آخرین خبرهااستان هااسلایدر

۱۰۰ میلیارد اعتبار به پروژه های مدیریت پسماند شهرداری رشت اختصاص یافت

با پیگیری های شهردار رشت و هم‌افزایی ایجاد شده بین شورا و نمایندگان؛

تدبیرشرق/رییس شورای اسلامی شهر رشت گفت: با پیگیری ها و رایزنی های شهردار با دکتر نوبخت، رییس سازمان برنامه بودجه کشور، ۱۰۰ میلیارد اعتبار به پروژه های مدیریت پسماند شهرداری رشت، اختصاص یافته است.

۱۰۰ میلیارد اعتبار به پروژه های مدیریت پسماند شهرداری رشت، اختصاص یافته است.

احمد رمضانپور نرگسی با اشاره به اینکه معضل پسماند یک مشکل اجتماعی و محیط زیستی است و عزم همگانی و حاکمیتی می‌طلبد، تاکید کرد: رشت تنها شهری نیست که زباله‌هایش در سراوان تخلیه میشود بلکه از هزار تن زباله‌ای که در سراوان ریخته میشود، تنها ششصد تن این زباله‌ها متعلق به این شهر است و چهارصد تن بعدی از ۵۲ شهرستان، بخش و روستای دیگر به این منطقه آورده میشود.

وی با بیان اینکه اکنون تنها راه حل این مشکل، افزایش ظرفیت سوله‌های کارخانه کودآلی شهرداری است، بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت این سوله ۵۰۰ تن است که برای رسیدن به ظرفیت هزار تن، در تلاش برای احداث سوله‌های جدید، خوشبختانه اعتبار ساخت دو سوله شش هزار تنی را دریافت کردیم.

رمضانپور، هدف از ایجاد سوله‌های جدید را تخمیر پسماند و تبدیل آن به کود آلی دانست و گفت: از آن پس، ریجکت‌های پسماند موقتا به سراوان برده میشوند تا زمان به بهره برداری رسیدن کارخانه زباله سوز که از این ریجکت‌ها برای سوخت این کارخانه استفاده شود.

وی با ذکر این نکته که پیشرفت فیزیکی این سوله ها روند قابل قبولی دارد، گفت: امیدواریم تا پایان سال کار این سوله ها به اتمام برسد و در آغاز سال جدید نیز تجهیزات آن نصب شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا