آخرین خبرهااستان ها

مطالبات بیش از ۵۰۰ میلیاردی شهرداری رشت از دستگاه‌های مختلف

شهردار رشت در جلسه شهرداران استان گیلان عنوان کرد؛

تدبیرشرق/شهردار رشت گفت: در حال حاضر شهرداری ها تنها می‌توانند به تعهدات ابتدایی خود بپردازند و از وظیفه اصلی خود که توسعه شهر است، دور شده اند.

سید محمد احمدی در جلسه شهرداران استان گیلان با استاندار که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به یکی از اهداف این جلسات که برنامه ریزی برای ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری هاست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری‌ها تنها می‌توانند به تعهدات ابتدایی خود بپردازند و از وظیفه اصلی خود که توسعه شهر است، دور شده اند.

شهردار رشت در ادامه به اهمیت موضوع شیوه نامه نسق سازان پرداخت و ضرورت برگزاری جلسه‌ای برای هماهنگی و پیگیری موضوع را متذکر شد و افزود: با وجود حدود ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده شهر رشت، تلاش داریم با استفاده از ظرفیت ماده ۹ و در سایه همدلی و تعامل با همه دستگاه‌ها و قوا این مشکل حل شود.

شهردار رشت در خصوص مطالبات بیش از ۵۰۰ میلیاردی شهرداری از دستگاه‌های مختلف و مشکلات قانونی که برای پیگیری قضایی این مطالبات برای شهرداری وجود دارد نیز گفت: این مشکلات برای همه شهرداری هاست و نیاز است در قالب جلساتی با دستگاه‌های مذکور تدابیری اندیشیده شود.

وی با اشاره به اعتبارات محدود ستاد بحران شهرداری رشت نیز گفت: همواره از استان اعتباراتی به این منظور به شهرداری‌ها اختصاص می‌یافت اما امسال از این اعتبارات محروم بودیم که این مورد نیز مستلزم توجه ویژه است.

موضوع شفاف‌سازی فرمول پرداختی‌های سازمان امور مالیاتی به شهرداری‌های مختلف و اختصاص قیر برای روکش فرسوده آسفالت مناطق، از دیگر خواسته‌های شهردار رشت از استاندار گیلان برای رسیدگی بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا