آخرین خبرهاتیتر اولخبر داغ

وزیر اطلاعات: براساس فتوای رهبری، سلاح هسته ای حرام است، اما اگر ما را به آن سمت هول بدهند، دیگر تقصیر ایران نیست / اگر گربه‌ای را گوشه‌ای گیر بیندازند ممکن است رفتاری کند که گربه‌ای که آزاد است آن رفتار را نمی‌کند

سلاح هسته ای

علوی وزیر اطلاعات گفت: رهبری صراحتا در فتوای خود فرمودند که تولید سلاح هسته‌ای خلاف شرع است و جمهوری اسلامی سراغ آن نمی‌رود و آن را حرام می‌داند اما اگر گربه‌ای را گوشه‌ای گیر بیندازند ممکن است رفتاری کند که گربه‌ای که آزاد است آن رفتار را نمی‌کند. اگر ایران را به آن سمت‌ها هل دهند تقصیر ایران نیست تقصیر کسانی است که ایران را به آن سمت هل دادند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی تاکید کرد درحالیکه امروز دشمنان به دنبال آن هستند که امنیت کشور را به هم بزنند اما جمهوری اسلامی ایران امروز در یکی از مقاطع پرامنیت به سر می‌برد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، وزیر اطلاعات دوشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به تشریح وضعیت امنیتی کشور در چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی پرداخت.

حجت‌الاسلام علوی در آغاز با بیان اینکه اگر تحرک‌های آمریکا را جنگ روانی بدانیم ساده اندیشی است، گفت: آمریکا جدی برای ضربه زدن نظامی به ایران برنامه داشت و می‌خواست شکست خود را در جنگ اقتصادی به این وسیله جبران کند و این بر اساس اطلاعاتی است که داریم.

او ادامه داد: اینکه بمب افکن‌های بی ۵۲، سی و شش ساعت پرواز می‌کردند و ناو هواپیمابر خود را در اقیانوس هند برای دوری از تیررس ایران مستقر کردند، برای این بود که ضربه خود را به ایران وارد کنند.

حجت الاسلام علوی افزود: نمایش قدرت نیروهای مسلح ما در این زمان آن‌ها را در عملیاتشان دچار تردید کرد زیرا اگر جنگنده‌های آن‌ها از هر فرودگاهی در هر کشوری پرواز می‌کردند، فرودگاه و تأسیسات آن کشور با خاک یکسان می‌شد بنابراین نتوانستند از هیچ کشوری به جز ناوهایشان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با سرنگون شدن پهپاد فوق مدرنشان فهمیدند آسمان ایران برای جنگنده‌های آنها امن نیست.

وزیر اطلاعات در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با رفتن به اقیانوس هند از تیررس ما خارج می‌شوند، افزود: اما زمانی که در رزمایش یگان موشکی سپاه هدف متحرکی در فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری نابود شد، حساب کار دستشان آمد که اگر دست از پا خطا کنند یا یک موشک از ناو هواپیمابر آنها شلیک و یا یک جنگنده بلند شود، ناو هواپیمابر آن‌ها هدف قرار می‌گیرد و حال وقتی آمریکایی‌ها آسیب پذیری خود را دیدند منصرف شدند.

او ادامه داد: اکنون سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه در حال تماس با ما هستند و درخواست کمک می‌کنند که روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران از سر بگیرند، البته این مربوط به کشورهایی است که روابط خود را با ما قطع کرده اند و آنهایی که رابطه بسیار سرد با ما دارند نیز برای بهبود روابط از ما درخواست کمک می‌کنند.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: حال همان کشورهایی که ایران ستیزی را به آمریکایی‌ها توصیه می‌کردند اکنون به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنند با ایران کنار بیاید که این نتیجه مقاومت ملت ایران، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و اقتدار نیروهای مسلح ما است.

وزیر اطلاعات در ادامه درباره بازگشت ایران به تعهدات برجامی پس از راستی آزمایی لغو تحریم‌ها به وسیله آمریکا نیز گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه راهبرد عقلانی و منطقی را مطرح کردند زیرا ما پایبندی خود را به تعهدات نشان داده‌ایم و حال کسانی باید راستی آزمایی شوند که پیمان شکنی کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران نیازی به بازگشت آمریکا به برجام ندارد و منتظر او هم نیست، گفت: آنها در برابر کاهش تعهدات ایران در چارچوب برجام و آغاز غنی سازی ۲۰ درصد هر کاری توانستند انجام دادند، اما نتیجه‌ای نگرفتند.

حجت الاسلام علوی افزود: تحریم‌های ترامپ برای ملت ایران فشارهای زیادی ایجاد کرد اما برای صنعت هسته‌ای ما فرصت بود.

وزیر اطلاعات در ادامه با بیان اینکه دنیا به ما حق داد که به علت خروج یک جانبه آمریکا از برجام، ایران نیز حق دارد تعهدات برجامی خود را کاهش دهد، گفت: در جریان توافق هسته‌ای موفق شدیم به جای توقف تولید اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده ۴۵۰ تن کیک زرد وارد کشور کنیم که مانند نفت خامی که برای پالایشگاه هاست برای سال‌ها نیاز فعالیت هسته‌ای ما را تأمین می‌کند.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: در جریان تحقیق و توسعه به دستاوردهای بسیار بزرگی دست یافته ایم که باید آزمایش عملی می‌شد و خروج آمریکا از برجام و کاهش تعهدات برجامی از طرف ما این فرصت را ایجاد کرد که دستاوردهایمان را آزمایش کنیم.

وی افزود: بر اساس برجام، از حجم برنامه هسته‌ای ما کم شد اما از نظر کیفیت افزایش یافت و زمانی که رهبر معظم انقلاب امر فرمودند غنی سازی ۲۰ درصد انجام شود، این اتفاق افتاد در حالی که بسیاری فکر می‌کردند صنعت هسته‌ای دیگر وجود ندارد.

حجت الاسلام علوی گفت: آن روز که اراده کردیم به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، غنی سازی ۲۰ درصد را آغاز کردیم و توان هسته‌ای ما محفوظ است و با قوت کار خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: در تحقیق و توسعه توانستیم سانتریفیوژ IR۶ را به مرحله تولید برسانیم و عملیاتی کنیم و هر کدام از این سانتریفیوژها با گرفتن جای کمتر کار ۱۰ سانتریفیوژ قدیمی را انجام می‌دهد.

وزیر اطلاعات گفت: صنعت هسته‌ای ما صلح آمیز است و فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز سلاح هسته‌ای را حرام اعلام کرده است، اما اگر جمهوری اسلامی ایران را به آن سمت هول بدهند دیگر تقصیر ایران نیست بلکه تقصیر آن‌هایی است که ایران را هول داده اند، گرچه در شرایط عادی جمهوری اسلامی ایران چنین نیت و برنامه‌ای ندارد.

حجت الاسلام علوی افزود: حرف‌هایی که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها درباره توقف کاهش تعهدات ایران می‌زنند بی منطق است و این ادبیات همان طور که تحریم‌ها جواب نداد در ایران جواب نمی‌دهد.

وی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران برجام را نشکسته است که کاهش تعهدات خود را برای رفع تحریم‌ها متوقف کند، گفت: تنها راهی که آمریکایی‌ها دارند برداشتن یک باره تحریم هاست و باید به برجام بازگردند تا ایران نیز به آن بازگردد.

او ادامه داد: اگر منطقی به مسأله خروج آمریکا از برجام نگاه کنیم، آن‌ها باید خسارت تحریم‌های یک جانبه غیرقانونی که بدون تصویب شورای امنیت تحمیل کردند را بدهند.

وزیر اطلاعات افزود: اگر کشوری به کشور دیگری تجاوز نظامی کند باید غرامت پرداخت کند و تحریم‌ها نیز جنگ اقتصادی بر ضد ما بود و بر آن اساس باید خسارت‌های ما را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: نه تنها عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها نداریم بلکه منتظر او نیز نیستیم، زیرا مشکل تحریم را رفع اثر و خنثی کرده ایم و بیش از این نیز خنثی خواهیم کرد.

وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به اینکه هر جا نیاز به حضور مردم بوده است آن‌ها به بهترین شکل حضور داشته و جان فشانی و همراهی کرده اند، گفت: باید هر کاری که می‌توانیم برای حل مشکلات معیشتی مردم انجام دهیم و این ظلم به مردم است که از ظرفیت‌ها به جای حل مشکلات مردم برای دعواهای خودمان استفاده کنیم.

حجت الاسلام علوی در ادامه افزود: برخی فعالان سیاسی نیز با کلیت نظام اسلامی همراهی و در عین حال انتقادهای منصفانه‌ای مطرح کردند و بی رحمانه به دولت نتاختند، اما برخی از آن‌ها رعایت نکردند و به نام انتقاد هر حمله نامهربانانه‌ای را به یکدیگر به ویژه دولت انجام دادند.

وی با بیان اینکه نباید دولت را تخریب کنیم، به آن تهمت بزنیم و خائن، نابلد و پیر و خسته بخوانیم، گفت: این‌ها انتقاد نیست و ما از مخالفان داخلی انتظار داریم در انتقادها انصاف را رعایت کنند، آب به آسیاب دشمن نریزند و با عملیات روانی و مخرب ابتکار عمل را از دولت سلب نکنند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه از انتقاد استقبال می‌کنیم اما برخی انتقادها، توهین و مسخره کردن است، افزود: انصاف در انتقاد این نیست که اثر تحریم‌های دشمن را به پای دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور بنویسیم و بر طبل ناکارآمدی دولت بکوبیم زیرا این کشور را در این شرایط سرپا نگه داشته است.

وی با تاکید براینکه انصاف در انتقاد این نیست که فشارهایی که بر اثر تحریم‌ها ایجاد شده است را نتیجه سوء مدیریت دولت بدانیم، گفت: مردم اگر فشارها را نتیجه تحریم و توطئه دشمن بدانند در مقابل آن مقاومت می‌کنند اما اگر نتیجه ناکارآمدی دولت بدانند تحملشان پایین می‌آید.

وی افزود: مخالفت‌ها نباید به دشمنی‌ها با یکدیگر منجر شود، ما سربازان یک فرمانده و فرزندان یک خانواده هستیم، سربازان یک جبهه که به سمت هم تیراندازی نمی‌کنند بلکه باید به سمت دشمن هدف گیری کنند.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: تعطیل شدن بسیاری از واحدهای تولیدی به این دلیل است که مواد اولیه آن‌ها فقط از خارج کشور وارد می‌شد، اما جلوگیری از تعطیل شدن بسیاری از واحدها به وسیله دولت را نباید نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: توانمندی‌های داخلی کم نیست و می‌توانیم نیازهای خود را رفع کنیم، اما این توانمندی‌ها باید مدیریت شوند.

وزیر اطلاعات در ادامه به تحرکات گروه‌های تروریستی در منطقه اشاره کرد و در این باره گفت: حکومت خودخوانده داعش متلاشی شد اما حمایت‌ها از جریان‌های تروریستی پایان نیافته و تجهیز آن‌ها متوقف نشده است.

وی افزود: آن‌ها در این مدت تلاش‌های بسیاری انجام دادند اما صدها تیم تروریستی به وسیله وزارت اطلاعات کشف شده و زیر ذره بین رفته است و سرکرده‌های آن‌ها ضربه خورده و به هلاکت رسیده اند.

وزیر اطلاعات گفت: این که در دو سال اخیر اتفاقی نیفتاده است تصادفی نیست و تلاش شده با راهبردهای جدید وزارت اطلاعات به گونه‌ای با آن‌ها برخورد شود که مردم کمتر متوجه شده اند و اگر این برخوردها نبود اکنون ناامنی‌های بسیار زیادی در کشور وجود داشت.

وی افزود: مردم نقش وزارت اطلاعات را درک می‌کنند و این وزارت در نگاه مردم جایگاه ویژه‌ای دارد و بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده از محبوب‌ترین دستگاه‌های کشور در بین مردم است.

حجت الاسلام علوی در ادامه با بیان اینکه این وزارتخانه از هجمه‌های خودی‌ها در امان نبوده است، گفت: در مصاحبه تلویزیونی گفتم بیشترین هجمه به دولت و وزارت اطلاعات به وسیله خودی‌ها بوده است اما برخی گفتند فلانی گفته بیشترین انتقادات به وزارت اطلاعات به وسیله خودی‌ها بوده است و با خودی‌ها چکار کرده اید که این قدر انتقاد کرده اند.

او ادامه داد: من کی گفتم انتقاد! ما از انتقاد استقبال می‌کنیم اما از ما انتقاد نشد بلکه به وزارت هجمه شده است و این که در وزارت چیزی نبوده و به آن نسبت داده اند و تخریب وزارت را آغاز کرده اند.

وزیر اطلاعات افزود: دو ساعت پس از شهادت شهید فخری زاده شروع کردند علیه وزارت شعار دادن بدون این که بدانند وزارت اطلاعات در این مسأله چه نقشی داشته است، اما دو روز بعد به دلیل این که وزارت گفت دو ماه پیش از ترور اعلام کرده است در این نقاط دشمن کار جمع آوری اطلاعات انجام می‌دهد و پنج روز پیش از ترور نیز گفته بود دشمن برنامه ترور شهید فخری زاده را در این نقطه دارد، شعارها متوقف شد.

حجت الاسلام علوی گفت: وزارت اطلاعات فقط زمان ترور شهید فخری زاده را نمی‌دانست و با توجه به این که این شهید جزو نیروهای مسلح بود و آن فردی که امکانات ترور را فراهم کرده بود هم از اعضای نیروهای مسلح بود و ما نمی‌توانیم در حوزه نیرهای مسلح کار اطلاعاتی انجام دهیم، از آن‌ها خواستیم فردی را معرفی کنند تا روی قضیه کار کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه پیش از این که نیروهای مسلح نماینده‌ای معرفی کنند، شهید فخری زاده ترور شد.

او ادامه داد: در انتقاد باید عملکرد یک دستگاه سنجیده شود و آنجایی که اشکال وجود دارد انتقاد شود، اما بدون این که عملکرد وزارت اطلاعات را بسنجند، حملات به این وزارتخانه را آغاز کردند.

وی افزود: در یک مصاحبه گفتم با “یا زهرا (س)” آغاز کردیم، اما بسیاری ما را مسخره کردند و کسانی این کار را انجام دادند که هیاتی هستند و ادعای توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را دارند. آن‌ها گفتند فلانی گفته است من کار اطلاعاتی بلد نیستم و آقای روحانی گفته است مادرت حضرت زهراست و از او بخواه و فلانی هم وزارت را قبول کرده است.

وزیر اطلاعات گفت: این حرف تحریف شده است زیرا آقای روحانی با شناخت از سوابق و مبارزات پیش از انقلاب اسلامی من، این پیشنهاد را داد.

حجت الاسلام علوی افزود: من چهار دوره عضو کمیسیون‌هایی بودم که با ادغام آنها کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایجاد شد که از جمله آنها کمیسیون تدوین قانون وزارت اطلاعات بود.

او ادامه داد: دو سال در وزارت دفاع مشغول بودم و از بیشتر صنایع دفاعی بازدید کردم که تنه به تنه‌ ی کار اطلاعاتی می‌زند و ۹ سال به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس عقیدتی – سیاسی ارتش بودم.

حجت الاسلام علوی گفت: زمانی که آقای روحانی پیشنهاد وزارت اطلاعات را به من داد، به دلیل آن چه که میان علما مرسوم است که وقتی مسئولیتی را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند با حالت شوق و شعف، چشم چشم نمی‌گویند و استنکاف می‌کنند پاسخ دادم، اما این سخنان را برداشتند و در سر طرف کوبیدند که فلانی کار امنیتی بلد نبوده اما در عین حال حاضر شده است وزیر اطلاعات شود.

او ادامه داد: من یک عمر کار امنیتی کردم اما با دستگاه امنیتی مانند وزارت اطلاعات تا زمانی که درون آن نباشی نمی‌توان با آن آشنا شد چرا که وزارت اطلاعات مانند وزارت کشور نیست که با چند بار رفت و آمد در آن، با کارش آشنا شوی.

وی تاکید کرد: حرف من نشناختن وزارت اطلاعات بود که با یک ماه کار کردن در آن، شناخت به دست آوردم.

او ادامه داد: در جایی از خاطرات کودکی ام می‌گفتم که در شش – هفت سالگی نقاشی و عکاسی می‌کردم اما مسخره کردند و گفتند وزیر نقاش اما من افتخار می‌کنم که در نوجوانی عکاسی، نقاشی و در تئاتر بازی و در زمان جوانی مبارزه می‌کردم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی در ادامه به ارتقای سطح کیفی وزارت اطلاعات در دوران مدیریت خود اشاره کرد و گفت: مسئولانی که گزارش ها، تحلیل‌ها و پیش بینی‌های وزارت اطلاعات را دریافت می‌کنند، همه اتفاق نظر دارند که داده‌های این وزارت ارتقای کیفی چشم گیری یافته است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: امروز اقدام‌های این وزارتخانه با یک مدیریت و برنامه‌ریزی قوی انجام می‌شود اما برخی همچنان به انتقاد می‌پردازند و می‌گویند این موفقیت‌های وزارت اطلاعات ربطی به وزیر ندارد، حال چگونه است که یک اتوبوس از مسیر پر پیچ و خمی عبور می‌کند اما راننده نقشی در این مهم ندارد.

وی افزود: در هفت سال گذشته آن قدر به وسیله وزارت اطلاعات کارهایی انجام شده که سابقه نداشته است و بسیاری از آن‌ها قابل گفتن نیست و درصد کمی از آن‌ها را می‌توانیم در رسانه مطرح کنیم.

او ادامه داد: در این سال‌ها با تشویق وزیر، کارکنان وزارت اطلاعات در پی ارتقاء و تقویت توان علمی خود بوده اند و هزاران نفر لیسانس و فوق لیسانس گرفته اند و صدها نفر نیز در مقطع دکترا تحصیل کرده اند که این ارتقای علمی اکنون در داده‌های وزارت اطلاعات خود را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام علوی افزود: در این دوره هزاران مسکن برای کارکنان وزارت اطلاعات ساخته و تحویل داده ایم در حالی که وزارت اطلاعات در گذشته در این زمینه کارنامه موفقی نداشت.

او گفت: در وزارت اطلاعات چیزی به نام مسکن سازمانی وجود نداشت اما اکنون صدها مسکن سازمانی در شهرهای ناامن ساخته ایم و کارکنان خود را در آن‌ها مستقر کرده ایم تا نگران امنیت خانواده هایشان نباشند.

وی افزود: در دوره پیش از من در مجموع برای وزارت اطلاعات؛ ۳۰۰ هزار مترمربع کار عمرانی شده بود که قابل تقدیر است، البته این کار در سال‌های پردرآمد کشور اتفاق افتاد که دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت با قیمت هر بشکه ۱۲۰ دلار می‌فروختیم.

وزیر اطلاعات ادامه داد: در دوره خشکسالی، کم پولی و تحریم که بنده حضور داشتم در مجموع دو میلیون مترمربع کار عمرانی کردیم.

حجت الاسلام علوی در ادامه افزود: دانشکده کوچک وزارت اطلاعات را با ۲۰۰ دانشجو تحویل گرفتیم و اکنون آن را به دانشگاهی با چند هزار دانشجو تبدیل کرده ایم همچنین ساخت دانشگاه وزارت اطلاعات با ۲۰۰ هزار مترمربع از سال ۹۵ آغاز شد و امسال به بهره برداری می‌رسد.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت: در دوره‌ای مسئولیت مقابله با ترور را در کشور به عهده گرفتیم که تروریست ها، هار شده و قدرت گرفته بودند و حکومت خودخوانده داشتند و دشمنان نیز از آن‌ها حمایت می‌کردند که ما صدها تیم تروریستی را زیر ضربه بردیم و نفس آن‌ها را گرفتیم.

وی افزود: بخش فنی وزارت اطلاعات از ابتدای مسئولیت ما رشد و توسعه یافته است و اکنون با قدرت فنی، کار اطلاعاتی و رصد را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام علوی در ادامه با بیان اینکه یک پایه امنیت امروز کشور، رصد فنی وزارت اطلاعات است، گفت: با این کار آرامش به جامعه داده ایم و مردم به جای ترسیدن از وزارت اطلاعات، با شنیدن نام این وزارتخانه احساس امنیت و آرامش می‌کنند اما دشمن احساس ناآرامی و وحشت دارد.

وی افزود: پیش از دوره ما، مراسم ۱۶ آذر در پنج – شش دانشگاه برگزار و به اغتشاشات خیابانی، شکسته شدن شیشه‌ها و آتش زدن اتوبوس‌ها تبدیل می‌شد اما ما در این هفت سال ۱۶ آذر را به گونه‌ای مدیریت کرده ایم که هر سال حدود ۳۶۰ دانشگاه برنامه ۱۶ آذر را برگزار می‌کنند و در هیچ دانشگاهی به دلیل مدیریت اطلاعاتی و نه مدیریت پلیسی، اغتشاش ایجاد نشده است.

او ادامه داد: با یک عملیات پیچیده اطلاعاتی، سرکرده انجمن پادشاهی که حسینیه شیراز را منفجر کرده بودند و سرکرده حرکت تجزیه طلب خوزستان را به ایران بازگرداندیم و این‌ها کارهای کوچکی نیست و سرویس‌های اطلاعاتی دیگر کشورها را دچار شگفتی کرده است.

وی افزود: صدها مورد فساد اقتصادی را در زمینه‌های فرار مالیاتی، تصرف اراضی ملی، دلالی ارز، قاچاق و ارتشاء زیر ضربه بردیم و از آلوده شدن فعالان اقتصادی به فساد جلوگیری کردیم تا خط تولید، مصون بماند.

وزیر اطلاعات همچنین با بیان اینکه جاسوسان ۱۰- ۱۵ ساله را در مراکز حساس شناسایی و دستگیر کردیم و جاسوسی را ابزار بازی‌های سیاسی قرار ندادیم، گفت: بیخود به افراد برای این که از نظر سیاسی نتایجی بدست آوریم، اَنگ جاسوسی نزدیم.

او ادامه داد: با تجربیات خود، وزارت اطلاعات را وارد کار ساخت فیلم و سریال کردیم تا افزون بر آموزش عمومی و صیانت در برابر جاسوسی، اهداف اطلاعاتی را محقق کنیم و فیلم‌های “روباه”، “ماجرای نیمروز”، “سیانور”، “امکان مینا”، “روز صفر”، “شبی که ماه کامل شد” و سریال‌های “پازل”، “تعبیر وارونه یک رویا”، “سارق روح” و “خانه امن” محصول این رویکرد بود.

حجت الاسلام علوی گفت: سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان به صورت اتحادیه دست به دست هم داده اند و بر ضد ما فعال هستند اما ما یک سرویس هستیم و هم پیمان جدی هم نداریم، البته سرویس دوست داریم و همکاری ما معمولی است و از آن‌ها تشکر می‌کنیم اما سرویس‌های اطلاعاتی دشمن، با انگیزه و خون خوارانه در مقابل ما قرار گرفته اند و همه تلاششان را برای وارد کردن آسیب به ما انجام می‌دهند.

وزیر اطلاعات افزود: آن‌ها همکاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند که این همکاری بین ما و سرویس‌های دیگر نیست.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان می‌خواهند سربازشان را از درون کشور انتخاب کنند و با روش‌های گوناگون به وسیله‌ی فضای مجازی، این کار را انجام می‌دهند البته نه به عنوان سرویس اطلاعاتی بلکه افراد را قبلاً شناسایی می‌کنند که در پی چه چیزی هستند و با همان پوشش سراغ آن‌ها می‌روند.

وی افزود: در پوشش مؤسسه‌ی تحقیقاتی و مطالعاتی سراغ کسانی می‌روند که در پی مطالعه و تحقیق هستند و فعالان اقتصادی را با پوشش بنیاد اقتصادی و اهالی فرهنگ را با پوشش نهادهای فرهنگی جذب می‌کنند، بدون این که شخص متوجه شود در دام سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان قرار گرفته است و پس از مدتی که متوجه می‌شود در دام سرویس‌های اطلاعاتی است، ممکن است شرایط برای بیرون آمدنش فراهم نباشد.

وزیر اطلاعات در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی در چهل و دو سال گذشته با پیروزی‌های پیاپی بر توطئه‌های دشمنان و طرح‌های ناامن ساز آن‌ها غلبه کرده است، گفت: در مقاطعی دشمنان دست به دست هم دادند و توان خود را برای مخدوش کردن امنیت ایران به کار گرفتند اما با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگاه‌هایی که در مؤلفه امنیت کشور اثرگذار هستند ناکام ماندند و توانستیم از این پیچ‌های پرخطر عبور کنیم.

حجت الاسلام علوی همچنین با اشاره به اینکه اکنون جمهوری اسلامی ایران در امنیت است اما دشمنان همه توان خود را برای ناامن کردن آن به کار گرفته اند، افزود:امسال هم جشن پیروزی انقلاب و هم جشن پیروزی بر تحریم‌های ظالمانه آمریکا برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را داریم.

او ادامه داد: آمریکا به مردم ایران تحریم‌های ظالمانه‌ای را تحمیل کرد که با هدایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت از آن تحریم‌ها پیروز و سربلند خارج شدیم و بانی تحریم‌ها نیز به فاضلاب تاریخ انداخته شد.

وی افزود: ملت ایران با اقتدار راه امام و آرمان‌های انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند و در برابر تحریم‌ها با ملت‌ها و کشورهای دیگر تفاوت دارد زیرا نه تسلیم اراده دیگران می‌شود و نه اجازه تحمیل اراده را به کسی می‌دهد.

وزیر اطلاعات در پایان تاکید کرد: ملت ایران ملتی است که برای آسایش، از عزت و کرامت خود صرف نظر نمی‌کند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

یک دیدگاه

  1. سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات گفت: اگر هل ندهند سلاح هسته‌ای حرام است.

    آقای علوی،
    مطمئن باشید حرامی که با هل حلال شود حاصلی جز گرفتار شدن به سرنوشت صدام حسین معمر قذافی نیکلای چائوشسکو نخواهد داشت.
    این غافلان که آینه‌پرداز می‌دهند، در خانه‌ای که نیست کس آواز می‌دهند.
    کم‌همتان به حاصل دنیای مختصر، در صید پشه زحمت شهباز می‌دهند.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی،
    2- به رسمیت شناختن حق #آزادی_بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا