آخرین خبرهااستان ها

رعایت توصیه‌های بهداشتی در جامعه، کم‌رنگ نشود|ضرورت نظارت‌ جدی در مناطق پرخطر

استاندار در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان:

تدبیرشرق/استاندار گیلان با تصریح اینکه نباید رعایت توصیه‌ها و الزامات بهداشتی در جامعه کم‌رنگ شود، بر ضرورت انجام نظارت‌های جدی در مناطق دارای وضعیت پرخطر (نارنجی) کرونایی استان تأکید کرد.

ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، با گرامیداشت ۱۲ بهمن ماه، سالروز بازگشت عزتمندانه بنیانگذار فقید سعید جمهوری اسلامی به میهن عزیزمان را گامی مهم در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و با تبریک این مناسبت به ایرانیان و گیلانیان سرافراز، افزود: برگزاری جشن پیروزی انقلاب امسال از آن جهت دارای اهمیت است که دشمنان، ملت ایران را تحت فشارهای شدید اقتصادی و سیاسی قرار دادند اما مردم با ایستادگی، نشان دادند که با اتکال به قدرت لایزال الهی، ایستادگی و مقاومت و اراده‌ای راسخ از سختی‌ها عبور می‌کنند.

وی ادامه داد: نظام و دولت جمهوری اسلامی در جریان مقابله با کرونا با همکاری خوب مردم و در فضای شایسته توأم با وفاق و همدلی توانست الگوی مدیریت موفقی از مبارزه با این بیماری را به منصه ظهور برساند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه علیرغم وجود تلاش‌های بی‌وقفه و همیاری منسجم کادر درمان و همه دستگاه‌ها و نهادها در مهار کرونا، نگرانی‌هایی ازخیز بیماری در گیلان وجود دارد، افزود: از هفته گذشته تا امروز، علاوه بر شهرستان‌های رودسر و لاهیجان، صومعه‌سرا نیز به جمع شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی استان اضافه شد که نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه نباید از توفیقات مغرور شویم و باید کماکان ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی همه شهروندان و هم استانی ها، توجه به پروتکل‌ها در مناطق با وضعیت شکننده، فزون‌تر شود، گفت: هر زمان مسافرت‌ها افزایش یابد؛ تعداد مبتلایان پس از دو هفته روند صعودی پیدا می‌کند که براین اساس مهمترین راه پیشگیری علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از عادی انگاری، تجمعات خانوادگی و کاهش ترددهای غیرضروری است.

استاندار گیلان با بیان اینکه طبق اعلام وزیر بهداشت در جلسه امروز ستاد ملی؛ از اول تا هشتم بهمن ماه، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور کاهش یافته، اظهار داشت: براساس این ارزیابی؛ بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی در حال حاضر مربوط به صنایع، معادن و ادارات و کمترین میزان مربوط به دفاتر پیشخوان، پاساژها و سامانه‌های مسافربری درون شهری است.

وی بر ضرورت تشدید نظارت‌ها و افزایش گشت‌های اصناف تأکید و تصریح کرد: باید مراقبت‌ها بیشتر و از عادی‌انگاری در رفتارهای اجتماعی و خانوادگی پرهیز شود.

دکتر زارع به بیان رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه مصوبات ستاد مدیریت کرونا، به مثابه قانون بوده و برای همگان لازم الاجراست، گفت: باید از ترددهای غیرضروری، شکل‌گیری اجتماعات انسانی و هر رفتار دیگری که طبق اظهار کارشناسان بهداشتی منجر به همه‌گیری ویروس و سرایت بیماری می‌شود، جلوگیری به عمل آید.

وی با یادآوری این نکته که کم توجهی به توصیه‌های بهداشتی، موج جدیدی از بیماری را شکل می‌دهد، گفت: صداوسیمای استان و کمیته رسانه و فضای مجازی نیز باید هشدارهای لازم در خصوص اهمیت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و نقش آن‌ها در حفظ سلامتی جامعه از یکسو و تداوم فعالیت‌های مرتبط با معیشت مردم از سوی دیگر را بیان نمایند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه طبق اعلام رئیس جمهوری و ستاد ملی مقابله با کرونا، مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت نمادین و با بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای برگزار خواهد شد، گفت: آیین‌های افتتاحیه طرح‌ها و پروژه‌ها نیز با حضور حداقلی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به دور از شکل گیری تجمعات انسانی به نحو شایسته انجام شود.

وی با بیان اینکه به واسطه گردشگر پذیربودن گیلان باید از زمان حاضر برای ایام پایانی سال و عید نوروز برنامه‌ریزی کنیم، خاطرنشان کرد: همانند سال گذشته، برپایی هرگونه چادر در پارک‌ها و میادین و نیز هرگونه پذیرش در مهمانسراها و اماکن دولتی ممنوع است.

در این جلسه رئیسان کمیته‌های ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداختند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا