آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

حریق ۳۲ هکتاری اراضی جنگلی و شهری در گیلان

اراضی جنگلی و شهری

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از وقوع ۲۷ نقطه حریق سطحی در گیلان خبر داد و گفت: ۳۲ هکتار از اراضی جنگلی و شهری گیلان روز گذشته در پی وزش باد گرم درگیر آتش شدند.

به گزارش تدبیرشرق, امیر مرادی با اشاره به آخرین جزئیات از حریق‌های حادث‌شده در گیلان طی روز گذشته تاکنون، اظهار کرد: بالغ‌بر ۲۲ هزار مترمربع از اراضی جنگلی و ۱۰ هکتار از اراضی شهری در گیلان به‌صورت سطحی در پی وزش باید شدید گرم درگیر آتش شده است.

وی با بیان اینکه ۹ شهرستان گیلان در ۲۷ نقطه طی روز گذشته درگیر آتش بودند، افزود: آستانه‌اشرفیه، تالش، رشت، رضوانشهر، رودبار، سیاهکل، شفت، فومن و لاهیجان به ترتیب بیشترین درگیری را با آتش داشتند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از گیلان حریق وجود ندارد، گفت: حریق‌های روز گذشته همگی سطحی بودن و با حضور آتش‌نشانی، یگان حفاظت از جنگل، بسیج، هلال‌احمر و نیروهای مردمی اطفا شدند.

مرادی با اشاره به آتش‌سوزی‌ها در رشت، خاطرنشان کرد: نهالستان لاکان با ۹ هکتار، منطقه چپرپرد زمان با چهار هکتار و منطقه سیاه اسطلخ با یک هزار متر درگیر آتش و همگی مهار شدند.

وی با اشاره به آتش‌سوزی‌های صورت گرفته در فومن، گفت: منطقه مولسکام با 2000 مترمربع و منطقه حسین کوه شولم با یک هزار مترمربع طعمه حریق و مهار شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به حریق‌های صورت گرفت در شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز گفت: منطقه لَلِه وَجِه سَر با یک هکتار از مناطق درگیر آتش در روز گذشته بوده است.

مرادی با اشاره به آتش‌سوزی‌های صورت گرفته در شهرستان لاهیجان، خاطرنشان کرد: منطقه زُمیدان با دو هزار مترمربع، منطقه سوستان پایین با پنج هزار مترمربع، منطقه نارنج لنگه با دو هزار مترمربع، منطقه گرده کرف با دو هزار مترمربع، منطقه مازی با پنج هزار مترمربع و منطقه کلکش با چهار هزار مترمربع از جکله حریق‌های صورت گرفته در لاهیجان بود که به‌صورت کامل توسط یگان حفاظت، آتش‌نشانی و نیروهای مردمی اطفا شدند.

وی همچنین با اشاره به حریق‌های به وقوع پیوسته در شهرستان سیاهکل نیز گفت: منطقه بالارود با پنج هزار مترمربع، روستای خرارود بل یک هزار مترمربع و منطقه سعیدی سرا با چهار هزار مترمربع ازجمله مناطق درگیر آتش در روز گذشته بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین به آتش‌سوزی در رودبار نیز اشاره کرد و گفت: منطقه سیدان با ۳۰۰ مترمربع، منطقه دوآب با پنج هزار مترمربع، منطقه کلاشم با یک هکتار، منطقه حلیمه جان با دو هکتار، منطقه نورالعرش با یک هزار مترمربع، منطقه حبیب‌آباد با یک هزار مترمربع و منطقه رود آباد با دو هزار مترمربع ازجمله مناطق درگیر آتش در رودبار بود.

مرادی شهرستان تالش را نیز ازجمله شهرستان هیا درگیر آتش برشمرد و گفت: در منطقه اسالم و منطقه کله سرا حدود چهار هزار مترمربع از اراضی جنگلی به‌صورت سطحی درگیر آتش و تا شب‌هنگام مهار شدند.

وی همچنین با اشاره به جزئیات آتش‌سوزی در شهرستان شفت نیز بیان کرد،  منطقه خلیلان چماچا با یک هکتار و منطقه پده با ۷۰۰ مترمربع روز گذشته درگیر آتش شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با برشمردن جزئیات حریق در شهرستان رضوانشهر، گفت: منطقه گنگلیوه خونی به ۲۰۰ مترمربع و منطقه کنکیزه خونی نیز با ۲۰۰ مترمربع روز گذشته طعمه حریق و خوشبختانه سریعاً با هماهنگی‌های صورت گرفته و حضور به‌موقع اطفا شدند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا