وی از دستگاه قضا خواست که با جدیت به موضوع خصوصی‌سازی صنایع پوشش ایران و رشت الکتریک ورود کند؛ چراکه مردم امیدوار هستند با دستورات رئیس دستگاه قضا و پیگیری‌های او این دو کارخانه مجددا احیا و منتج به نتیجه شود.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا