آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

شهردار لنگرود:بهره برداری از ۴۰ پروژه شهرداری لنگرود با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان

پروژه شهرداری لنگرود

رجایی گفت: در ایام الله دهه فجر امسال ۴۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که افتتاح این تعداد از پروژه ها باعث شد تا مردم بدانند مسئولین نهادهای مختلف در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

به گزارش تدبیرشرق، همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر پروژه های افتتاحی شهرداری لنگرود با حضور معاون  توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان، فرماندار لنگرود، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود در سالن کنفرانس اجتماعات شهرداری به بهره برداری رسید.

« سید مهدی رجایی » با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: شهرداری لنگرود در دوره پنجم شورای اسلامی تعامل خوبی با مجموعه اعضای شورای اسلامی شهر داشته و گزارش عملکرد دهه فجر بیانگر تعامل و همراهی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی است.

شهردار لنگرود با بیان اینکه در طی این مدت پروژه های عمرانی شهرداری لنگرود  در سطح استان با این وسعت و حجم  همیشه پرچم دار بوده و بیشترین پروژه های عمرانی در شهر لنگرود به بهره برداری رسیده است، افزود:  در ایام الله دهه فجر امسال ۴۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید افتتاح این تعداد از پروژه ها باعث شد تا مردم بدانند بابت انقلابی که به خاطر آن خون ها داده شده است مسئولین نهادهای مختلف در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

رجایی با اشاره به اینکه شهرداری لنگرود طبق برنامه ریزی انجام شده توانسته  پروژه های کوتاه مدت و میان مدت را  به طور کامل انجام دهد، خاطرنشان کرد:  از جمله پروژه های میان مدت انجام لوله گذاری و هدایت آبهای سطحی است که با نوشتن طرح جامع دفع آب های سطحی شهر لنگرود، فاز به فاز در حال انجام و  بیش از ۵۰ درصد طرح انجام شده که حدفاصل هفته دولت تا دهه فجر خیابان های قوام ، فردوس ۱۱،  گیلان پاکت،  فردوس ۹،  دور میدان انقلاب لوله گذاری انجام شده است.

شهردار لنگرود ادامه داد: پروژه های بلند مدت از جمله کنارگذر میدان املاکی( ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی) کارخانه کمپوست با ۱۵ میلیارد تومان هزینه ( سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان هزینه شد) و احداث خیابان جدید در خیابان قوام شهر لنگرود است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی از پیاده روسازی و نصب کفپوش میدان نورانی شهر لنگرود ( بقعه سفید آستانه تا میدان نورانی)، آرامستان، میدان انقلاب خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال دیوار سازی رودخانه  در راه پشته و دباغ محله با اعتبارات ملی انجام شد و محوطه سازی جنب پل خشتی نیز در راستای احیای پل خشتی و استفاده بهتر مردم از این میراث انجام شد.

رجایی با اشاره به اینکه کل خیابان های اصلی شهر  آسفالت شده است و هم اکنون و در ادامه کار کوچه های شهر در حال آسفالت است، اذعان کرد: نصب روشنایی دور میدان انقلاب ، جاده چمخاله، جاده لیلاکوه  ، محوطه سازی و احداث پارکینگ جنب نهرخاله، المان میدان شهید نورانی و پیاده روسازی انجام شد و  احداث فضای سبز پارک حاشیه ای در جاده چمخاله( دو فاز گذشته پیاده روسازی و فضای سبز انجام شد) تا پایان دوره پنجم این مسیر به طور کامل به پایان برسد.

رجایی با اشاره به اینکه در کنار پروژه های عمرانی پروژه های خدمات شهر نیز در حال انجام است، افزود: ایجاد فضای سبز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نقشه های هوایی حاکی از این است که مساحت فضای سبز در تهران بیشتر از گیلان است و در گیلان هر آنچه هست طبیعی و خدادادی است و سیاست  احیای فضای سبز، درختکاری و گل کاری در شهرداری لنگرود در حال اجرایی است.

شهردار لنگرود با اشاره به اینکه زباله در استان گیلان یکی از معضل های اساسی است، خاطرنشان کرد: شهر لنگرود روزانه بیش از ۱۲۰ تن زباله دارد یکی از کارهای بزرگ شهرداری این است که تمام زباله های قدیمی را به مرکز دفن اصلی منتقل می کند چرا که محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تاکنون بالای هزار سرویس زباله حمل شده است.

گفتنی است، بودجه امسال ۶۳ میلیارد تومان بوده که تا دی ماه  محقق شده پیش بینی این است تا ۹۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

/شبستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا