آخرین خبرهااستان ها

پایان سالها چشم انتظاری؛ تکمیل پروژه بهسازی آرامگاه دکتر حشمت

همزمان با دهه فجر؛

تدبیرشرق/سید محمد احمدی شهردار رشت امروز (دوشنبه ۲۰ بهمن) در آئین بهره برداری از پروژه بهسازی آرامگاه دکتر حشمت که با حضور جمعی از مدیران استانی و اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم باز هم شاهد اجرای پروژه‌های فرهنگی در سطح شهر رشت باشیم و این روند استمرار پیدا کند.

شهردار رشت در این مراسم عنوان کرد: پروژه بهسازی آرامگاه دکتر حشمت که امروز شاهد افتتاح آن هستیم با تلاش شبانه‌روزی همه عوامل و دست‌اندرکاران و تک تک اعضای شورای شهر رشت محقق شد.

سید محمد احمدی با بیان اینکه اجرای یادمان آرامگاه دکتر حشمت در سال ۹۷ آغاز شد، خاطرنشان کرد: طرح این یادمان برگزیده مسابقه سال ۹۱ و برگرفته از نمادهای بومی گیلان بوده است.
شهردار رشت اجرای هر چه بیشتر پروژه‌های فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برای اجرای پروژه بهسازی آرامگاه دکتر حشمت رقمی معادل ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر ابراز داشت: شهردار رشت برای رونمایی از یادمان آرامگاه دکتر حشمت پیگیری‌های زیادی انجام داده است.

فرهام زاهد ضمن تشکر از اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و همچنین اداره کل ارشاد اسلامی گفت: شهرداری در کنار وظیفه‌های عمرانی و ذاتی خود مثل رفت و روب، بحث فضای سبز و مدیریت شهر رسالتی هم در حوزه فرهنگی و کارهای عام‌المنفعه دارد که البته به دلیل شرایط بد اقتصادی ما از این موضوع کمی فاصله گرفتیم اما سعی می‌کنیم کارهای خوبی را به انجام برسانیم.

* همه ما به میراث معنوی گیلان می‌بالیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه میراث معنوی و بزرگان علمی، دینی و فرهنگی ریشه‌های ما هستند اذعان کرد: در گیلان ریشه‌های ما، مفاخرمان میرزا کوچک جنگلی، دکتر حشمت، پروفسور رضا و پرفسور سعیمی و شیون فومنی و صدها چهره شاخص و برتر دیگر هستند.

فیروز فاضلی میراث معنوی استان گیلان را بسیار ارزشمند خواند و با تاکید بر اینکه همه ما به این میراث بزرگ می‌بالیم اضافه کرد: شمار آثار و میراث ناملموس گیلان بسیار زیاد است که اگر بخواهیم آنان را طبقه‌بندی کرده و تجلیل کنیم به سال‌ها زمان نیاز داریم.

یوسف یزدانی شهردار منطقه دو رشت نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، از حضور شهردار پرتلاش، اعضای شورای شهر رشت و مدیران استانی و شهرستانی به ویژه دکتر فاضلی مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان در مراسم افتتاح پروژه بهسازی آرامگاه دکتر حشمت تشکر و قدردانی کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا