آخرین خبرهااستان ها

قرارداد ساخت نخستین سردخانه منطقه آزاد انزلی توسط بخش خصوصی منعقد شد

همزمان با آغاز دهه فجر:

تدبیرشرق/در راستای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز مجتمع بندری کاسپین در حوزه نگهداری کالا در فضای پسکرانه این بندر، قرارداد «ساخت نخستین سردخانه منطقه آزاد انزلی» از سوی «شرکت راه چاران منطقه آزاد انزلی» و بخش خصوصی تحت عنوان «شرکت آلما کاسپین» منعقد شد.

در راستای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز مجتمع بندری کاسپین در حوزه نگهداری کالا در فضای پسکرانه این بندر، قرارداد «ساخت نخستین سردخانه منطقه آزاد انزلی» از سوی «شرکت راه چاران منطقه آزاد انزلی» و بخش خصوصی تحت عنوان «شرکت آلما کاسپین» منعقد شد.

براین اساس سردخانه مزبور در زمینی به مساحت ۵۲۰۰ متر مربع با صرف هزینه ۸۵۰ میلیارد ریالی ظرف دو سال در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین احداث می‌شود.

تکنولوژی مورد استفاده دراین سردخانه از امکا نات و تجهیزات به روز ایرانی و خارجی است که دارای کاربری دو منظوره و دو مداره خواهد بود که توان خدمات‌رسانی بالای صفر برای محصولات کشاورزی و باغی و نگهداری از کالاهایی چون گوشت و محصولات شیلاتی در دمای زیر صفر را دارا می‌باشد.

سازمان منطقه آزاد انزلی در مسیر تکمیل حلقه‌های لازم برای افزایش و توسعه زیرساخت‌های لازم برای صادرات و ترانزیت کالا برای کشورهای اوراسیا و حوزه دریای خزر و همزمان با اتصال این منطقه به خط ریل سراسری و تکمیل سه پست اسکله جدید، به ویژه اسکله رو رو، ساخت سردخانه مدرن را به منظور بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در این منطقه با تکیه بر ظرفیت‌های بخش خصوصی در دستور کار قرار داده است.

گفتنی است مجتمع بندری کاسپین دارای چهار پست اسکله احداث شده و دو پست اسکله در حال ساخت می‌باشد. این مجتمع بندری در مساحتی به ابعاد ۵۵۰ هکتار و پسکرانه ۳۵۰ هکتاری در فاز نهایی دارای ۲۲ اسکله خواهد بود و هم اکنون دارای حدود ۳۲۵۰۰ هزار مترمربع انبار مسقف، ۵۴۰۰۰ هزار تن مخازن فله مایع و ۴۵۰۰۰ تن سیلو می‌باشد؛ مجموعه امکاناتی که این بندر را به یکی از بنادر مهم و رو به رشد دریای خزر تبدیل کرده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا