آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

با دستور شهردار رشت؛

پایان حواشی جمع آوری نرده های حفاظتی خطوط بی‌.آر.تی جهت جلب رضایت شهروندان رشت

خطوط بی‌.آر.تی

اختصاصی تدبیر شرق: نخستین فاز خطوط اتوبوس بی. آر. تی رشت در دوران شهرداری محمد علی ثابت قدم در حالی افتتاح شد که آغاز اجرای آن از سوم خرداد ماه سال ۹۴ با حواشی متعددی همراه بود به طوری که قطع درختان مسیر اجرای خطوط بی. آر. تی، ایجاد اختلال در حمل و نقل و جابجایی شهروندان و کسبه ساکن در مسیر فوق و نرسیدن به موقع اتوبوس ها از جمله این حواشی بود.

پس از راه اندازی خط اتوبوس بی.آر.تی و نرده های حفاظتی آن در مسیر میدان حشمت تا میدان مصلی در سال ۱۳۹۶ دوره مسعود نصرتی شهردار وقت ورق برگشت و فرامرز جمشید پور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت در خصوص جمع کردن نرده های خطوط بی.آر.تی گفت:  طرح جامع حمل و نقل در سطح کلان پس از هشت سال، امسال مصوب شد و بر این اساس جمع آوری نرده های بی.آر.تی در رشت بر پایه طرح جامع مصوب شورای عالی ترافیک کشور صورت می گیرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به امنیت جان مردم خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس گزارش پلیس مبنی بر تصادفات منجر به فوت پس از ایجاد نرده های ویژه بی.آر.تی در این مسیر، این امر می تواند دلیل دیگری برای جمع آوری نرده ها در مسیر میدان فرهنگ تا حشمت باشد.

در نهایت در سی امین جلسه شورای چهارم شهر رشت با حصور نصرتی شهردار وقت ،جمع آوری نرده های بی آر تی با حفظ خط ویژه و ایجاد جدا کننده های غیر از میله و امکان پارک حاشیه ای در یک سوی خیابان، مورد تایید اعضای شورا قرار گرفت و طبق نظر شورای ترافیک استان مقرر شد، طرح سه ماه آزمایشی از اسفند ماه ۹۶ اجرایی گردد.

هر چند جانمایی نامناسب و به تبع آن خسارتهای جانی و مالی به عابرین ، موتور سواران و رانندگان می تواند دلیل اصلی شکست این پروژه باشد اما هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و دغدغه مردم از هدر رفت بیت المال و بازتاب آن در رسانه‌های ملی از اتفاقات ناگواری بود که در اذهان عمومی باقی‌مانده است.

در راستای افزایش میزان رضایتمندی شهروندان رشت امروز معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت با اشاره به جمع آوری بخشی از نرده های خط ویژه در سال ۹۶ گفت: بخشی از این نرده ها از میدان دکتر حشمت تا میدان فرهنگ در سال ۹۶  جمع آوری شد و اکنون با توجه به نزدیک شدن به سال جدید و درخواست های مکرر شهروندان، شهرداری رشت اقدام به جمع آوری بقیه این نرده ها کرده است

نکته قابل توجه در اظهارات غلامعلی نیک فهم تاکید بر لزوم حفاظت از بیت المال بود که اظهار داشت قطعا شهرداری رشت از این نرده ها در جای مناسب استفاده خواهد کرد تا از هدر رفت بیت المال جلوگیری نماید.

حال با توجه به کشمکش های فراوان از سال ۱۳۹۴ در راستای راه اندازی خطوط بی.آر.تی و پس از آن جمع آوری نرده های حفاظتی این خطوط به نظر می رسد نگاه کارشناسانه دقیق به پروژه های زیر بنایی و جلب رضایتمندی شهروندان و پاسداری از منافع بیت المال باید از الویت ها و دغدغه های اصلی مدیران شهری بوده با تصمیم گیری های موثر و قاطع روند توسعه شهری را سرعت بخشند.

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا