آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

شهردار رشت: برای تامین و تجهیز ماشین‌آلات لجستیکی شهرداری رشت به حمایت‌های ملی نیاز داریم

ماشین‌آلات لجستیکی

شهردار رشت گفت: برای تامین و تجهیز ماشین‌آلات لجستیکی شهرداری رشت به حمایت‌های ملی و کمک سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیاز داریم.

به گزارش تدبیرشرق، سید محمد احمدی شهردار رشت امروز (پنج‌شنبه ۹ بهمن) با شرکت در گفت‌وگوی زنده برنامه رادیویی موج جوونی از شبکه جوان اظهار داشت: تامین و تجهیز ماشین‌آلات لجستیکی از جمله نیازمندی‌های مهم شهر رشت محسوب می‌شود.

شهردار رشت ضمن تبریک پیشاپیش ایام ا… مبارک دهه فجر، بحث مدیریت پسماند را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های کاری شهرداری دانست و عنوان کرد: در همین راستا هفته گذشته با مسئولان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جلسه‌ای داشتیم و نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی و ساخت زباله‌سوز اختصاص پیدا کرد.

سیدمحمد احمدی از انعقاد قراردادی با بخش خصوصی در راستای جمع‌آوری زباله‌های خشک شهروندان رشتی خبر داد و تصریح کرد: حدود ۱۸۰ تن زباله خشک در رشت تولید می‌شود از طرفی با بخش خصوصی قراردادی منعقد کردیم تا زباله‌های خشک را با استفاده از اپلیکیشنی که روی گوشی‌های موبایل نصب می‌شود جمع‌آوری کند.

وی به راه اندازی کیوسک‌های ویژه جمع‌آوری پسماند خشک در ۵۵ نقطه شهر رشت اشاره کرد و با بیان اینکه تا پایان بهمن طرح جمع‌آوری زباله‌های خشک در رشت اجرایی می‌شود ابراز داشت: علاوه بر اینها به شهروندان کارتی تحت عنوان کیف الکترونیکی هم اعطا می‌شود تا بتوانند ۵۰ خدمت را در ازای تحویل دادن زباله‌های خشک دریافت کنند.

شهردار رشت فرسوده بودن ماشین‌آلات لجستیکی را دغدغه بسیاری از شهرداری‌ها از جمله شهرداری رشت اعلام کرد و افزود: در همین‌جا از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور می‌خواهیم تا یکسری ماشین‌آلات جدید یا مبلغی برای تهیه این تجهیزات را در اختیار شهرداری رشت قرار دهد تا بتوانیم ناوگان حمل و نقل شهری را نوسازی کنیم.

سیدمحمد احمدی عمر ماشین‌آلات شهرداری رشت را بیش از دو دهه عنوان کرد و بیان داشت: در زمان بارش برف و با وجود چنین مشکلاتی، شهرداری رشت و پرسنل واحدهای مختلف تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به شهروندان انجام می‌دهد.

وی شهر رشت را یکی از شهرهای زیبا، جذاب و با قابلیت‌های بی‌نظیر در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعتی، گردشگری و صنایع‌دستی توصیف کرد و گفت: قدمت شهر رشت به سال ۱۰۰۴ هجری قمری برمی‌گردد که به فرمان شاه عباس به عنوان مرکز استان گیلان و مرکز معاملات صنعت نوغان و ابریشم معرفی شد.

شهردار رشت از جمله جذابیت‌های این شهر را محلات قدیمی، بازار بزرگ و دو رودخانه گوهررود و زرجوب اعلام کرد و بیان داشت: در پیشینه شهر رشت عنوان شهر اولین‌ها هم به ثبت رسیده است به طور مثال نخستین شهرداری را در رشت داشتیم و یا نخستین شعبه بانک، نخستین تئاتر کلاسیک، داروخانه و کتابخانه ملی در این شهر فعال شد.

وی وجود مشاهیر و مفاخر علمی و ادبی در شهر رشت را هم متذکر شد و ابراز داشت: شاید مهم‌ترین دغدغه‌ای که هم‌اینک ذهن ما را در شهرداری رشت، شورای شهر و همه مدیران استان را مشغول کرده و حل آن همت تمام این عزیزان را هم می‌طلبد بحث برگرداندن زیبایی‌هایی دو رودخانه گوهررود و زرجوب شهر رشت است.

سیدمحمد احمدی با تاکید بر اینکه چندین طرح و برنامه برای احیای دو رودخانه شهر رشت در دستور کار قرار دارد اذعان کرد: به نظر می‌رسد همت خوبی در استان گیلان برای رسیدگی به وضعیت دو رودخانه آلوده شهر رشت به وجود آمده است که آن را به فال نیک می‌گیریم.

شهردار رشت در پایان ضمن تشکر از تمام نیروها و پرسنل شهرداری که در بخش‌های مختلف مشغول ارائه خدمت به شهروندان هستند عنوان کرد: اعتقاد دارم مردمان شهر رشت از بهترین‌ها محسوب می‌شوند و لایق بهترین خدمات‌هستند.

آمادگی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی رشت

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز با شرکت در این برنامه رادیویی یکی از دغدغه‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را بحث پسماند اعلام کرد و گفت: این معضل در شهرهای شمالی کشور از جمله رشت قدمت بیش از ۵۰ ساله دارد اما خوشبختانه حرکت‌های خوبی برای حل مشکل زباله این مناطق شروع شده است.

مهدی جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه گلستان، گیلان و مازندران استانهایی هستند که پسماند در آن‌ها به چالش تبدیل شده است تصریح کرد: چند هفته قبل پروژه زباله‌سوز نوشهر افتتاح شد و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک رشت را هم به این چرخه اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ناوگان شهرداری‌های اکثر نقاط کشور فرسوده هستند ابراز داشت: وظیفه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیشتر نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اتوبوسرانی و تاکسیرانی است و شهرداری رشت هم اگر به این حمایت‌ها نیاز داشته باشد حتما کمک می‌کنیم.

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شهردار رشت را یکی از مدیران پیشکسوت و مدبر دانست و گفت: امیدواریم ایشان بتوانند تا پایان دوره فعالیتشان در شهرداری رشت کارها و اقدامات خوبی را برای رفاه شهروندان به ثمر برسانند.

جمالی‌نژاد شهر رشت را مقصد گردشگری خیل عظیمی از مردم سراسر کشور تلقی کرد و بیان داشت: به همه دلیل همه روی موضوعات شهر رشت حساس هستند و مشکل زباله و یا ساخت و سازهای خلاف از جمله معضلاتی است که شهرهای شمال کشور با آن مواجه‌اند.

گفتنی است که برنامه موج جوونی به میزبانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و با حضور شهردار رشت و همچنین نخبگانی از حوزه های کارآفرینی، کشاورزی، درمان، گردشگری، هنر، ورزش و … روی آنتن رادیو جوان رفت‌.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا